Nie zrezygnujemy z wyjazdów turystycznych

Internauci deklarują, że w tym roku rzadziej niż w roku ubiegłym będą ograniczali swoje wydatki na wyjazdy turystyczne. Osoby, które planują redukcję takich kosztów w domowym budżecie przyznają, że w większym stopniu będą szukały tańszych rozwiązań urlopowych niż rezygnowały z wyjazdów – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Niemal połowa badanych polskich internautów (48%) przyznała, że w ubiegłym roku ograniczyła wydatki turystyczne. W tym roku chęć redukcji kosztów na wyjazdy turystyczne zadeklarowało już tylko 40% badanych.

Czy ograniczył(a) Pan/ Pani/ planuje Pan/ Pani ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku?

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

 

Jednocześnie w dużym stopniu zmienił się stosunek do ograniczania wydatków turystycznych. Internauci przyznają, że nie będą wzorem ubiegłego roku przede wszystkim ograniczać liczby wyjazdów, w zamian za to częściej wybiorą kraj, który jest tańszy, zaoszczędzą na noclegu lub transporcie.

W jaki sposób ograniczył(a) Pan/ Pani w 2012 roku/ planuje ograniczyć swoje wydatki turystyczne w 2013 roku? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały wyłącznie osoby, które planują ograniczyć wydatki turystyczne w 2013 roku)

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

„Wyjazdy wakacyjne są ważnym elementem stylu życia polskich konsumentów, co wyraźnie pokazują wyniki naszego badania. Dlatego, mimo iż w okresie spowolnienia gospodarczego wskazane byłoby szukać oszczędności w domowym budżecie, ponad połowa respondentów deklaruje, że nie będzie ich szukała w wydatkach turystycznych. Badani, którzy zdecydują się na szukanie oszczędności, znacznie rzadziej niż jeszcze rok temu ograniczą liczbę planowanych wyjazdów. Jednocześnie widoczne jest racjonalne podejście do odpoczynku w niepewnych czasach: konsumenci nie chcą z niego rezygnować, ale są gotowi na obniżenie standardu – np. poprzez wybór tańszego hotelu czy transportu. To na pewno istotna wskazówka dla organizatorów wyjazdów turystycznych” – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

 

Czytaj – Busy Podkarpacie-Holandia – jak wybrać najlepszą firmę przewozową?

 

Informacja o badaniu

Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.  

ARC Rynek i Opinia już od 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

www.arc.com.pl

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.

Zaplanuj niezapomniane wydarzenie w miejscu, gdzie nowoczesność spotyka się z komfortem. Hotel Sympozjum & SPA**** to przestrzeń stworzona dla tych, którzy cenią sobie najwyższy standard obsługi, profesjonalne zaplecze konferencyjne i wyjątkową atmosferę. Dzięki doskonałej lokalizacji, rozbudowanej strefie SPA oraz wyśmienitej restauracji, hotel jest idealnym wyborem zarówno na biznesowe spotkania, jak i chwile relaksu. Odkryj, jak łatwo połączyć pracę z przyjemnością!

Hotel Riviera to miejsce oddalone 15 min od obrzeży Warszawy oraz 11 km od Lotniska Modlin. Usytuowane z dla od zgiełku, zapewniającym ciszę i spokój. Dzięki naszemu położeniu Państwa szkolenie, konferencja, imprezy integracyjne itp. będzie w pełni kameralne.