Podsumowanie Konferencji oraz udziału IGLTA w targach Tour Salon 2008.

W trakcie największych targów turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu została zorganizowana po raz pierwszy w Polsce branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej, po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się również stoisko turystycznej organizacji gejowskiej.

W trakcie największych targów turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu została zorganizowana po raz pierwszy w Polsce branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej, po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się również stoisko turystycznej organizacji gejowskiej.

Stoisko International Gay & Lesbian Travel Assocciation znalazło się pośród innych firm i organizacji turystycznych w pawilonie 3A. Licznie odwiedzający stoisko goście pytali przede wszystkim o gejowskie biura podróży w Polsce, ofertę turystyczną dla mniejszości seksualnych, możliwośd współpracy z touroperatorami z zagranicy oraz narzędzia marketingowe pozwalające zorientowad działalnośd na sektor GLBT (geje, lesbijki, biseksualiści oraz osoby transgenderyczne).

W trakcie targów Tour Salon 2008 nie odbyła się żadna demonstracja skierowana przeciwko turystyce gejowskiej a pojawienie się IGLTA na tej prestiżowej imprezie zostało przyjęte przez przedstawicieli branży turystycznej z dużym zainteresowaniem.

Konferencja pt. „ Turystka gejowska – najszybciej rozwijający się sektor w turystyce” została zorganizowana przez International Gay & Lesbian Travel Assocciation 17 października 2008 jako oficjalna impreza towarzysząca targom turystycznym Tour Salon 2008. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele firm turystycznych: touroperatorzy, agenci turystyczni, internetowe biura podróży, hotelarze, przedstawiciele linii lotniczych oraz firm marketingowych. Licznie reprezentowane były również media.

W konferencji wzięło udział 6 prelegentów:

  1. Dariusz Pałęcki, prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. w swoim wystąpieniu przedstawił dane szacunkowe dotyczące rynku gejowskich usług turystycznych w Polsce oraz przygotowanie polskich firm do obsługi tego rynku. Na podstawie statystyk Dariusz Pałęcki przedstawił wielkośd ruchu turystycznego, który omija Polskę z powodu braku pozytywnych opinii o gejowskiej turystyce w Polsce , braku ofert skierowanych do tej grupy i braku marketingu Polski w świecie gejowskim.2.

  2. Tom Nibbio, Globalny Ambasador IGLTA, zdefiniował pojęcie turystyki gejowskiej, przedstawił oczekiwania klienteli GLBT oraz pokazał wielkośd tego rynku w Europie i dynamikę jego wzrostu.

  3. Iva Trifonov, Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel, przedstawiła filozofię sieci Starwood zgodnie z którą trzeba byd otwartym i wykazywad zrozumienie nie tylko wobec osób homoseksualnych ale wobec wszystkich gości.

  4. Ian Johnoson z firmy Out Now Consulting od ponad 20 lat zajmuje marketingiem skierowanym do sektora GLBT. Na bazie doświadczeo z korporacjami takimi jak City Bank oraz Hilton przedstawił konkretne rozwiązania wdrażane przez światowe firmy, kierujące swoją ofertę również do mniejszości seksualnych.

  5. Julian Cotignola, Dyrektor Marketingu Czech Airlines w trakcie prezentacji zwrócił uwagę na wymagania klienteli GLBT oraz przedstawił założenia jasnej i otwartej polityki tolerancyjności wobec klientów linii lotniczych.

  6. Maciej Zimowski, Dyrektor Bird Service z Krakowa, dowiódł, że Polska z powodzeniem może konkurowad z innymi europejskimi destynacjami a wyjątkowe walory naszego kraju są niepowtarzalne w skali kontynentu.

Prezentacje wszystkich prelegentów znajdują się na oficjalnej stronie konferencji: http://iglta.pl/konferencje/index.html

Źródło: pr

Idealne miejsce do zatrzymania się podczas imprez na Stadionie Narodowym. Niedaleka stacja metra Trocka umożliwia szybki dojazd do centrum. Stare Miasto w zasięgu ręki. Dogodny dojazd do centów handlowych Arkadia i M1.

EVA Park Life & SPA, położony w Parku Zdrojowym w Konstancinie-Jeziornie, to nowoczesny obiekt oferujący komfortową bazę noclegową, strefy SPA, wellness oraz zaplecze gastronomiczne.

Dzięki nowoczesnym salom konferencyjnym – Szklanym A, B i C z możliwością łączenia, oraz kameralnej sali Tężnia z panoramicznymi oknami – jest idealnym miejscem na organizację spotkań biznesowych i konferencji. Sale są w pełni wyposażone w rzutniki, ekrany, nagłośnienie i dedykowane Wi-Fi, a przeszklone wnętrza z widokiem na zieleń sprzyjają koncentracji i kreatywności uczestników.

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Boss*** to stylowy i elegancki hotel ulokowany w otoczeniu malowniczego Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Dzięki swojej lokalizacji Hotel Boss*** jest doskonałym miejscem zarówno dla gości indywidualnych, jak i biznesowych. Wszechstronność naszego hotelu pozwala zaproponować Gościom idealne miejsce do pracy i odpoczynku oraz spotkań biznesowych, firmowych, czy też organizacji imprez rodzinnych.