Kategoryzacja hoteli

Zapewne każdy z nas przynajmniej raz w życiu nocował w hotelu bądź pensjonacie. Na wycieczce, podczas podróży rodzinnej lub służbowej, na wakacjach - jest to czasem jedyna możliwość spędzenia nocy w godziwych warunkach.

 

Część osób z pewnością zwracała uwagę na gwiazdki, które znajdują się w okolicach nazwy. Jest to kategoryzacja hoteli, która jest dużym wyznacznikiem panujących standardów. Czym jest kategoryzacja hoteli? Czego możemy spodziewać się w hotelu, w zależności od ilości gwiazdek? Odpowiedzi na te pytania uzyskasz, czytając ten artykuł.

Na czym polega kategoryzacja hoteli?

 

 

 

Czym jest kategoryzacja hoteli?

Krótko mówiąc kategoryzacja hoteli jest podstawą wyznaczania standardów jakości w branży hotelarskiej. To właśnie dzięki niej jesteśmy w stanie stwierdzić czy dany hotel, którego nie jesteśmy w stanie wcześniej odwiedzić, będzie dla nas wystarczająco dobry i odpowiednio wyposażony. W innym przypadku wybór noclegu na drugim końcu Polski byłby znacznie trudniejszy, a opierać moglibyśmy się jedynie na opiniach innych, które są różnorodne. Natomiast kategoryzacja jest obiektywnym wskaźnikiem, którym warto się kierować. Usługi hotelarskie w naszym kraju regulowane są przez dwa różne akty prawne. Pierwszym z nich jest rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dn. 19 sierpnia 2004 r., natomiast drugim- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

Hotel jednogwiazdkowy *

W tym przypadku mamy do czynienia z absolutnie podstawowym i skromnym wyposażeniem pokoi. Zdecydowanie będzie to odpowiednia propozycja dla osób, które nie chcą wydawać dużej ilości pieniędzy, jednocześnie wymagają znacznie mniej i nie zależy im na wygodzie. Aby hotel można było uznać za jednogwiazdkowy, musi spełniać następujące wymogi: w pokoju znajduje się umywalka, szafa, szafka nocna i łóżko, ewentualnie łazienka, która to jednak może być również na zewnątrz pomieszczenia. Tak więc jest to absolutnie podstawowe wyposażenie, bez którego nie byłoby możliwe normalne funkcjonowanie.

Hotel dwugwiazdkowy **

Hotel dwugwiazdkowy różni się od jednogwiazdkowego kilkoma ważnymi aspektami. Co prawda również jest to obiekt średniej klasy, ale ma jednak znacznie bardziej użyteczne pokoje. Znajdziemy w nim bowiem telefon i telewizor, co jest już dość dużym udogodnieniem. Dodatkowo standardem jest łazienka, tym razem nie na zewnątrz. Co ciekawe w tym przypadku mamy do czynienia pokojami, które można zamknąć na klucz, a pościel zmieniana jest dwa razy w ciągu tygodnia. Mamy także dostęp do restauracji i małej sali spotkań, a śniadanie jest w cenie noclegu.

 

Hotel trzygwiazdkowy ***

O hotelu trzygwiazdkowym możemy już powiedzieć dość dużo dobrego. Udzielany jest serwis na odpowiednim poziomie, a pokoje są zadbane i czyste. W tym przypadku pomieszczenia są stosunkowo duże i mają ładną, schludną łazienkę. Oczywiście wciąż mamy dostęp do telefonu, a także płatnej telewizji. Dużym udogodnieniem wydaje się być klimatyzacja, dzięki której możemy dowolnie ustawić optymalną dla nas temperaturę. Zdecydowanie możemy liczyć na codzienne sprzątanie, a także na wymianę ręczników i pościeli. Na terenie obiektu znajdziemy siłownie, wykwintną restaurację, SPA, salę konferencyjną. Ciekawym rozwiązaniem jest system drzwi na kartę.

 

Hotel czterogwiazdkowy ****

Hotel czterogwiazdkowy pomimo swojej ceny, jest zdecydowanie świetnym rozwiązaniem na wakacyjny wypoczynek. Mamy do czynienia z wysokim standardem usług. Aby hotel mógł stać się czterogwiazdkowy, istotna jest duża ilość sal konferencyjnych, a także wyposażone centrum biznesowe. Musimy mieć do dyspozycji bar, basen, przynajmniej dwie restauracje, klub nocny, SPA, internet w każdym pokoju, siłownia. Konieczne są dźwiękoszczelne okna i wyciszone pokoje. Dodatkowo ważnym wymogiem jest położenie w centrum miasta.

 

Hotel pięciogwiazdkowy *****

W tym przypadku mamy do czynienia z hotelem o najwyższym standardzie. Obowiązkowy jest zaawansowane centrum biznesowe z sekretarką, a także najnowsze zabezpieczenia. Zadaniem właścicieli jest spełnienie wymagań najbardziej wymagających klientów, którzy mogą pozwolić sobie na życie w luksusach. Obiekt musi być położony w centrum miasta. Niestety ich cena jest często poza zasięgiem przeciętnego Polaka.

 

Hotele o jeszcze wyższym standardzie.

W przypadku znaku “+” lub “lux” mamy do czynienia z hotelem, który wyróżnia się na tle innych obiektów. Przykładem może być chociażby Hotel Emirates Palace w Abu Zabi, w których możemy znaleźć kilkusetmetrowe apartamenty, z pozłacanymi elementami wnętrz. Klamki wykonane są ze złota, a każda osoba ma osobistego kamerdynera, kucharza, pokojówkę i ochraniacza. Koszt jednej nocy wynosi nawet kilkadziesiąt tysięcy euro za osobę.

 


Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do odwiedzenia Pałacyku Otrębusy. Jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych jak również przyjęć i bankietów okolicznościowych.
Funkcjonalne wnętrza i sale naszego Pałacyku pozwalają na organizację konferencji do 200 osób.

Pałac Wojanów to nowoczesne centrum konferencyjne osadzone w murach romantycznej rezydencji dworskiej. Kompelks hotelowy dysponuje 3 salami konferencyjnymi, 2 bankietowymi, 91 pokojami dla 196 gości oraz strefą SPA&Wellness

Strefa biurowa znajduje się w nowoczesnym,przestronnym i w pełni wyposażonym trzykondygnacyjnym budynku.Oferujemy ponad 40 przestrzeni różnych rozmiarów od 25m2 do 58m2 mieszczących od 4 do 12 biurek,które mogą być idealnym miejscem dostosowanym do potrzeb zarówno niewielkich firm jak i większych organizacji.