Iluzja na konferencji? Czemu nie!

Konferencja, szkolenie, kongres czy jakikolwiek event firmowy wcale nie muszą być nudnym spotkaniem. Urozmaicenie takiego wydarzenia pokazami iluzji może być bardzo oryginalnym, a jednocześnie zapadającym w pamięć pomysłem.

Pokazy iluzji kojarzyć się mogą przede wszystkim z występami w telewizji. Czasem też można trafić na popisy magików na ulicy. Czasem też pojawiają się na festynach albo można ich zobaczyć na deskach teatrów czy w salach i scenach w różnych miastach. Z konferencjami czy szkoleniami raczej się ich nie kojarzy. Tymczasem mogą oni posłużyć nie tylko jako doskonały przerywnik i uatrakcyjnienie eventu, ale także ich działalność można doskonale wpleść w tematykę wydarzenia. Sztuka iluzji jest naprawdę elastyczną dziedziną, a w rękach kreatywnego magika można z nią zrobić naprawdę wiele fascynujących rzeczy.


Pomoc iluzjonisty może być szczególnie przydatna w przypadku imprez firmowych, wszelkiego rodzaju gal, uroczystości i konferencji, które wymagają przerywników artystycznych – lub artystycznego otwarcia. Iluzjonista doskonale sprawdzi się jako gwiazda wieczoru. Umili czas i rozrusza gości, dostarczając im atrakcyjnego przedstawienia pełnego emocji i zachwytu. Jak inaczej bowiem zareagować na sztuczki z kategorii dużej iluzji, kiedy to magik sprawia, iż – przykładowo – jego asystentka lewituje w powietrzu. Albo kiedy przecina się na scenie na pół lub gdy sprawia, że jakiś obiekt na scenie pojawia się lub znika. To nie są zresztą nowe sztuczki – już sto lat temu słynny Harry Houdini sprawił, że w londyńskim hipodromie zniknął… słoń. Z kolei trik ze strzelaniem do siebie i łapaniem kuli w zęby jest tak stary jak pistolety. Te sztuczki zawsze jednak wywołują spore wrażenie, bo człowiek lubi na moment zawiesić niewiarę i pragnie uwierzyć w rzeczy niemożliwe. Tacy już jesteśmy.

Występ niekoniecznie też musi mieć spektakularny przebieg, choć takie pokazy z pewnością najbardziej zapadają w pamięć. Może być bardziej kameralny – sztuczki karciane też zrobią wrażenie. Ponadto, magik nie musi wcale ograniczać się do występów artystycznych. Jego iluzje można przenieść między publiczność, między zgromadzonych, pozwalając na lepszą integrację między gośćmi. W ten sposób wszystkich połączą nie tylko merytoryczne kwestie związane z danym wydarzeniem, ale także emocje. Doświadczony magik zaangażuje w spektakl także publiczność, dając jej wrażenie uczestnictwa w czymś niezwykłym. Co więcej, popisy iluzjonisty można wpleść w charakter wydarzenia. Można je wykorzystać w marketingu, promocji, edukacji. Przykładowo, Marcin Muszyński, magik znany z programu Mam Talent, w swojej ofercie ma trik, w którym oderwana ludzka głowa opowiada o produkcie firmy i z którą można wchodzić w interakcje. Iluzjonista może również przeprowadzić szkolenie lub prezentację przy wykorzystaniu magicznych sztuczek. Więcej informacji można znaleźć na stronie artysty: www.marcinmuszynski.com/pokazy-na-imprezach-firmowych/. Magiczne triki dają naprawdę wiele możliwości. Potrzeba tylko dobrego iluzjonisty i równie dobrego pomysłu.

Oczywiście, iluzja to coś, co nie sprawdzi się na każdej konferencji czy szkoleniu – są takie wydarzenia, do których żaden występ artystyczny nie będzie pasować. Mimo to są też i takie dziedziny, w które wpasuje się on idealnie. Dlatego warto rozważyć wykorzystanie usług iluzjonisty na takim evencie. To będzie i zabawne, i kształcące doświadczenie, które pobudzi wyobraźnię i kreatywność każdego uczestnika.

Limanova Hotel położony jest w Limanowej, jednym z najładniejszych miast południowej Małopolski.

Czterogwiazdkowy Scandic Wocław usytuowany jest w centrum miasta. Dogodny dojazd z autostrady A4/A8, niewielka odległość (12 km) od lotniska im. Mikołaja Kopernika oraz umożliwiający przebycie pieszo dystans do Głównego Dworca Kolejowego PKP, zapewniając uczestnikom komfort szybkiego dotarcia na miejsce spotkania.
Oferujemy bezpłatny dostęp do internetu (wi-fi) w całym hotelu.