Małopolska musi promować swój region!

900 mln zł mniej niż rok wcześniej od turystów, tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Turystyki. Jak zatrzymać złą passę - metodą może być skuteczna promocja regionu.

900 mln zł mniej niż rok wcześniej od turystów, tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Turystyki. Jak zatrzymać złą passę – metodą może być skuteczna promocja regionu.

Prawie o jedną piątą mniej gości, w stosunku do 2007 roku, odwiedziło region w zeszłym roku. Restauratorzy, hotelarze i przewoźnicy policzyli straty. W 2007 roku turyści zagraniczni zostawili w Małopolsce 3,3 mld zł. W ubiegłym – o 900 mln zł mniej. Tak wypada podsumowanie roku 2008 w raporcie przygotowanym przez Instytut Turystyki.

1,8 mln – tylu zagranicznych turystów odwiedziło Małopolskę w 2008 r. Restauracje w tygodniu były niemal puste, tylko w weekend pojawiali się turyści. Tłumów jednak nie brak. Najczęściej zamawiali kawę i ciastko, a nie obiad z butelką wina.

„Mniejsze dochody w branży turystycznej w Małopolsce to efekt między innymi spadku liczby gości odwiedzających region. W 2008 roku do Małopolski przyjechało 8,1 mln turystów, z tego tylko 1,8 mln to cudzoziemcy. Dla porównania: w 2007 r. Małopolskę odwiedziło ponad 8,5 mln turystów, w tym 2,2 mln z zagranicy”.

Czyżby moda na Kraków i Małopolskę przeminęła?

Winą obarcza się wzrost cen oraz kryzys gospodarczy na świecie. W Polsce jest o 50 procent drożej niż w 2007 roku, drugą przyczyną jest światowy kryzys, który sprawił, że ludzie z braku pieniędzy mniej podróżują.

Wicemarszałek Zegzda i Grażyna Leja widzą ratunek w skutecznej promocji. – W tym roku na turystykę i zagraniczną promocję Małopolski wydamy o 350 procent więcej niż w zeszłym. Łącznie będzie to 25 mln zł.

Źródło: polskatimes

hotele w Małopolsce

Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie jest komfortowym oraz luksusowym kompleksem apartamentowym, który jest znakomitym miejscem na relaks i odpoczynek. Nasz obiekt powstał z myślą o komforcie dla gości oraz stworzenia przepięknego miejsca w samym sercu gór. Obiekt jest doskonałym połączeniem nowoczesności i rozrywki z ciszą i spokojem. To niepowtarzalne miejsce daje możliwość spędzenia czasu aktywnie, zrelaksowania się po trudnym dniu oraz zapomnienia o trudach codzienności.

Czterogwiazdkowy Scandic Wocław usytuowany jest w centrum miasta. Dogodny dojazd z autostrady A4/A8, niewielka odległość (12 km) od lotniska im. Mikołaja Kopernika oraz umożliwiający przebycie pieszo dystans do Głównego Dworca Kolejowego PKP, zapewniając uczestnikom komfort szybkiego dotarcia na miejsce spotkania.
Oferujemy bezpłatny dostęp do internetu (wi-fi) w całym hotelu.

Mieszczący się na wyspie okolonej fosą zamek wraz z 12 ha parkiem był w przeszłości jedną z najokazalszych rezydencji magnackich w Polsce. Był siedzibą króla Polski Stanisława Leszczyńskiego oraz książąt Sułkowskich. Sale paradne zamku wraz z wystawami eksponatów są udostępnione dla zwiedzających. Zamek jest obiektem konferencyjnym i miejscem organizacji wszelkiego rodzaju imprez firmowych i prywatnych. Posiada hotel w kategorii 3* oraz własną gastronomię z obszerną restauracją.