Organizacja targów może być kosztem

Podatnik uczestniczący w targach może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na ich organizację. Kosztem nie będą jedynie wydatki usługi gastronomiczne oraz na alkohol. Podlaski Urząd Skarbowy rozstrzygnął kwestię, czy koszty uczestnictwa w targach należy uznać za koszty reklamy, stanowiące w całości koszty uzyskania przychodów.

Spółka uczestnicząca w targach może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na ich organizację. Kosztem nie będą jedynie wydatki na alkohol i usługi gastronomiczne.

Spółka w ramach prowadzonej działalności, w celu zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych odbiorców, prowadzi reklamę poprzez uczestnictwo w targach, organizowanych w kraju i za granicą. Takim przedsięwzięciom towarzyszą różnego rodzaju wydatki m.in. na wynajem powierzchni wystawienniczej; zorganizowanie stoiska; nabycie gadżetów reklamowych; zakup towarów innych na zorganizowanie i wyposażenie stoiska (kwiaty, słodycze, alkohol, napoje i inne artykuły spożywcze); transport eksponatów wystawienniczych na miejsce organizowania targów; obsługę stoiska przez hostessy. Od 1 stycznia 2007 r. spółka kwalifikuje te wydatki do wydatków na reklamę i w całości zalicza je do kosztów uzyskania przychodów.

Spółka bierze udział w targach organizowanych w kraju i za granicą. Działania te spełniają opisane znamiona reklamy, bowiem głównym celem uczestnictwa przedsiębiorców w tego rodzaju przedsięwzięciach jest informowanie potencjalnych klientów o zaletach produkowanych przez siebie wyrobów, a w konsekwencji doprowadzenie do zawarcia stosownych umów kupna-sprzedaży.

Zatem poniesione przez spółkę po 1 stycznia 2007 r. wydatki w postaci wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowania tej powierzchni oraz jej urządzenia i wystroju, wydrukowania folderów i katalogów reklamowych, nabycia gadżetów reklamowych z logo firmy, zakupu innych towarów, takich jak kwiaty, słodycze, napoje i inne artykuły spożywcze (nie mające charakteru wytworności lub okazałości), ogólnie dostępne dla uczestników targów, koszty transportu oraz obsługi stosika przez hostessy, stanowią jej koszty uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą.

Natomiast koszty poniesione w związku z zakupem usług gastronomicznych, alkoholu lub innych kosztownych prezentów, nieopatrzonych logo firmy, z przeznaczeniem dla potencjalnych klientów biorących udział w targach, należy zakwalifikować do kosztów reprezentacji, niestanowiących podatkowych kosztów.

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego z 21 maja 2007 r. (nr PO-II/423/15/AN/07).

                                                                                       źródło: http://www.gazetaprawna.pl

 Aktualne targi, imprezy targowe – serwis o targach http://www.targi24h.pl

Dogodna lokalizacja Hotelu „Zajazd Piastowski" w cichym i spokojnym przedmieściu o krystalicznie czystym powietrzu, w otoczeniu słonecznych wzgórz, sadów i ogrodów sprawia., że jest to idealne miejsce gwarantujące udany wypoczynek.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.

Haston City Hotel to obiekt biznesowy znajdujący się w malowniczej okolicy, przy głównej drodze wyjazdowej w kierunku Poznania, między Obwodnicą Śródmiejską, a Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Położenie Hotelu sprawia, że osoby odwiedzające Wrocław mają nadzwyczaj dogodny dojazd. Hotel proponuje 111 nowoczesnych, dźwiękoszczelnych i klimatyzowanych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu. Haston City Hotel jest także doskonałym miejscem dla różnego rodzaju spotkań biznesowych i kongresów.