Podsumowanie Konferencji oraz udziału IGLTA w targach Tour Salon 2008.

W trakcie największych targów turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu została zorganizowana po raz pierwszy w Polsce branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej, po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się również stoisko turystycznej organizacji gejowskiej.

W trakcie największych targów turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu została zorganizowana po raz pierwszy w Polsce branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej, po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się również stoisko turystycznej organizacji gejowskiej.

Stoisko International Gay & Lesbian Travel Assocciation znalazło się pośród innych firm i organizacji turystycznych w pawilonie 3A. Licznie odwiedzający stoisko goście pytali przede wszystkim o gejowskie biura podróży w Polsce, ofertę turystyczną dla mniejszości seksualnych, możliwośd współpracy z touroperatorami z zagranicy oraz narzędzia marketingowe pozwalające zorientowad działalnośd na sektor GLBT (geje, lesbijki, biseksualiści oraz osoby transgenderyczne).

W trakcie targów Tour Salon 2008 nie odbyła się żadna demonstracja skierowana przeciwko turystyce gejowskiej a pojawienie się IGLTA na tej prestiżowej imprezie zostało przyjęte przez przedstawicieli branży turystycznej z dużym zainteresowaniem.

Konferencja pt. „ Turystka gejowska – najszybciej rozwijający się sektor w turystyce” została zorganizowana przez International Gay & Lesbian Travel Assocciation 17 października 2008 jako oficjalna impreza towarzysząca targom turystycznym Tour Salon 2008. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele firm turystycznych: touroperatorzy, agenci turystyczni, internetowe biura podróży, hotelarze, przedstawiciele linii lotniczych oraz firm marketingowych. Licznie reprezentowane były również media.

W konferencji wzięło udział 6 prelegentów:

  1. Dariusz Pałęcki, prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. w swoim wystąpieniu przedstawił dane szacunkowe dotyczące rynku gejowskich usług turystycznych w Polsce oraz przygotowanie polskich firm do obsługi tego rynku. Na podstawie statystyk Dariusz Pałęcki przedstawił wielkośd ruchu turystycznego, który omija Polskę z powodu braku pozytywnych opinii o gejowskiej turystyce w Polsce , braku ofert skierowanych do tej grupy i braku marketingu Polski w świecie gejowskim.2.

  2. Tom Nibbio, Globalny Ambasador IGLTA, zdefiniował pojęcie turystyki gejowskiej, przedstawił oczekiwania klienteli GLBT oraz pokazał wielkośd tego rynku w Europie i dynamikę jego wzrostu.

  3. Iva Trifonov, Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel, przedstawiła filozofię sieci Starwood zgodnie z którą trzeba byd otwartym i wykazywad zrozumienie nie tylko wobec osób homoseksualnych ale wobec wszystkich gości.

  4. Ian Johnoson z firmy Out Now Consulting od ponad 20 lat zajmuje marketingiem skierowanym do sektora GLBT. Na bazie doświadczeo z korporacjami takimi jak City Bank oraz Hilton przedstawił konkretne rozwiązania wdrażane przez światowe firmy, kierujące swoją ofertę również do mniejszości seksualnych.

  5. Julian Cotignola, Dyrektor Marketingu Czech Airlines w trakcie prezentacji zwrócił uwagę na wymagania klienteli GLBT oraz przedstawił założenia jasnej i otwartej polityki tolerancyjności wobec klientów linii lotniczych.

  6. Maciej Zimowski, Dyrektor Bird Service z Krakowa, dowiódł, że Polska z powodzeniem może konkurowad z innymi europejskimi destynacjami a wyjątkowe walory naszego kraju są niepowtarzalne w skali kontynentu.

Prezentacje wszystkich prelegentów znajdują się na oficjalnej stronie konferencji: http://iglta.pl/konferencje/index.html

Źródło: pr

Rubbens & Monet Centrum Hotelowo Konferencyjne znajduje się 5 km od serca Torunia – Starówki.

- Łatwy dojazd
- Dostępność wszelkich usług włączenie ze SPA, gastronomią, parkingiem, Internetem
- 2,5 ha powierzchni dostępnej dla organizacji eventów
- 1700 m2 sal konferencyjnych
- komfortowe pokoje w przystępnej cenie

Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie jest komfortowym oraz luksusowym kompleksem apartamentowym, który jest znakomitym miejscem na relaks i odpoczynek. Nasz obiekt powstał z myślą o komforcie dla gości oraz stworzenia przepięknego miejsca w samym sercu gór. Obiekt jest doskonałym połączeniem nowoczesności i rozrywki z ciszą i spokojem. To niepowtarzalne miejsce daje możliwość spędzenia czasu aktywnie, zrelaksowania się po trudnym dniu oraz zapomnienia o trudach codzienności.

Pałac Żelechów jest kameralnym, luksusowym obiektem hotelowym położonym na terenie rozległego parku w województwie mazowieckim 87 km od Warszawy. Swoją wyjątkowość zawdzięcza połączeniu XVIII-wiecznej architektury oraz zabytkowego klimatu z perfekcyjnym, a także nowoczesnym wyposażeniem. To obiekt dla osób oczekujących najwyższego standardu, w ekskluzywnych, nowoczesnych wnętrzach.