Hotelowy Concierge specjalista od luksusu w standardzie

Stolik z widokiem na ogród w ulubionej restauracji, samochód zastępczy, rekomendacja miejsc i zabytków, które na pewno warto zobaczyć, a przy tym wyłącznie żółte kwiaty w pokoju, nowa koszula ze spinkami wysadzanymi bursztynami albo fajka wodna z dużą ilością melasy dostarczona na zamówienie zaraz po północy – to tylko przykładowe zadania, jakie z przyjemnością zrealizuje dla Państwa hotelowy concierge.

Bo taka jego rola. Zawód hotelowego concierge`a, polega na profesjonalnej pomocy gościom, realizacji ich indywidualnych potrzeb i zamówień. Nie ma rzeczy niemożliwych – wszystko jest kwestią czasu potrzebnego na zrealizowanie nawet najbardziej ekscentrycznych życzeń.

Korzystanie ze specjalnie dedykowanych usług concierge`a to kosztowny luksus, jednak nie brakuje osób, które chętnie na nie się decydują. Wie o tym Marcin Andryszczak, który od kilku miesięcy pracuje jako concierge butikowego Hotelu Granary w centrum Wrocławia. 

– Bardzo dbamy o zadowolenie gościa, często jesteśmy do jego zupełnej dyspozycji, a czasami pracujemy na wyłączność. W Polsce nie ma właściwie tradycji tego zawodu, ewoluuje on dopiero i ma co najmniej kilka odpowiedników. W hotelarstwie istotą tego zawodu jest interakcja, wyczucie nastroju gościa, poznanie jego oczekiwań, czasem konieczne jest wejście w rolę powiernika – wyjaśnia Marcin Andryszczak.

Concierge łączy funkcje recepcjonisty, kamerdynera, doradcy i asystenta. Jego opiekę gwarantują też coraz częściej deweloperzy, właściciele apartamentowców. W tej dziedzinie zawód concierge`a jest najbliższy pierwowzoru, czyli roli portiera, francuskiego odźwiernego, osoby która wie co w trawie piszczy, jakie kto ma potrzeby, a przede wszystkim chętnie i skutecznie pomoże.

W Polsce – można powiedzieć – zapanowała swoista moda na concierge`a. W firmach, głównie sektora finansowego, powstają stanowiska i działy świadczące tego rodzaju usługi. Na internetowej stronie jednego ze światowych potentatów w dziedzinie assistance znajdujemy informacje o przykładowym zakresie dedykowanych świadczeń. To „rezerwacja biletów lotniczych i kolejowych, hoteli, biletów do kin i teatrów, rezerwacja w restauracjach, organizacja samochodu zastępczego, zamawianie taxi, kwiatów, informacje o imprezach rozrywkowych i kulturalnych, wynikach sportowych, podróżach i turystyce, szczepieniach koniecznych w danym kraju, warunkach drogowych, pomoc przy wybraniu najbardziej dogodnej trasy przejazdu, informacje teleadresowe do firm holowniczych i wypożyczalni samochodów, informacje o autoryzowanych stacjach napraw samochodów, procedurze postępowania w przypadku włamania do samochodu, kolizji drogowej, itp.”

Rola Concierge`a – mówi Marcin Andryszczak – wpisuje się w trend, który  dotarł także do naszego kraju. Osoby zamożne mogą liczyć na pakiet usług zagwarantowany specjalnie dla nich. W wielu przypadkach usługi te wchodzą w skład opłaty abonamentowej, dzięki czemu pozwalają gościom choć przez chwilę poczuć się prawdziwymi VIP. Bo z concierge`em jest jak z jedzeniem poza domem – możesz żywić się w sieciach fastfoodów, albo w najlepszych restauracjach, wszystko jest kwestią smaku i … pieniędzy. Niektórzy przeznaczają pewne kwoty na luksus, inni po prostu w nim żyją.

Współczesny concierge zna płynnie 2-3 języki obce, posiada doskonałe umiejętności komunikacyjne, dużą dozę empatii i – co najważniejsze – pozostaje do dyspozycji klienta 24 godziny na dobę.

Osobisty kamerdyner hotelowego gościa  – to określenie jest rzeczywiście bardzo bliskie temu co na co dzień robimy– mówi concierge Hotelu Granary we Wrocławiu. Nasi goście doskonale wiedzą, na co mogą sobie pozwolić korzystając z usług concierge’a. To osoby z klasą i gestem, wiedzące na co wydają pieniądze. Choć życzenia i wymagania naszych klientów są bardzo zróżnicowane, staramy się zrobić wszystko, aby im sprostać. Concierge to osoba obdarzona niemalże „magiczną” mocą dokonywania rzeczy pozornie niemożliwych.  

Nie tak dawno, pewien 5* hotel odwiedziła para zamożnych Francuzów, którzy o godzinie 2 w nocy zażyczyli sobie, aby na śniadanie zaserwowano im świeże mleko prosto od krowy. Ta niecodzienna usługa, pomimo pozornej prostoty, okazała się niełatwym zadaniem i na długo zapadła w pamięć tamtejszego concierge’a. Dla prawdziwego specjalisty nie ma jednak rzeczy niemożliwych – mleko, jeszcze ciepłe, trafiło na czas na stół klientów, którzy nie omieszkali w odpowiedni sposób podziękować swojemu posłańcowi. 

Życie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz, co Ci się trafi” mówił bohater filmu „Forrest Gump”, na co Marcin Andryszczak odpowiada: No tak, ale usługi concierge`a to tak jakby dostać ręcznie robione trufle najlepszej marki, a do tego przygotowane specjalnie dla określonego odbiorcy. Zawsze smakują wyśmienicie…

Czterogwiazdkowy Hotel Grand Ascot to luksus i wygoda w prestiżowym miejscu. Położony jest tuż obok Rynku Głównego, czyli w najlepszej lokalizacji w Krakowie. Najważniejsze atrakcje miasta znajdują się nieopodal Hotelu, dzięki czemu jest to idealne miejsce do zwiedzania Krakowa, wyjście ze znajomymi, rodzinny odpoczynek, czy też spotkanie biznesowe.

Hotel Swing oferuje 147 nowoczesnych, komfortowo wyposażonych pokoi jednoosobowych i dwuosobowych, w tym 3 luksusowe apartamenty, 3 pokoje dla osób niepełnosprawnych oraz 6 pokoi typu studio, które są idealnym rozwiązaniem dla rodzin