Najczęstsze błędy organizacyjne podczas konferencji

Jak zorganizować konferencję od A do Z, aby obyło się bez niespodzianek i wpadek? To pytanie zadają sobie najczęściej organizatorzy konferencji. Podpowiadamy, jakich błędów możemy uniknąć, aby wydarzenie należało do udanych.
  1. Rejestracja uczestników – zbyt długi czas rejestracji delegatów rzuca złe światło na konferencję już od pierwszej chwili jej trwania. Warto zatem przećwiczyć sprawny sposób rejestracji, pamiętając o tych uczestnikach, którzy „już” czekają na rozpoczęcie wydarzenia.

  2. Przedstawienie uczestników – przekręcone nazwiska wybitnych gości, bądź pominięcie największych autorytetów. Takie sytuacje niestety mają miejsce i to dość często (nie tylko w świecie polityki). Pamiętajmy, aby sprawdzić kilka razy listę „specjalnych” gości, bo nasza pomyłka nie tylko zdyskredytuje nas jako organizatora, ale także zaprzepaści relacje z zaproszonymi.

  3. Sprzęt i sala konferencyjna – brak wiedzy o rozmieszczeniu włączników światła, o regulatorach klimatyzacji, brak wiedzy dotyczącej obsługi projektorów. Takie sytuacje są niedopuszczalne. Należy dokładnie zapoznać się z obsługą urządzeń dostępnych na sali jeszcze przed wydarzeniem, a razie problemów technicznych mieć w gotowości telefon do obsługi obiektu. Na naszej liście powinna pojawić się rubryka dotycząca sytuacji nadzwyczajnych (brak prądu, zepsuty projektor, klimatyzator), a przy każdej pozycji imię, nazwisko i numer telefonu do osoby odpowiedzialnej za wyznaczone elementy.

  4. Przejdźmy do rzekomo najprzyjemniejszej części wydarzenia – lunch i … brak menu dla wegetarianów, weganów! Miałam okazję obserwować nieprzyjemną sytuację, a mianowicie – uczestnik konferencji (wegetarianin) dostał na obiad danie mięsne, gdy dyskretnie poprosił o zestaw bezmięsny w odpowiedzi usłyszał, że takowego nie ma! (Warto dodać, że wspomniana osoba zgłaszała na karcie uczestnictwa fakt, iż obowiązuje go dieta wegetariańska) – mówi Małgorzata Michalska Redaktor Naczelna serwisu www.e-konferencje.pl. Sytuacja nie tylko nieprzyjemna, ale kompromitująca organizatora!

  5. Pożegnanie uczestników równie ważne jak powitanie. Zakończenie spotkania powinno być wyraźnie zaakcentowane, poprzedzone krótkim podsumowaniem oraz słownym pożegnaniem autorytetów i zaproszonych gości. Materiały pokonferencyjne muszą zostać wręczone wszystkim obecnym w formie papierowej bądź elektronicznej.

To tylko nieliczne z czyhających pułapek na organizatorów konferencji. Problemów może być znacznie więcej rozpoczynając od wybrania odpowiedniej sali, poprzez wybór atrakcji dodatkowych, a na rezerwacji noclegów kończąc. Pomocą służą oczywiście pracownicy hoteli i centrów konferencyjnych – warto zatem korzystać z ich pomocy.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.

Pałac Mortęgi to zabytkowy kompleks budynków, położony we wsi Mortęgi na Warmii i Mazurach. Wcześniej budynek służył jako Uniwersytet Ludowy, biuro Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej „Przyszłość” oraz jako przedszkole. W roku 2013 rozpoczęły się prace, aby budynek przekształcić w pierwotny pałac i stworzyć obecne miejsce Pałac Mortęgi Hotel&Spa.

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.