Kongresy, konferencje, szkolenia – pomysł na świetny biznes.

Według statystyk The International Meeting Association ICCA, organizacji monitorującej na świecie wszelkie imprezy konferencyjno – kongresowe, średniej wielkości międzynarodowy kongres medyczny skupia około 600 osób i generuje budżet w wielkości ok. 350 tys. USD, nie wliczając w to koszty dolotu czy dojazdu do miejsca spotkań.

Według statystyk The International Meeting Association ICCA, organizacji monitorującej na świecie wszelkie imprezy konferencyjno – kongresowe, średniej wielkości międzynarodowy kongres medyczny skupia około 600 osób i generuje budżet w wielkości ok. 350 tys. USD, nie wliczając w to koszty dolotu czy dojazdu do miejsca spotkań. Ciekawostką w tych zestawieniach jest fakt, iż jedynie 10% z wspomnianej kwoty trafia do gestora danego centrum kongresowego, pozostałe 90% zasila budżet wszystkich innych podmiotów zaangażowych w przygotowanie i przeprowadzanie imprezy: hotelu, restauracji, firm cateringowych, obsługi technicznej i transportu miejskiego. A więc całe miasto i region wokół niego odnoszą korzyści.


 


Jednocześnie kongresy to przedsięwzięcia najtrudniejsze, wymagające profesjonalnych kadr i wieloletnich zabiegów marketingowych. Spośród blisko 10 tys. odbywających się cyklicznie imprez biznesowych, imprezy największe, to jest o liczebności przekraczającej 2 tysiące uczestników, stanowią tylko 8%. Polskie miasta jak dotąd nie miały szans na pozyskanie tak wielkich imprez z uwagi na brak wielkich centrów kongresowych i niezbędnej towarzyszącej infrastruktury (autostrady, duże porty lotnicze).


 


W rankingu krajów o największej liczbie kongresów i konferencji Polska jest odnotowana na 27 pozycji z 73 zorganizowanymi kongresami. Ścisłą czołówkę tworzą: USA (376 imprez, co stanowi 7% światowego rynku spotkań). Podkreślić jednak należy fakt, iż Polska w minionych 10 latach znacznie poprawiła swoją sytuacje na arenie organizacji spotkań biznesowych czy konferencji.


 


Celem, który powinna sobie teraz postawić Polska to stworzenie centrum kongresowego na miarę czasów, centrum, które zdolne byłoby zorganizować konferencje na 2000 osób.


 


Źródło: BiznesPolska

Nowoczesny 3-gwiazdkowy hotel „Arena” został zaprojektowany z myślą o wymagających gościach, którzy cenią wygodne i praktyczne rozwiązania oraz pragną spędzić czas w miłej atmosferze. Klimat pomieszczeń i dogodna lokalizacja hotelu gwarantują doskonałe warunki do wypoczynku, relaksu i pracy. Hotel posiada pełne zaplecze noclegowo- gastronomiczne, centrum konferencyjne oraz ogród z kominkiem

Hotel Tobaco to starannie zaprojektowane pokoje utrzymane w pofabrycznym, loftowym klimacie.
Nasz obiekt łączy industrialną surowość z funkcjonalnością.
Tobaco to idealne miejsce na organizację spotkań i szkoleń, pobyty biznesowe i turystyczne.
Zaznaj gościnności zabytkowych murów fabryki relaksu!

Dogodnie położony, trzygwiazdkowy hotel Śląsk jest idealnym miejscem na organizację konferencji i szkoleń w centrum Wrocławia.

Nowy Hotel Śląsk posiada ponad 100 miejsc noclegowych w pokojach 1 i 2 osobowych oraz apartamentach, składających się z pokoju dziennego z w pełni wyposażonym aneksem kuchennym, osobnej sypialni oraz łazienki.