Nowa strategia Vienna International Hotels & Resorts podstawą dalszego rozwoju

Wiedeń, 14 grudnia 2011 – Przed Vienna International Hotels & Resorts (VI) otwiera się obiecująca przyszłość dzięki nowej strategii. Koncentruje się ona na świeżej koncepcji marki nadrzędnej, nowoczesnych technologiach i umocnieniu pozycji specjalisty z zakresu restrukturyzacji. Celem VI jako jednej z największych austriackich grup hotelowych jest kontynuacja rozwoju i ekspansja na nowe rynki.

Dr Andreas Karsten, po stu dniach na stanowisku CEO Vienna International Hotelmanagement AG, zaprezentował nową strategię biznesową. Jej istota tkwi w koncepcji marketingowej bazującej na marce nadrzędnej, nowych technologiach oraz jasnym komunikowaniu zalet grupy. – Pozycjonujemy się jako specjaliści od zarządzania siecią hoteli, posiadający szczególne know-how w obserwacji rynku i działaniach rozwojowych. Kompetencje VI z zakresu restrukturyzacji zapewniają dobre podstawy dalszego, efektywnego rozwoju pomimo trudnych warunków makroekonomicznych – mówi dr Karsten, wskazując na mocne strony firmy.

Marketing i nowe technologie
Wszystkie usługi sieci będą komunikowane w ramach wspólnej marki nadrzędnej „Vienna International Hotels” lub „VI”, bez osłabiania marek własnych. Dla klientów, partnerów inwestycyjnych i przyszłych pracowników ta jasna strategia marki funkcjonować będzie jako zobowiązujący czynnik jakościowy i cecha wyróżniająca. Vienna International planuje również nadać swoim produktom i markom emocjonalnego charakteru.

Najwyższy priorytet w działaniach marketingowych przypada nowej prezentacji w Internecie, obejmującej odświeżenie strony internetowej i obecności w mediach społecznościowych. – Dzięki naszej nowej internetowej obecności stworzymy dodatkowe i sprofilowane kanały komunikacji z różnorodnymi grupami klientów i nowe możliwości zaoferowania im lepszych usług – mówi dr Karsten. Poza tym strona internetowa firmy zostanie rozbudowana pod kątem nowoczesnych kanałów dystrybucji: biuro podróży VI Travel będzie intensywniej działało jako tour operator i w obszarze sprzedaży bezpośredniej.

VI jako specjalista od restrukturyzacji
VI nadal będzie się koncentrować na umowach o zarządzanie hotelami na rynku europejskim i w Rosji. Chce przede wszystkim rozwinąć swój profil specjalisty od restrukturyzacji, posiadającego umiejętność wprowadzania kluczowych zmian dla funkcjonowania hoteli. Wiąże się to z opracowywaniem i wdrażaniem strategii wychodzenia z trudnych sytuacji oraz rozwiązań z zakresu restrukturyzacji obiektów, które często przechodzą w ręce banków. Te dostosowane do określonych potrzeb rozwiązania są bardzo interesujące szczególnie z perspektywy indywidualnych, niesieciowych hoteli. VI chce wyraźniej zaakcentować swój wizerunek jako najlepszego, dostępnego na rynku przedsiębiorstwa świadczącego usługi tego typu. Strategia ta skupia się w szczególności na obszarach optymalizacji procesu włączania hoteli do sieci, doskonalenia systemów zarządzania kanałami dystrybucji elektronicznej, w tym własnego kodu VI GDS, oraz swoich międzynarodowych struktur sprzedaży korporacyjnej.

Rozwój w Europie
Rozwój jest podstawą utrzymania i powiększenia zysków firmy, jak również pozycji na rynku. VI planuje go osiągnąć poprzez dalszą ekspansję na rynkach kluczowych, w których firma ma długoletnie doświadczenie marketingowe i operacyjne. Zaliczają się do nich takie państwa jak Austria, Niemcy, Polska, Czechy, a także Rosja. Rozwój sieci obejmuje również wkroczenie na nowe rynki, do których potencjalnie należy Belgia, Holandia i Szwajcaria. 
VI będzie koncentrować się na 3- i 4-gwiazdkowych hotelach miejskich, konferencyjnych i na lotniskach. Będzie również kontynuować rozwój odnoszących sukcesy marek andel´s i angelo i związanych z nimi usług. Te działania mają zapewnić rozwój i stały wzrost przychodów, co w konsekwencji pozwoli wprowadzić w życie plan wejścia na giełdę w perspektywie kilku lat.

Aktualne projekty hotelarskie
Vienna International Hotelmanagement AG wspólnie z UBM Realitätenentwicklung AG realizuje kolejny projekt marki angelo – angelo Hotel Monachium, którego otwarcie zaplanowano na 2013 rok. W tym samym roku we współpracy ze Szczołkowskij Holding otwarty zostanie kolejny hotel w Szczołkowie (Moskwa).

Vienna International Hotelmanagement AG (VI)
Założona w 1989 roku grupa hotelowa Vienna International Hotelmanagement AG prowadzi i rozwija na podstawie pojedynczych umów o zarządzanie łącznie 31 hoteli i kompleksów hotelowych pierwszej klasy oraz 2 projekty hotelowe. Portfolio, obejmujące jeden hotel należący do Leading Hotels of the World, składa się z hoteli miejskich, kurortów, hoteli uzdrowiskowych i kongresowych. Obiekty znajdują się w dziewięciu państwach europejskich: Austrii, Czechach, Polsce, Chorwacji, Francji, Niemczech, Rumunii, Słowacji i Rosji. Oprócz międzynarodowych hoteli wypoczynkowych w takich miejscowościach jak Loipersdorf, Karlowe Wary, Opatija, grupa skupia się także na centrach biznesowych, takich jak Salzburg, Monachium, Berlin, Paryż, Praga, Kraków, Łódź, Bukareszt, Jekaterynburg i Wiedeń.
Grupa VI osiągnęła w 2010 roku obrót w wysokości około 164 mln € przy 2,3 mln wykupionych noclegach i zatrudnia aktualnie około 2500 pracowników.

Dr Andreas Karsten, CEO Vienna Intetnational Hotelmanagement AG
(c) Vienna International Hotelmanagement AG

Hotel Riviera to miejsce oddalone 15 min od obrzeży Warszawy oraz 11 km od Lotniska Modlin. Usytuowane z dla od zgiełku, zapewniającym ciszę i spokój. Dzięki naszemu położeniu Państwa szkolenie, konferencja, imprezy integracyjne itp. będzie w pełni kameralne.

Młyn Jacka Hotel& Spa**** jest idealnym miejscem dla osób ceniących komfort, najlepszą jakość oraz profesjonalizm. Oryginalny wystrój wnętrz przedstawia historię starego młyna w nowoczesnym wydaniu. Dzięki doświadczeniu oraz zaangażowaniu zespołu hotel świadczy usługi na najwyższym poziomie, spełniając z sukcesem wszystkie oczekiwania swoich Gości.

Jesteśmy idealnym miejscem na odpoczynek podczas podróży służbowych dla biznesmenów, handlowców a także świetnym punktem wypadowym w czasie prywatnych wizyt w Łodzi dla osób ceniących spokój i ciszę.Nowocześnie wyposażony i profesjonalnie przygotowany M HOTEL, z sympatyczną i pomocną obsługą, łączący w sobie współczesność i duszę.