Nowy model działania Grupy Hotelowej Orbis

Grupa Hotelowa Orbis wprowadza nowy model biznesowy. Koncentrując się na swojej podstawowej działalności, jaką jest hotelarstwo, będzie dążyła do tego, by pozostać wyłącznie operatorem hotelowym i dostawcą usług w tym sektorze. Oznacza to stopniowe zmniejszanie liczby posiadanych na własność budynków hotelowych. „Takie rozwiązanie oznacza wiele korzyści dla klientów, firmy i jej akcjonariuszy” – mówi nowy prezes Orbis S.A. Laurent Picheral, który został powołany na to stanowisko 30 czerwca br.

GH Orbis to obecnie największa grupa hotelowa w Polsce. Oferuje 11 tysięcy pokoi w 61 hotelach w Polsce i jednym na Litwie. Działają one pod znanymi na świecie markami, zapewniając pełną ofertę dla klientów ze wszystkich segmentów rynku – od hoteli luksusowych po ekonomiczne: Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Orbis Hotels i Etap. Realizując konsekwentnie strategiczne założenie, jakim jest koncentracja na hotelarstwie, Orbis S.A. sprzedał w I kwartale bieżącego roku Biuro Podróży „Orbis Travel”, a także sieć międzynarodowych przewozów autokarowych Interbus.

 
Obecnie Grupa Hotelowa Orbis wprowadza nowy model biznesowy zwany „Asset light” – polegający na prowadzeniu działalności hotelowej w budynkach należących do zewnętrznych inwestorów. Dzięki temu modelowi w przyszłości pojawi się możliwość poszerzenia oferty GH Orbis poprzez wprowadzenie na rynek nowych marek hotelowych np.: Pullman lub all seasons. Mniejsza kapitałochłonność spowoduje, że firma będzie bardziej elastyczna, a tym samym odporna na wahania cykli rynkowych. Koncentracja na kluczowej kompetencji, jaką jest hotelarstwo, wpłynie na zwiększenie konkurencyjności Orbisu na rynku. W efekcie zaś firma będzie mogła zapewnić lepszy zwrot na inwestycji dla swoich akcjonariuszy.
 
Nowy model biznesowy zakłada, że hotele będą działać głównie na zasadach:
·         Dzierżawy ze zmiennym czynszem
·         Zarządzania
·         Franczyzy
Wybór jednej z tych trzech opcji będzie wynikał zarówno z lokalizacji konkretnego hotelu, jak i jego marki.
 
„Działając na nowych zasadach chcemy być największym operatorem hotelowym, ale nie największym właścicielem murów hotelowych” – deklaruje nowy prezes Orbis S.A. „Naszą kluczową wartością i kompetencją jest know-how oraz ekspertyza w zarządzaniu hotelami i to chcemy rozwijać w przyszłości. Zarządzanie nieruchomościami to zupełnie inna specjalizacja, która nie mieści się w naszej podstawowej działalności” – wyjaśnia Laurent Picheral.
 
Przykładem może być Accor – partner strategiczny GH Orbis, lider na rynku europejskim i jedna z najbardziej liczących się sieci hotelowych na świecie. Biorąc pod uwagę bazę hotelową Accoru w Europie, zaledwie 17% hoteli stanowi jej własność, 16% jest dzierżawionych ze stałą wysokością czynszu, 27% ze zmienną wysokością czynszu, 6% zostało przejętych od ich właścicieli w zarządzanie, a prawie 34% działa na zasadzie franczyzy. Te proporcje w przypadku GH Orbis wyglądają zupełnie inaczej. Aż 87% budynków stanowi własność Orbis S.A., dzierżawa to 8%, a zarządzanie 5%. Żaden z hoteli nie działa na zasadzie franczyzy. „Naszym celem jest zmiana tych proporcji. Podstawowa kompetencja Orbisu to, jak wspomniałem, zarządzanie hotelami. Obejmuje ona zarówno strategie marketingowe dla poszczególnych marek, skuteczny system dystrybucji, HR i szkolenia, a także utrzymanie techniczne i aranżacje hotelowych wnętrz. Dodatkowym atutem jest to, że możemy korzystać z doświadczenia naszego strategicznego partnera, jakim jest Accor. Biorąc to wszystko pod uwagę będziemy poszukiwać ekspertów od zarządzania nieruchomościami, którzy zechcą inwestować w hotelowe mury, jak również przedsiębiorców skłonnych do współdziałania z nami w ramach naszego nowego modelu” – mówi Picheral. „Pozwoli nam to umocnić pozycję rynkową, a klientom zapewnić jeszcze bardziej konkurencyjną i kompleksową ofertę” – podsumowuje.
  
 
Orbis to największa w Polsce firma hotelowa, operująca siecią ponad 60 hoteli, które oferują 11 tysięcy pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Etap oraz Orbis Hotels.
W skład Grupy Kapitałowej Orbis wchodzi także firma Orbis Transport, zajmująca się krótko- i długoterminowym wynajmem samochodów. Partnerem strategicznym Orbis jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, operujący 4100 hotelami z blisko 500 tys. pokoi w 90 krajach. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor – Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, Ibis, all seasons, Etap Hotel, hotelF1 and Motel 6 a także związane z nimi Thalassa sea & spa i Lenôtre – dostarczają bogatą ofertę od segmentu luksusowego po ekonomiczny. Accor i jego 145 tys. pracowników oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
 
Źródło: PR

Malowniczo położony nad brzegiem jeziora, w otulinie Mazurskiego Parku Krajobrazowego czterogwiazdkowy Hotel Robert’s Port Lake Resort & SPA jest idealnym miejscem wypoczynku na Mazurach.

Wygodne, klimatyzowane pokoje, wyśmienita kuchnia, restauracja z przeszkloną podłogą z widokiem na basen i panoramicznym widokiem na jezioro, przestronne i doskonale wyposażone sale szkoleniowe, ciekawe możliwości spędzania wolnego czasu oraz teren otoczony zielenią i lasami będą gwarancją udanego pobytu.

Zespół Pałacowo-Parkowy w Wąsowie to idealne miejsce nie tylko do wypoczynku, ale także do organizacji szkoleń, konferencji, bankietów, imprez okolicznościowych i spotkań biznesowych. Obiekt dysponuje ośmioma profesjonalnie wyposażonymi salami konferencyjnymi, z których największa pomieści nawet 300 osób. W każdej sali dostępny jest bezprzewodowy Internet. Imprezy masowe organizujemy nawet dla kilku tysięcy osób!

HP Park Plaza zapewnia profesjonalną obsługę Gości oraz komfortowe warunki!

Wrocławski hotel HP Park Plaza dysponuje 7 klimatyzowanymi salami konferencyjnymi z nowoczesnym sprzętem audiowizualnym oraz naturalnym oświetleniem, maksymalnie dla około 500 osób łącznie.