Jak przetrwać remont i nie zwariować?

Najpierw wyburzamy ściany działowe, zrywamy podłogi i skuwamy kafelki, a potem szpachlujemy, szlifujemy, malujemy i... sprzątamy.

Po wszystkim musimy jeszcze wywieźć gruz i odpady, zamieść, odkurzyć, umyć i wytrzeć, a kurz i pył i tak będą wyłazić z każdego kąta przez kolejny miesiąc. Nie bez powodu remont kojarzy się z koszmarem. Aby nieco ułatwić sobie ten trudny czas, warto skorzystać z kilku prostych porad.

Po pierwsze: przygotuj się

Generalny remont wiąże się z niekończącym się przesuwaniem mebli z jednego pomieszczenia do drugiego. Kilka dni przed planowanym rozpoczęciem prac należy więc odpowiednio się przygotować. Przede wszystkim wszelkie ozdoby, pamiątki, ramki ze zdjęciami czy książki chowamy do kartonów i szczelnie zamykamy. Kartony warto odpowiednio pogrupować i podpisać, aby wiedzieć, które traktować ze szczególną ostrożnością. Dzięki temu unikniemy strat i zniszczeń, a także zaoszczędzimy czas i siły po remoncie – na schowanych w pudłach bibelotach nie osadzi się trudny do usunięcia kurz i pył.

Podłogi zabezpieczamy tekturą (litą lub falistą) i folią malarską, meble natomiast ustawiamy na środku pomieszczenia i przykrywamy grubą folią malarską, tak, aby nie rozerwała się na ostrych krawędziach. Jeśli przeprowadzamy remont tylko jednego pokoju albo kuchni czy łazienki, warto w wejściu zamontować foliowe drzwi przeciwpyłowe, które zatrzymują uciążliwy pył wewnątrz remontowanego pomieszczenia.

Po drugie: sprzątaj na bieżąco

Aby poremontowe sprzątanie „na czysto” nie było wielogodzinną drogą przez mękę, warto na bieżąco zamiatać, przemywać, wynosić gruz i śmieci, a także odkładać narzędzia i materiały w określone miejsce. Możemy dzięki temu uniknąć na przykład zarysowania świeżo otynkowanych ścian przypadkowym przedmiotem. Poza tym świeże plamy po farbie łatwiej umyć niż te zaschnięte.


Problematyczne bywa pozbycie się gruzu budowlanego, zwłaszcza przy generalnym remoncie, kiedy zbiera się go naprawdę dużo. Mniejsze ilości zapakować można w grube worki i samodzielnie wywieźć we wskazane przez miasto czy gminę miejsce. Jeśli odpadów jest więcej, konieczne będzie zamówienie tzw. big bag lub kontenera. Wtedy warto skorzystać z usług profesjonalnych firm takich jak http://www.transport-gabara.pl/, które zadbają na przykład o systematyczne wymienianie wypełnionych kontenerów. Za nielegalne pozbycie się gruzu grozi mandat w wysokości 500 złotych.

Po trzecie: od góry do dołu i na sucho

Sprzątamy wedle zasady „od góry do dołu” – na początek sufit, lampy, karnisze, potem ściany, okna, framugi i drzwi, a na końcu meble, listy przypodłogowe i podłogi. Wszelkie powierzchnie najpierw przecieramy „na sucho”, aby pozbyć się kurzu i pyłu, dopiero przy drugim czyszczeniu używamy wody i środków myjących – połączenie kurzu, pyłu i wody dałoby bowiem efekt brudzącego wszystko dookoła błota. Przy poremontowym sprzątaniu pomocne będą także mikroaktywne ściereczki oraz mopy wyposażone jednocześnie w gąbkę i włosie, dzięki którym kurz nie będzie wzbijał się w powietrze.

Pensjonat Wulpink to malowniczo położony obiekt nad Jeziorem Wulpińskim. Jest to urokliwe miejsce, idealne dla wszystkich, którzy szukają kameralnego miejsca do wypoczynku, a także dające znakomite warunki dla uprawiania sportów wodnych, jak i wszelkich innych form rekreacji w zielonym otoczeniu i bliskim kontakcie z naturą.

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Boss*** to stylowy i elegancki hotel ulokowany w otoczeniu malowniczego Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Dzięki swojej lokalizacji Hotel Boss*** jest doskonałym miejscem zarówno dla gości indywidualnych, jak i biznesowych. Wszechstronność naszego hotelu pozwala zaproponować Gościom idealne miejsce do pracy i odpoczynku oraz spotkań biznesowych, firmowych, czy też organizacji imprez rodzinnych.

Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie oferuje wynajem sal wykładowych,pracowni komputerowych i auli. Szkoła umożliwia organizację konferencji,sympozjów, szkoleń i spotkań rekrutacyjnych.