Organizacja konferencji – o czym warto pamiętać?

Organizacja konferencji może stanowić nie lada wyzwanie. Podczas planowania tego wydarzenia trzeba pamiętać o wielu ważnych kwestiach. Jeśli chcesz zorganizować udany event, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem.

 

O czym pamiętać podczas organizacji konferencji?

Jeśli planujesz zorganizować konferencję, musisz zwrócić uwagę na wiele ważnych szczegółów. Niezależnie od skali wydarzenia, trzeba zadbać o jego odpowiednie przygotowanie. Poniżej przedstawimy kilka porad, które powinien mieć na uwadze każdy organizator eventu.

Wybór odpowiedniej sali konferencyjnej

Jedną z najważniejszych kwestii podczas planowania konferencji jest znalezienie odpowiedniej sali konferencyjnej. Wybierając miejsce konferencji, warto zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  • Lokalizacja – najlepiej wybrać obiekt konferencyjny położony w lokalizacji oferującej uczestnikom łatwy i wygodny dojazd z różnych części miasta/kraju. W pobliżu budynku powinny znajdować się miejsca parkingowe. Warto również sprawdzić, jakie możliwości dojazdu mają uczestnicy, którzy będą chcieli skorzystać z transportu publicznego. Istotnym aspektem jest także otoczenie budynku, w którym zostanie zorganizowany event. Do wyboru mamy wiele obiektów konferencyjnych położonych w malowniczej okolicy, która zachęci uczestników do relaksujących spacerów podczas przerw kawowych.

  • Warunki techniczne – warto wybrać kompleksowo wyposażoną salę konferencyjną, która zapewnia niezbędny sprzęt multimedialny. Nowoczesne sale udostępniają m.in. dostęp do Wi-Fi, komputery, rzutniki slajdów i projektory. Należy również sprawdzić, czy w wybranym miejscu panują odpowiednie warunki oświetleniowe i nagłośnieniowe.

Zapewnienie uczestnikom komfortowych warunków

Aby uczestnicy eventu czuli się maksymalnie komfortowo podczas konferencji, ważne jest zapewnienie im odpowiednich warunków. Mowa tutaj między innymi o zapewnieniu poczęstunku – przekąsek, wody, kawy czy herbaty. Na rynku działają obiekty konferencyjne, które dbają o zapewnienie cateringu i oferują swoim gościom smaczny poczęstunek podczas spotkań. Jeśli organizujemy kilkudniową konferencję, konieczne jest również zaplanowanie noclegu dla uczestników. W takiej sytuacji warto zdecydować się na zorganizowanie wydarzenia w hotelu konferencyjnym, który pozwoli na zakwaterowanie gości w komfortowych pokojach.

Odpowiednie planowanie konferencji

Odpowiednie zaplanowanie konferencji jest bardzo ważne dla udanego przebiegu wydarzenia. Warto przemyśleć temat konferencji, rozpisać harmonogram wydarzenia i zaplanować kolejność wystąpień prelegentów, tematy prezentacji, czas na dyskusje z udziałem uczestników konferencji, przerwy kawowe oraz przerwę obiadową. Można również zorganizować gry i zabawy, które umilą nam przerwy i zadbają o zacieśnienie relacji pomiędzy uczestnikami konferencji.

Zaplanowanie budżetu

Organizacja konferencji wiąże się z koniecznością poniesienia określonych kosztów. Ważne jest więc odpowiednie zaplanowanie budżetu. Warto wziąć pod uwagę takie kwestie jak koszt wynajmu sali konferencyjnej i sprzętu audiowizualnego, noclegu dla uczestników, cateringu czy materiałów promocyjnych. Dobrze jest także przygotować zaplecze finansowe na wypadek nieprzewidzianych wydatków.

Organizacja konferencji – zaufaj profesjonalistom

Samodzielna organizacja konferencji nie należy do najłatwiejszych zadań. Warto w tej kwestii skorzystać ze wsparcia profesjonalistów i powierzyć zorganizowanie takiego eventu firmie, która zajmuje się tym na co dzień. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.

Jaworowy Dwór to hotel gdzie znajdą Państwo Wyjątkowe połączenie
komfortu noclegowego i profesjonalnej przestrzeni konferencyjnej.
Położony jest w malowniczej okolicy Trębki Nowe, w odległości 40 km od
Warszawy. Oferujemy 20 wygodnych pokoi. Każdy pokój jest starannie
urządzony i wyposażony w udogodnienia, aby zapewnić komfortowy
wypoczynek