Jak zorganizować oraz dobrze poprowadzić konferencję?

Konferencje stają się standardem w różnych dziedzinach – od nauki, przez biznes, aż po technologię.

Stanowią one platformę do dzielenia się swoimi pomysłami, prezentowania wyników badań, nawiązywania kontaktów oraz zdobywania wiedzy od doświadczonych ekspertów w branży. Jak zorganizować oraz poprowadzić konferencję i nie popełnić błędu?

 

Organizacja konferencji – obowiązki organizatora

Organizacja konferencji to złożony proces. Wymaga on starannego opracowania planu, skoordynowania różnych aspektów oraz precyzyjnego zarządzania czasem. Organizator imprezy powinien podejść do zadania w sposób kompleksowy, uwzględniając nie tylko kwestie logistyczne i techniczne, ale także koncentrując się na budowaniu atmosfery sprzyjającej wymianie myśli i nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych.

Z organizacją konferencji wiążą się takie zadania jak:

  • określenie celu eventu oraz dostosowanie jego planu do oczekiwań i potrzeb grupy docelowej,

  • zaangażowanie prelegentów, którzy przyciągną uwagę uczestników,

  • zaplanowanie budżetu i trzymanie się jego realizacji,

  • wybór miejsca, w którym ma się odbyć wydarzenie,

  • nadzorowanie logistyki,

  • nawiązanie współpracy z firmą cateringową,

  • zadbanie o wyposażenie sali konferencyjnej (oświetlenie, sprzęt audio-wizualny itp.),

  • promocja wydarzenia, np. w mediach społecznościowych, radiu, telewizji,

  • zarządzanie dniem konferencji,

  • ewaluacja po zakończeniu konferencji.

Co musisz wiedzieć, prowadząc konferencję?

Jako prowadzący konferencję powinniśmy wcielić się zarówno w rolę ambasadora, który reprezentuje wydarzenie, jak i koordynatora, który dba o wszystkie szczegóły, aby zapewnić jej pomyślny przebieg. Dobry prowadzący to taki, który nie tylko wyróżnia się doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi i charyzmą, ale także zdolnością skutecznego zarządzania czasem oraz rozpoznawania i reagowania na potrzeby uczestników.

Bardzo ważnym elementem prowadzenia każdej konferencji jest zarządzanie zasobami ludzkimi. Organizator powinien zadbać o nowoczesne i interaktywne elementy, które sprawią, że uczestnicy zaangażują się w wydarzenie. Sesje Q&A, panele dyskusyjne czy warsztaty praktyczne z pewnością wzbogacą doświadczenie uczestników, umożliwiając im aktywny udział w imprezie. Jeśli chcesz więcej praktycznych porad jak przygotować i przeprowadzić swoje wydarzenie, przejrzyj wpisy na blogu https://www.gowork.pl/blog/.

 

 

 

Kto zajmuje się planowaniem eventów?

W świetle powyższych argumentów widać jasno, że na barkach twórców konferencji spoczywa ogromna odpowiedzialność. Perfekcyjne przygotowanie, staranna organizacja i skrupulatne zarządzanie czasem są tu kluczowe, ponieważ każdy detal ma wpływ na ogólne wrażenia uczestników. Dodatkowo organizator powinien być elastyczny i gotów na szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów, które mogą wystąpić w trakcie przygotowań lub samej konferencji. Wymaga to umiejętności pracy w zespole oraz efektywnej komunikacji, zarówno z członkami organizacyjnego zespołu, jak i podwykonawcami i uczestnikami.

Żyjemy w czasach, w których organizację i planowanie eventów coraz częściej powierza się profesjonalistom. Pierwszym kierunkiem poszukiwań są zwykle wyspecjalizowane firmy eventowe. Współpraca z nimi to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale też gwarancja sukcesu projektu. Z usług agencji eventowej warto skorzystać zwłaszcza wtedy, gdy brakuje nam zarówno fachowej wiedzy na temat specyfiki planowania imprez, jak i praktyki w ich organizowaniu.

 

Jeśli szukasz pomocy w działaniach marketingowych, zdecyduj się na Brandformers

 

 

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.

Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie oferuje wynajem sal wykładowych,pracowni komputerowych i auli. Szkoła umożliwia organizację konferencji,sympozjów, szkoleń i spotkań rekrutacyjnych.

Pałac Mortęgi to zabytkowy kompleks budynków, położony we wsi Mortęgi na Warmii i Mazurach. Wcześniej budynek służył jako Uniwersytet Ludowy, biuro Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej „Przyszłość” oraz jako przedszkole. W roku 2013 rozpoczęły się prace, aby budynek przekształcić w pierwotny pałac i stworzyć obecne miejsce Pałac Mortęgi Hotel&Spa.