Jak reklamować i wypromować restaurację – czyli marketing z wyczuciem smaku

Każda branża posiada własne charakterystyczne elementy, które trzeba odpowiednio zareklamować, aby przyciągnąć wielu klientów, a w efekcie odnieść sukces finansowy. Jak przechylić szalę na swoją stronę?

 

Klient kupuje oczami – social media

Ciężko znaleźć kogoś wśród znajomych, kto nie korzystałby z portalu Facebook. Większość osób posiada do tego konta w kilku innych serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok. Marketing i reklama restauracji w social mediach jest jednym z najtańszych rozwiązań. Wystarczy zrobić kilka zdjęć, zastosować odpowiednie filtry, które sprawią, że osiągnie się bardzo korzystny efekt końcowy. W następnym kroku wymyślić chwytliwy opis, który wywoła swoją treścią spore poruszenie i promocja zaczyna działać. Portale społecznościowe pozwalają śledzić aktywność znajomych lub interesujących osób, dzięki temu zainteresowanie może ruszyć lawinowo.

Wykorzystać każdą chwilę – lokalne media

Pomimo, że wiele osób wpatrzonych jest w ekrany swoich telefonów, istnieją sytuacje, w których nie mają możliwości śledzenia aktywności na Facebooku. Przykładem może być wizyta u kosmetyczki lub też prowadzenie samochodu. Najczęściej jednak wtedy ludzie słuchają jakiejś stacji radiowej, która nierzadko posiada siedzibę w każdym większym mieście. Wykorzystanie takiego kanału w celu poinformowania lokalnej społeczności jest świetnym sposobem na wywołanie rozmów na temat własnej, nowo otwartej restauracji. Zwykle jednak jest to rozwiązanie kosztowne. 

Naprzeciw oczekiwaniom – wykorzystanie nowych rozwiązań

Strach przed spróbowaniem nowych rozwiązań, które mają na celu stworzenie nowych kanałów sprzedaży może okazać się mało opłacalny. Niekiedy zrezygnowanie z części zysku, na rzecz prowizji firmy oferującej zamówienia online, da możliwość znacznego zwiększenia przychodów lokalu gastronomicznego. Najlepszym przykładem są takie serwisy jak Pyszne, Uber Eats, czy Bolt Food.

Przyjezdny też klient – oznaczanie na mapach

Lokalni odbiorcy z pewnością będą stanowili ważną część zamówień, ale nie oznacza to, że nie warto spróbować skorzystać na przyjeździe gości z innych miast – szczególnie gdy nasza restauracja, pizzeria czy bistro znajduje się w atrakcyjnej turystycznie lokalizacji. W takim przypadku można śmiało założyć, że turyści będą szukali poleceń i restauracji w Google oraz na portalach typu Tripadvisor. Wpiszą więc odpowiednie frazy w wyszukiwarkach internetowych i poznają adresy, pod którymi mieszczą się najbliższe restauracje. Skorzystanie z usług Google Maps jest zupełnie darmowym rozwiązaniem, więc odpuszczenie takiego kanału dla reklamowania restauracji na pewno stanie się straconym pieniądzem.

 

 

Zainteresowani już są – reklama w internecie

Użycie narzędzia, jakim jest Google ADS, sprawi, że zainteresowani odbiorcy sami znajdą naszą reklamę w wynikach wyszukiwania i na wielu stronach internetowych. Jest to opcja płatna, ale mogąca przynieść znaczne korzyści, w krótkim czasie.

Nie jesteś sam/-a – agencja marketingowa

Wszystkie te punkty wydają się z założenia bardzo proste. Dobrze jednak liczyć siły na zamiary. Nie posiadając dobrego sprzętu fotograficznego i umiejętności w obróbce zdjęć można przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Jeśli pisanie tekstów pobudzających wyobraźnię nie przychodzi komuś lekko, a dotychczasowe posty spotkały się z niewielkim odzewem, wtedy warto pomyśleć nad wykorzystaniem wiedzy specjalistów. Doświadczona agencja marketingowa, w pierwszej kolejności pomoże znaleźć grupę docelową, ułożyć strategię i lejek sprzedaży, a następnie zajmie się kompleksową strategią promocji.

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/

Nieprzeciętna lokalizacja nad samym jeziorem w sercu Puszczy Piskiej,to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych miejsc na mapie Mazur.Doceniony przez Gości nowy butikowy hotel dla dorosłych i młodzieży 16+.Doskonałe miejsce dla spragnionych ciszy, spokoju i błogiego relaksu.

Pałac Mortęgi to zabytkowy kompleks budynków, położony we wsi Mortęgi na Warmii i Mazurach. Wcześniej budynek służył jako Uniwersytet Ludowy, biuro Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej „Przyszłość” oraz jako przedszkole. W roku 2013 rozpoczęły się prace, aby budynek przekształcić w pierwotny pałac i stworzyć obecne miejsce Pałac Mortęgi Hotel&Spa.

Końska Dolina to malowniczy obiekt położony w sercu Beskidu Niskiego, tuż przy granicy ze Słowacją. Oferuje ponad 400 hektarów pięknych terenów, idealnych na rodzinny wypoczynek, firmowe wyjazdy i integrację. Znajdujące się tutaj nowoczesne sale konferencyjne, wyposażone w zaawansowany sprzęt multimedialny i szybkie Wi-Fi, tworzą komfortowe warunki do spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń. Końska Dolina zapewnia również różnorodne atrakcje, jak wycieczki konne i pikniki, które sprzyjają budowaniu relacji i inspirują.