Organizacja targów może być kosztem

Podatnik uczestniczący w targach może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na ich organizację. Kosztem nie będą jedynie wydatki usługi gastronomiczne oraz na alkohol. Podlaski Urząd Skarbowy rozstrzygnął kwestię, czy koszty uczestnictwa w targach należy uznać za koszty reklamy, stanowiące w całości koszty uzyskania przychodów.

Spółka uczestnicząca w targach może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na ich organizację. Kosztem nie będą jedynie wydatki na alkohol i usługi gastronomiczne.

Spółka w ramach prowadzonej działalności, w celu zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych odbiorców, prowadzi reklamę poprzez uczestnictwo w targach, organizowanych w kraju i za granicą. Takim przedsięwzięciom towarzyszą różnego rodzaju wydatki m.in. na wynajem powierzchni wystawienniczej; zorganizowanie stoiska; nabycie gadżetów reklamowych; zakup towarów innych na zorganizowanie i wyposażenie stoiska (kwiaty, słodycze, alkohol, napoje i inne artykuły spożywcze); transport eksponatów wystawienniczych na miejsce organizowania targów; obsługę stoiska przez hostessy. Od 1 stycznia 2007 r. spółka kwalifikuje te wydatki do wydatków na reklamę i w całości zalicza je do kosztów uzyskania przychodów.

Spółka bierze udział w targach organizowanych w kraju i za granicą. Działania te spełniają opisane znamiona reklamy, bowiem głównym celem uczestnictwa przedsiębiorców w tego rodzaju przedsięwzięciach jest informowanie potencjalnych klientów o zaletach produkowanych przez siebie wyrobów, a w konsekwencji doprowadzenie do zawarcia stosownych umów kupna-sprzedaży.

Zatem poniesione przez spółkę po 1 stycznia 2007 r. wydatki w postaci wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowania tej powierzchni oraz jej urządzenia i wystroju, wydrukowania folderów i katalogów reklamowych, nabycia gadżetów reklamowych z logo firmy, zakupu innych towarów, takich jak kwiaty, słodycze, napoje i inne artykuły spożywcze (nie mające charakteru wytworności lub okazałości), ogólnie dostępne dla uczestników targów, koszty transportu oraz obsługi stosika przez hostessy, stanowią jej koszty uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą.

Natomiast koszty poniesione w związku z zakupem usług gastronomicznych, alkoholu lub innych kosztownych prezentów, nieopatrzonych logo firmy, z przeznaczeniem dla potencjalnych klientów biorących udział w targach, należy zakwalifikować do kosztów reprezentacji, niestanowiących podatkowych kosztów.

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego z 21 maja 2007 r. (nr PO-II/423/15/AN/07).

                                                                                       źródło: http://www.gazetaprawna.pl

 Aktualne targi, imprezy targowe – serwis o targach http://www.targi24h.pl

Zaplanuj niezapomniane wydarzenie w miejscu, gdzie nowoczesność spotyka się z komfortem. Hotel Sympozjum & SPA**** to przestrzeń stworzona dla tych, którzy cenią sobie najwyższy standard obsługi, profesjonalne zaplecze konferencyjne i wyjątkową atmosferę. Dzięki doskonałej lokalizacji, rozbudowanej strefie SPA oraz wyśmienitej restauracji, hotel jest idealnym wyborem zarówno na biznesowe spotkania, jak i chwile relaksu. Odkryj, jak łatwo połączyć pracę z przyjemnością!

Centrum Szkoleniowo Noclegowe HHM (Hegelmann.) oferuje ponad 700 miejsc noclegowych.
Wszyscy mogą tu odpocząć , zregenerować siły i przygotować się do dalszej podróży.