Marketing w mediach społecznościowych – czy się opłaca?

Marketing jest niezbędny, by osiągnąć sukces w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Bez odpowiedniej promocji niemożliwe jest dotarcie do szerokiego grona klientów, a także nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami oferty. Obecnie zadowalające efekty przynosi przede wszystkim marketing w mediach społecznościowych.

Social media – siła społeczności

Marketing w mediach społecznościowych służy przede wszystkim budowaniu trwałych relacji z klientami. Promocja na portalach takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy Google+ daje możliwość wchodzenia w interakcje z odbiorcami. Posty są komentowane przez klientów, a osoba odpowiedzialna za komunikację marki ma możliwość prowadzenia dialogu. Dzięki takiemu rozwiązaniu odbiorcy produktów lub usług czują się ważni i przywiązują się do marki. Istotne jest, by marketing w mediach społecznościowych był przemyślany. Nieodpowiednie zwroty do klientów, wdawanie się w kłótnie czy nawet grożenie w przypadku otrzymania negatywnej opinii może stać się przyczyną poważnego kryzysu wizerunkowego. Aby uniknąć takich wpadek, warto zatrudnić profesjonalistów, którzy zajmują się marketingiem w social media. Takie osoby pracują między innymi w agencji Nomac.

Media społeczniościowe są każdego dnia odwiedzane przez miliony ludzi z całego świata, dlatego zasięg kampanii prowadzonej za ich pośrednictwem jest ogromny. Użytkownicy Facebooka czy Youtube’a mogą dodatkowo udostępniać materiały promocyjne znajomym i innym osobom, dzięki czemu reklama szybko przynosi rezultaty. Powinno się pamiętać, że marketing w mediach społecznościowych musi być oparty na dwukierunkowej komunikacji – brak reakcji na komentarze klientów powoduje frustrację, która zwiększa się, jeżeli pojawiają się kolejne posty, a na komentarze dalej nie ma żadnej reakcji.

 

Czytaj również

Pozycjonowanie stron internetowych – czy warto?

Social media – nowy wymiar marketingu

 

Metoda komunikacji dobrana do medium

W przypadku marketingu w mediach społecznościowych ważne jest odpowiednie dobranie sposobu komunikacji w zależności od portalu, na którym publikowane są posty. Instagram to portal, na którym najważniejsze są zdjęcia, natomiast na Twitterze ważna jest szybka i zwięzła wypowiedź. Facebook jest największym medium, a komunikacja na nim powinna odbywać się kilka razy w ciągu dnia.

Marketing można prowadzić jednocześnie na różnych kanałach, stosując różne metody komunikacji. Aby zachować spójność pomiędzy nimi i osiągnąć zamierzone rezultaty, powinno się korzystać z pomocy specjalistów. Nierozważne komunikaty mogą bowiem wyrządzić więcej szkody niż pożytku, a oszczędzanie na reklamie prowadzi do straty zaufania klientów.

Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.

Nieprzeciętna lokalizacja nad samym jeziorem w sercu Puszczy Piskiej,to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych miejsc na mapie Mazur.Doceniony przez Gości nowy butikowy hotel dla dorosłych i młodzieży 16+.Doskonałe miejsce dla spragnionych ciszy, spokoju i błogiego relaksu.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.