O ogromnym znaczeniu tego rodzaju turystki może świadczyć fakt, iż Dyrekcja Generalna ds. Usług na rynku wewnętrznym (DG MARKT) zachęciła takie federacje, jak EFAPCO (EUROPEAN FEDERATION OF ASSOCIATIONS OF PROFESSIONAL CONGRESS ORGANIZERS) do ścisłej współpracy z krajami Unii Europejskiej w celu wypracowania kryteriów umożliwiających ocenę jakości usług świadczonych przez sektor turystyki biznesowej.
Pan Vogeler, przedstawiciel UNWTO (UN World Tourism Organization) stwierdził, że systematycznie wzrasta liczba organizowanych w świecie konferencji i kongresów biznesowych. Szacuje się, że w latach 2000-2004, zorganizowano ich około 90 000. Roczny ich wzrost kształtuje się na poziomie 10 % – 11 %. Organizacja kongresów, konferencji – typowych usług turystyki biznesowej, powiedział, przynosi 3, 4 razy większe wpływy niż tradycyjna turystyka.
Liczba kongresów i konferencji w Polsce rośnie, a turyści biznesowi wydają podczas swoich podróży najwięcej – wynika z raportu „Turystyka biznesowa w Polsce” opublikowanego 12 kwietnia br. przez Instytut Turystyki.
Niestety mimo tak pokaźnego wpływu na gospodarkę turystyka biznesowa nie jest do końca zdefiniowana. Istotnym faktem, nad którym zaczęła już pracować UE, jest określenie rodzaju towarów i usług wchodzących w zakres turystyki biznesowej. Konieczne jest również opracowanie zasad zbierania danych umożliwiających określenie zapotrzebowania i podaży tego rodzaju usług. Do tej pory w kraju nie powstały praktycznie żadne statystyki zawierające dane na temat takich imprez jak : wszelkiego rodzaju wystawy (exhibitions), czy spotkania motywacyjne (incentives).
Źródło: mg.gov.pl