Małopolska musi promować swój region!

900 mln zł mniej niż rok wcześniej od turystów, tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Turystyki. Jak zatrzymać złą passę - metodą może być skuteczna promocja regionu.

900 mln zł mniej niż rok wcześniej od turystów, tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Turystyki. Jak zatrzymać złą passę – metodą może być skuteczna promocja regionu.

Prawie o jedną piątą mniej gości, w stosunku do 2007 roku, odwiedziło region w zeszłym roku. Restauratorzy, hotelarze i przewoźnicy policzyli straty. W 2007 roku turyści zagraniczni zostawili w Małopolsce 3,3 mld zł. W ubiegłym – o 900 mln zł mniej. Tak wypada podsumowanie roku 2008 w raporcie przygotowanym przez Instytut Turystyki.

1,8 mln – tylu zagranicznych turystów odwiedziło Małopolskę w 2008 r. Restauracje w tygodniu były niemal puste, tylko w weekend pojawiali się turyści. Tłumów jednak nie brak. Najczęściej zamawiali kawę i ciastko, a nie obiad z butelką wina.

„Mniejsze dochody w branży turystycznej w Małopolsce to efekt między innymi spadku liczby gości odwiedzających region. W 2008 roku do Małopolski przyjechało 8,1 mln turystów, z tego tylko 1,8 mln to cudzoziemcy. Dla porównania: w 2007 r. Małopolskę odwiedziło ponad 8,5 mln turystów, w tym 2,2 mln z zagranicy”.

Czyżby moda na Kraków i Małopolskę przeminęła?

Winą obarcza się wzrost cen oraz kryzys gospodarczy na świecie. W Polsce jest o 50 procent drożej niż w 2007 roku, drugą przyczyną jest światowy kryzys, który sprawił, że ludzie z braku pieniędzy mniej podróżują.

Wicemarszałek Zegzda i Grażyna Leja widzą ratunek w skutecznej promocji. – W tym roku na turystykę i zagraniczną promocję Małopolski wydamy o 350 procent więcej niż w zeszłym. Łącznie będzie to 25 mln zł.

Źródło: polskatimes

hotele w Małopolsce

Mieszczący się na wyspie okolonej fosą zamek wraz z 12 ha parkiem był w przeszłości jedną z najokazalszych rezydencji magnackich w Polsce. Był siedzibą króla Polski Stanisława Leszczyńskiego oraz książąt Sułkowskich. Sale paradne zamku wraz z wystawami eksponatów są udostępnione dla zwiedzających. Zamek jest obiektem konferencyjnym i miejscem organizacji wszelkiego rodzaju imprez firmowych i prywatnych. Posiada hotel w kategorii 3* oraz własną gastronomię z obszerną restauracją.

Hotel BoniFaCio SPA & Sport położony jest blisko przyrody w malowniczym zakątku Mazowsza, zaledwie godzinę drogi od Warszawy.

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.