Oferta hotelu, oparta na silnej integracji rozwiązań w zakresie sportu, zdrowia oraz urody, uczyni go unikatowym na skalę kraju. Co więcej, będzie to pierwszy hotel w wysokim standardzie położony w bliskiej odległości od Portu Lotniczego Modlin. Głównym inwestorem jest spółka BFC, posiadająca ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji wyjazdów dla firm oraz rodzin.
Hotel BoniFaCio jest położony na polanie leśnej niedaleko rzeki Wkry, w odległości około 70 km od Warszawy, w kierunku na Gdańsk, oraz około 20 km od Portu Lotniczego Modlin. Ośrodek będzie dedykowany zarówno dla rodzin, jak i firm. Jego unikatowość będzie wyrażać się w silnej integracji rozwiązań w zakresie zdrowia, urody i sportu. Ze względu na swoje atrakcyjne położenie – bliskość ponad 3000 hektarów lasu oraz rzeki – ośrodek będzie stawiał także na powrót do natury.
Zespół hotelowy BoniFaCio Spa & Sport Resort przeznaczony jest dla ludzi, którzy chcą oderwać się od uciążliwości życia w mieście i codziennego zgiełku. Polana i las otaczający hotel są taką właśnie enklawą spokoju, położoną bardzo blisko Warszawy – mówi Radosław Sojka z firmy Mąka Sojka Architekci, która opracowała projekt ośrodka. Architektura obiektu jest elegancka, aczkolwiek oszczędna w wyrazie, nie przytłaczając nadmiarem bodźców, a przede wszystkim nie konkurując z otaczającą przyrodą. Jeżeli ktoś wypoczynek w lesie kojarzy z domkiem z piernika, partyzancką garkuchnią, czy podhalańskim szałasem na Mazowszu, to możemy zdecydowanie powiedzieć, że nie jest to tego typu miejsce – dodaje.
Budowę hotelu rozpoczęto w marcu 2011 roku. Pomysłodawcą oraz inwestorem przedsięwzięcia jest spółka BFC, której główny obszar działalności skupiał się dotychczas na organizacji klubowych wyjazdów dla rodzin oraz podmiotów biznesowych. Łączny koszt projektu to ponad 30 mln zł. Dzięki niezwykle precyzyjnemu opracowaniu koncepcji inwestycji, podkreślającej walory turystyczne Mazowsza, projekt uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych.
Niezwykle ciężka praca jaką włożyliśmy w przygotowanie się do inwestycji – zakup ziemi oraz jej przekształcenie, świetny business plan i kosztowny projekt architektoniczny wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę sprawił, że otrzymaliśmy dofinansowanie unijne na poziomie aż 60 % wartości inwestycji. Był to ogromny sukces, bowiem projekt został wyróżniony na drugim miejscu z ponad czterystu, które ubiegały się o wsparcie, i jedenastu, które je ostatecznie otrzymały – mówi Maciej Szpot, prezes spółki BFC.
BoniFaCio Spa & Sport Resort odda do dyspozycji gości 49 komfortowo wyposażonych pokoi, dwie restauracje, klub dla dzieci, oraz centrum SPA z ofertą relaksacyjną i kosmetyczną. Stosunkowo niewielka liczba pokoi nie jest przypadkowa. Inwestorowi zależało na zapewnieniu gościom hotelowym jak największego komfortu. Nie chcieliśmy doprowadzić do sytuacji w której baseny będą przepełnione, a skorzystanie z oferty regeneracyjnej będzie wiązało się z koniecznością oczekiwania w długiej kolejce – dodaje Maciej Szpot.
Dodatkowo hotel zaproponuje rozbudowaną ofertę organizacji szkoleń, konferencji oraz różnego rodzaju spotkań integracyjnych i incentivowych – sala konferencyjna w ośrodku pomieści nawet do 300 osób. Spółka BFC planuje w tym obszarze wykorzystać swoje wieloletnie kontrakty z podmiotami biznesowymi, a także podjąć aktywne działania, zmierzające do pozyskania nowych klientów instytucjonalnych.
BoniFaCio Spa & Sport Resort to także znakomita infrastruktura sportowa obejmująca dwa baseny (wew. i zew.), 4 korty tenisowe, boisko do piłki nożnej, ręcznej, koszykowej i siatkówki (w tym też plażowej). Oprócz ogólnie znanych dyscyplin, spółka planuje popularyzować te mniej odkryte przez Polaków dziedziny sportu m.in. football amerykański, baseball czy krykieta.
Zależało nam na stworzeniu unikatowej oferty dla rodzin oraz firm. Droga do inwestycji była niestandardowa – najpierw zgromadziliśmy kilka tysięcy rodzin w systemie kart klubowych, a obecnie do naszych propozycji wyjazdowych dokładamy ofertę stacjonarną. Przez ostatnie dwadzieścia lat poznawaliśmy potrzeby naszych klientów i przede wszystkim uczestniczyliśmy w procesie ewolucji tych potrzeb. Uważamy, że przyszłość tej usługi leży w kompleksowości rozwiązań i szerokich kompetencjach – podsumowuje Maciej Szpot.
Przy tworzeniu rozwiązań hotelowych nie zapomniano również o dzieciach. Z myślą o nich został opracowywany program oparty przede wszystkim na integracji i wspólnej zabawie. Jednym z jego podstawowych założeń będzie powrót do natury, odejście od siedzącego trybu życia i zachęcenie do aktywnych form wypoczynku.