Po wielu konferencjach do uczestników wysyłane są różnego rodzaju materiały, upominki, dodatkowe pakiety reklamowe, które nie zostały przez nich odebrane w trakcie wydarzenia. Warto zadbać, aby każda taka przesyłka była odpowiednio zapakowana.
-
Odpowiednie zabezpieczenie
-
Estetyka przesyłki
Odpowiednie zabezpieczenie
Folia bąbelkowa, stretch, odpowiednio usztywnione pudełko to rozwiązania, po które zawsze warto sięgać. Oczywiście pięknie prezentują się paczki, które w eleganckich torbach reklamowych kurierzy dostarczają do influencerów, którzy następnie dokonują unboxingu, relacjonując go w swoich mediach społecznościowych. Trzeba jednak pamietać, że rzeczywistość często wygląda nieco inaczej. Szczególnie, gdy adresat mieszka daleko, a więc paczka musi przejść przez sortownię i kilka punktów kurierskich, trzeba zadbać o takie jej przygotowanie, aby przede wszystkim to, co znajduje się w środku przesyłki, dotarło do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Oczywiście estetyka także ma znaczenie, ważniejsze jest jednak zabezpieczenie przesyłki przed zniszczeniem. Rozerwane pudełko, naderwana koperta mogą zrobić przeciwne do założonego wrażenie.
Estetyka przesyłki
O ile zabezpieczenie z pomocą folii bąbelkowej oraz stretchu to oczywiście kluczowe zadanie, o tyle nie należy lekceważyć ułożenia materiałów we wnętrzu przesyłki. Warto zadbać o to, by przesyłka po otwarciu i zdjęciu zabezpieczeń prezentowała się atrakcyjne, aby poszczególne jej składowe były logicznie poukładane. Przesyłka powinna być zapakowana tak, aby zaraz po otwarciu odbiorca wiedział, z czym ma do czynienia. Logiczny układ materiałów, ich podział, odpowiednie rozłożenie w przesyłce to wszystko ma wpływ na sposób, w jaki uczestnik konferencji spojrzy na przesłane mu materiały. Ze sposobu wysyłki materiałów do influencerów z pewnością warto przejąć zwyczaj krótkich listów. Warto w nich przypomnieć o samej konferencji, podziękować za udział, poinformować, co znajduje się z przesyłce, zachęcić do skorzystania z materiałów i zaprosić do udziału w kolejnych wydarzeniach. Każdy taki list warto spersonalizować. Jeśli wysyłka obejmuje kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu uczestników być może warto pokusić się o ręczne wypisanie takich krótkich wiadomości. Jeśli jest to masowa wysyłka, warto na takim liście odręcznie wypisać choć imię adresata oraz się podpisać. Takie spersonalizowane wiadomości, mimo że z pozoru zupełnie nieistotne, sprzyjają budowaniu osobistej więzi z odbiorcą. Badania dowodzą, że klienci, którzy mają poczucie tego typu więzi z firmą, chętnie ponownie wybierają jej produkty, usługi, biorą udział w organizowanych przez nią wydarzeniach.