Kryzys selektywnie uderzy w rynek szkoleń w Polsce

Co drugi HR menedżer uważa, że wpływ kryzysu gospodarczego na rynek szkoleń w latach 2009-2010 będzie duży. Zdaniem badanych, budżety firm na szkolenia zostaną obniżone od 10 do 30 proc. Firmy zrezygnują przede wszystkim z wysyłania pracowników na szkolenia otwarte. Tak sądzi ponad 40 proc. HR menedżerów - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Delta Training zajmującą się szkoleniami biznesowymi. Badanie zostało po raz pierwszy zaprezentowane na Międzynarodowym Kongresie Kadry w Warszawie.

Co drugi HR menedżer uważa, że wpływ kryzysu gospodarczego na rynek szkoleń w latach 2009-2010 będzie duży. Zdaniem badanych, budżety firm na szkolenia zostaną obniżone od 10 do 30 proc. Firmy zrezygnują przede wszystkim z wysyłania pracowników na szkolenia otwarte. Tak sądzi ponad 40 proc. HR menedżerów – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Delta Training zajmującą się szkoleniami biznesowymi.

Badanie zostało po raz pierwszy zaprezentowane na Międzynarodowym Kongresie Kadry w Warszawie.

Budżety firm na szkolenia zostaną ograniczone najbardziej w przypadku szkoleń otwartych (42 proc. badanych). Co piąty menedżer ograniczy w swoich firmach popyt na szkolenia zamknięte. Kryzys nie będzie miał wpływu na liczbę szkoleń wewnętrznych w firmach. Jest to naturalne, bo za takie szkolenia firmy płacą pensje swoim pracownikom – trenerom, menedżerom.

Firmy w ponad 40 proc. przypadków ograniczą szkolenia dla menedżerów z coachingu. Najmniej ucierpią szkolenia z technik sprzedaży i zarządzania. Tylko 2 procent menadżerów przewiduje spadek zainteresowania takimi szkoleniami. – Coaching jest po prostu najdroższy. Natomiast menedżerom wydaje się, że zwłaszcza w czasie kryzysu nie wolno redukować wydatków na szkolenia handlowców, przedstawicieli, bo to oni przynoszą pieniądze do firmy. Ale to błąd. Inwestycja w odpowiedni program z przywództwa może przynieść organizacji więcej zysków niż wspieranie głównie działów sprzedaży. Zresztą inne wyniki badań, amerykańskiej firmy konsultingowej Bersin&Associates dowodzą, że w ciągu najbliższych lat niemal połowa budżetów w USA będzie skierowana na przywództwo – komentuje Piotr Juszczak, partner w Delta Training.

Niewiele mniejszą niż dotychczas popularnością będą cieszyły się właśnie szkolenia z przywództwa (10 proc. menedżerów zrezygnuje z tego typu szkoleń), negocjacji (w dół o 11 proc.) i motywacji ( spadek o 13 procent).

Wyniki badań pokazują, że im młodsi stażem pracownicy, tym bardziej optymistycznie patrzą w przyszłość. HR menedżerowie z ponad pięcioletnim stażem na stanowisku przewidują większe cięcia budżetowe na szkolenia.

Oczekiwania ze strony HR menedżerów wobec firm szkoleniowych w czasie kryzysu niewiele się zmieniają. Na znaczeniu zyskują takie kryteria jak: cena, dopasowanie programów i mierzalna efektywność. Nadal liczą się referencje oraz doświadczenie trenerów.

Badanie „Kryzys a szkolenia” przeprowadzono na grupie 87 pracowników i menedżerów działów personalnych. W tej grupie ponad 70 procent stanowili menedżerowie, czyli osoby decyzyjne mające wpływ na liczbę i zakres szkoleń dedykowanych pracownikom. Ponad 60 proc. ankietowanych menedżerów pracuje na swoich stanowiskach powyżej 5 lat. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 20 października – 7 listopada 2008 roku.

O firmie:

Delta Training oferuje szkolenia na miarę, na najwyższym poziomie: przywództwo, zarządzanie, techniki sprzedaży, empatia w sprzedaży, techniki narracyjne w świecie biznesu, negocjacje, motywowanie, badanie kultury organizacji, coaching. Delta Training skupia doświadczonych menedżerów, konsultantów i naukowców. Zespół Delta Training rozwija swoje kompetencje w tak prestiżowych ośrodkach, jak Uniwersytet Stanforda w Kalifornii.

Badanie: „Kryzys a szkolenia”
Jaki wpływ będzie miał obecny kryzys finansowy na rynek szkoleniowy w latach 2009-2010"

Źródło: pr
www.deltatraining.pl

Hotel Węgierki położony jest w odległości 50 km od Poznania. Jest nowoczesnym obiektem, który został stworzony z myślą o komforcie wypoczynku. Korzystne położenie, oraz spokojna okolica sprawiają, że nasz obiekt to idealna baza noclegowa.

Niezależnie od pory roku Karpacz zapewnia idealne warunki do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń i aktywności outdoorowych. Lato to czas górskich wędrówek karkonoskimi szlakami, zima – integracja na stoku na dwóch lub jednej desce.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.