Kryzys selektywnie uderzy w rynek szkoleń w Polsce

Co drugi HR menedżer uważa, że wpływ kryzysu gospodarczego na rynek szkoleń w latach 2009-2010 będzie duży. Zdaniem badanych, budżety firm na szkolenia zostaną obniżone od 10 do 30 proc. Firmy zrezygnują przede wszystkim z wysyłania pracowników na szkolenia otwarte. Tak sądzi ponad 40 proc. HR menedżerów - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Delta Training zajmującą się szkoleniami biznesowymi. Badanie zostało po raz pierwszy zaprezentowane na Międzynarodowym Kongresie Kadry w Warszawie.

Co drugi HR menedżer uważa, że wpływ kryzysu gospodarczego na rynek szkoleń w latach 2009-2010 będzie duży. Zdaniem badanych, budżety firm na szkolenia zostaną obniżone od 10 do 30 proc. Firmy zrezygnują przede wszystkim z wysyłania pracowników na szkolenia otwarte. Tak sądzi ponad 40 proc. HR menedżerów – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Delta Training zajmującą się szkoleniami biznesowymi.

Badanie zostało po raz pierwszy zaprezentowane na Międzynarodowym Kongresie Kadry w Warszawie.

Budżety firm na szkolenia zostaną ograniczone najbardziej w przypadku szkoleń otwartych (42 proc. badanych). Co piąty menedżer ograniczy w swoich firmach popyt na szkolenia zamknięte. Kryzys nie będzie miał wpływu na liczbę szkoleń wewnętrznych w firmach. Jest to naturalne, bo za takie szkolenia firmy płacą pensje swoim pracownikom – trenerom, menedżerom.

Firmy w ponad 40 proc. przypadków ograniczą szkolenia dla menedżerów z coachingu. Najmniej ucierpią szkolenia z technik sprzedaży i zarządzania. Tylko 2 procent menadżerów przewiduje spadek zainteresowania takimi szkoleniami. – Coaching jest po prostu najdroższy. Natomiast menedżerom wydaje się, że zwłaszcza w czasie kryzysu nie wolno redukować wydatków na szkolenia handlowców, przedstawicieli, bo to oni przynoszą pieniądze do firmy. Ale to błąd. Inwestycja w odpowiedni program z przywództwa może przynieść organizacji więcej zysków niż wspieranie głównie działów sprzedaży. Zresztą inne wyniki badań, amerykańskiej firmy konsultingowej Bersin&Associates dowodzą, że w ciągu najbliższych lat niemal połowa budżetów w USA będzie skierowana na przywództwo – komentuje Piotr Juszczak, partner w Delta Training.

Niewiele mniejszą niż dotychczas popularnością będą cieszyły się właśnie szkolenia z przywództwa (10 proc. menedżerów zrezygnuje z tego typu szkoleń), negocjacji (w dół o 11 proc.) i motywacji ( spadek o 13 procent).

Wyniki badań pokazują, że im młodsi stażem pracownicy, tym bardziej optymistycznie patrzą w przyszłość. HR menedżerowie z ponad pięcioletnim stażem na stanowisku przewidują większe cięcia budżetowe na szkolenia.

Oczekiwania ze strony HR menedżerów wobec firm szkoleniowych w czasie kryzysu niewiele się zmieniają. Na znaczeniu zyskują takie kryteria jak: cena, dopasowanie programów i mierzalna efektywność. Nadal liczą się referencje oraz doświadczenie trenerów.

Badanie „Kryzys a szkolenia” przeprowadzono na grupie 87 pracowników i menedżerów działów personalnych. W tej grupie ponad 70 procent stanowili menedżerowie, czyli osoby decyzyjne mające wpływ na liczbę i zakres szkoleń dedykowanych pracownikom. Ponad 60 proc. ankietowanych menedżerów pracuje na swoich stanowiskach powyżej 5 lat. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 20 października – 7 listopada 2008 roku.

O firmie:

Delta Training oferuje szkolenia na miarę, na najwyższym poziomie: przywództwo, zarządzanie, techniki sprzedaży, empatia w sprzedaży, techniki narracyjne w świecie biznesu, negocjacje, motywowanie, badanie kultury organizacji, coaching. Delta Training skupia doświadczonych menedżerów, konsultantów i naukowców. Zespół Delta Training rozwija swoje kompetencje w tak prestiżowych ośrodkach, jak Uniwersytet Stanforda w Kalifornii.

Badanie: „Kryzys a szkolenia”
Jaki wpływ będzie miał obecny kryzys finansowy na rynek szkoleniowy w latach 2009-2010"

Źródło: pr
www.deltatraining.pl

Kuter Port to stale rozwijający się ośrodek, posiadający nieograniczone możliwości aranżacji ponad 30 ha powierzchni w zakresie organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń w plenerze i w przestrzeni zamkniętej.

Wyobraź sobie miejsce, gdzie luksus spotyka się z nieskazitelną naturą. Hotel Żubrówka ****, położony na skraju Białowieskiego Parku Narodowego, to nie tylko przestrzeń idealna do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, ale także oaza spokoju i relaksu. Nowoczesne zaplecze konferencyjne, wykwintna kuchnia regionalna oraz szeroka gama atrakcji integracyjnych sprawiają, że każdy pobyt w tym wyjątkowym miejscu staje się niezapomnianym przeżyciem. Odkryj, jak połączyć efektywną pracę z chwilami odprężenia w otoczeniu dziewiczej przyrody!

Hotel Alpin to miejsce dla każdego. Bliskość stacji narciarskich, szlaków turystycznych, bezpośrednie wyjście z Hotelu na deptak ciągnący się wzdłuż górskiego potoku Żylicy oraz malowniczych pagórków, sprawia, iż z łatwością można korzystać z uroków Szczyrku oraz jego okolicy.