Jednym z nich są gadżety reklamowe. Niektóre z nich są drogie, niektóre tanie, inne mniej lub bardziej efektowne, lecz czy na pewno efektywne?
Reklama na targach, to nie tylko ulotki, długopisy i stoisko firmowe
Przedsiębiorcy polscy już niemalże na progu przemian społeczno-gospodarczych, czyli na początku lat 90-tych, przekonali się, że każda firma, jeśli chce zaistnieć w zbiorowej pamięci konsumentów, odwiedzających targi, musi zainwestować nieco środków w takie nośniki reklamy, czyli gadżety reklamowe jak: ubrania (koszulki z logo), gadżety elektroniczne (pendrive), materiały i akcesoria biurowe (notatniki, artykuły piśmienne), kubki i gadżety do kawy i herbaty. Gadżety reklamowe, to jedna z najlepszych metod na dotarcie do większego grona przyszłych klientów. Potwierdzają to nie tylko badania akademickie, lecz przede wszystkim, obserwacja badań rynkowych, czyli poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: jaka reklama i jakie jej nośniki są pod względem marketingowym najbardziej skutecznym narzędziem. Co ciekawe, okazuje się, iż klienci nie są w swych zachowaniach zbyt skostniali i raczej, nie konserwatywni, co oznacza, że są otwarci na nowe bodźce. Możemy to wykorzystać w naszych kampaniach reklamowych w czasie eventów, targów wystawienniczych. Z pomocą przychodzą nam tu nowe elementy marketingowe, takie jak zawieszki zapachowe do samochodów.
Logo firmy na zawieszce zapachowej? Znakomita reklama!
Niewielkie i nieskomplikowane upominki reklamowe, takie jak zawieszki reklamowe, nie kosztują zbyt wiele, a potrafią zbudować pozytywny w swym wydźwięku, wizerunek firmy. Subtelne logo na koszulce, adres firmy na długopisie, czy podarunek w postaci zawieszki zapachowej – oto nowe instrumentarium nowoczesnego marketingu na targach i eventach wystawienniczych. Takie gadżety reklamowe swobodnie możemy wręczać zwiedzającym, naszym rozmówcom i innym kontrahentom. Zwłaszcza te ostatnie, umiejscowione w polu widzenia kierowcy, utrwalą logo firmy lub adres jej placówek.
Rola zawieszek nie tylko w reklamie
Rzecz jasna, zawieszka zapachowa to nie tylko reklama sama w sobie, lecz także produkt użytkowy – spełniają swą rolę praktyczną w samochodzie, gdzie zawieszone na lusterku odświeżają powietrze i nadają autu, specyficzny zapach. Poza targami, dobrym sposobem z zakresu marketingu bezpośredniego jest załączanie zawieszek do korespondencji handlowej lub faktur. Przy kwestiach praktycznych pozostając, zawieszki zapachowe doceniają zwłaszcza kierowcy palący, którzy dzięki nim, będą mogli w pewnym stopniu, pozbyć się przykrego zapachu w samochodzie. Kierowcy taksówek zaś, stosują je chętnie, by pierwsze wrażenie osoby wsiadającej do taksówki, było jak najbardziej pozytywne, co z pewnością wpłynie na następną decyzję dotyczącą wyboru korporacji taksówkowej.
Nie musimy się martwić o techniczną stronę przedsięwzięcia. Dobra firma produkująca takowe zawieszki jak Zawieszki-zapachowe.pl, jest w stanie sprostać każdemu, najdziwniejszemu zleceniu. Wykrojniki i druk kolorowy powinny zadowolić każdego zleceniodawcę, który życzy sobie by subtelny wzór i kształt znalazł się pod lusterkami samochodowymi jego klientów. Co równie ważne w tym trudnym okresie pandemii, gdy każdy przedsiębiorca musi zastanawiać się nad wydaniem środków na reklamę i gadżety reklamowe, produkcja zawieszek reklamowych nie jest sprawą kosztowną.