Podsumowanie TOUR SALON 2008

Tegoroczna ekspozycja zlokalizowana była w 3 pawilonach o łącznej powierzchni 26.000 mkw. Stoiska wystawców zajęły 8.000 mkw. netto. W roku 2008 o 10% wzrosła nie tylko liczba zwiedzających, lecz także wystawców z zagranicy, których pojawiło się w tym roku 218. Podczas targów zaprezentowanych zostało ponad 40 Nowości – nowych produktów i usług turystycznych, które zostały w specjalny sposób wyeksponowane.

Tegoroczna ekspozycja zlokalizowana była w 3 pawilonach o łącznej powierzchni 26.000 mkw. Stoiska wystawców zajęły 8.000 mkw. netto. W roku 2008 o 10% wzrosła nie tylko liczba zwiedzających, lecz także wystawców z zagranicy, których pojawiło się w tym roku 218. Podczas targów zaprezentowanych zostało ponad 40 Nowości – nowych produktów i usług turystycznych, które zostały w specjalny sposób wyeksponowane.

Na stoiskach

Zwiedzający, którzy przybyli na targi zapoznać się z najnowszymi ofertami turystycznymi i poszukać pomysłów na spędzenie wolnego czasu nie mogli narzekać na nudę. Na barwnych imponujących stoiskach skosztować można było tradycyjnych przysmaków, obejrzeć przepiękne występy, sfotografować się z kolorowymi postaciami i wygrać niezwykle atrakcyjne nagrody. Wśród wystawców obecne były tradycyjnie wszystkie polskie regiony, narodowe ośrodki promocji turystycznej, biura podróży i touroperatorzy, gestorzy bazy noclegowej, przewoźnicy, firmy świadczące usługi dla turystyki i wiele innych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się stoiska wystawców obecnych na przestrzeniach „WySPA Zdrowia” (uzdrowiska, sanatoria, hotele i obiekty z ofertą SPA oraz wellness), Extreme – Turystyka Aktywna, na której znaleźć można było propozycje wyjazdów z odrobiną adrenaliny, a także Turystyka Biznesowa (obiekty konferencyjne, kongresowe i hotele dostosowane do organizacji szkoleń, konferencji i wyjazdów motywacyjnych).
Zupełną nowością był także Port Lotniczy TOUR SALON, na którym zaprezentowało się lotnisko Poznań Ławica ze swoją ciekawą ofertę przewozową związaną z rosnącą liczbą pasażerów i nowymi połączeniami lotniczymi.

Norweski łosoś i Kapitan Kultura

Norweskie Warsztaty Turystyczne, prezentacja Elżbiety Dzikowskiej, pokazy kulinarne mistrza kuchni Roberta Sowy, konkursy z nagrodami – te i wiele innych atrakcji przygotowała w tym roku Norwegia, Kraj Partnerski TOUR SALON 2008. Na dużym stoisku narodowym Norwegii pojawiło się aż 20 wystawców reprezentujących norweską, polską, a także duńską branżę turystyczną. W Warsztatach wzięli udział przedstawiciele organizacji turystycznych, sieci hotelowych, ośrodków narciarskich oraz linii promowych i lotniczych. Sukces Norweskich Warsztatów Turystycznych cieszy nas szczególnie, ponieważ dla przedstawicieli branży były one okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z norweskimi partnerami – mówi Konrad Konieczny, Market Manager for Tourism w Ambasadzie Norwegii. Wspaniale zaprezentował się także Region Partnerski targów – Łódzkie. Na komiksowym stoisku Regionu obecny był Kapitan Kultura, można było pograć na flipperach oraz wygrać atrakcyjne nagrody. Łódzkim akcentem była również karczma regionalna serwująca dania czterech kultur. Dla województwa łódzkiego były to wyjątkowo udane targi. Duże, estetyczne stoisko, liczni podwystawcy z całego regionu, bogate materiały promocyjne, prezentacje, konferencja prasowa – to wszystko sprawiło, że byliśmy na tych targach widoczni i bardzo pozytywnie odbierani – mówi Sylwester Pawłowski, Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego.

Biznes na targach

W dniach 17 – 18 października 2008r. podczas targów TOUR SALON już po raz trzeci zorganizowany został największy w Polsce workshop turystyki przyjazdowej BUY POLAND. W tym roku uczestnicy przybyli z 28 krajów. Byli wśród nich kupcy zagraniczni, touroperatorzy i biura podróży specjalizujące się w organizowaniu turystyki przyjazdowej do Polski. W ciągu dwóch dni spotykali się oni na wcześniej zaaranżowanych spotkaniach matchmakingowych z polskimi firmami: biurami podróży, touroperatorami, hotelami, ośrodkami SPA i wellness, sanatoriami i innymi ośrodkami wypoczynkowymi oraz przewoźnikami. Łącznie podczas BUY POLAND odbyło się ponad 1500 spotkań biznesowych. Po zakończeniu workshopu zagraniczni goście zaproszeni zostali na wizyty studyjne do Wrocławia i na Dolny Śląsk, na Warmię i Mazury, do Gdańska, Warszawy, Łodzi, a także po Poznaniu i okolicach. Tegoroczna edycja workshopu była dla uczestników szczególnie ważna. Polskie firmy przed EURO 2012 mają świadomość gwałtownego wzrostu i unowocześniania polskiej bazy turystycznej i szczególnie cenią sobie nawiązane w tym roku kontakty –mówi Ewa Bartkowiak, Koordynator BUY POLAND.Międzynarodowe Targi Poznańskie wprowadziły w tym roku także inną możliwość odbywania przez wystawców spotkań biznesowych – zamieszczony na stronie internetowej program Business Planner, dzięki któremu można było umówić się wcześniej z wybranymi wystawcami na ich stoiskach.

Konferencje, seminaria
Nieodłącznym elementem targów TOUR SALON jest co roku bogaty program wydarzeń zarówno dla branży, jak i dla szerokiej publiczności. Już po raz trzeci Poznań Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie przygotowały cieszące się ogromnym zainteresowaniem Seminarium Turystyki Biznesowej, które tym razem poświęcone było zagadnieniom „zielonych” rozwiązań w branży MICE, w tym konieczności wprowadzania do przemysłu spotkań elementów polityki proekologicznej i społecznej oraz potrzeby dbałości o środowisko naturalne. Zaproszeni prelegenci – specjaliści, od lat zajmujący się kwestią ekologii w przemyśle spotkań: Dale Hudson (IMEX project manager), Fiona Pelham (dyrektor Organise This) oraz Graham Keene (współtwórca i prezes WorldEvents)w swoich prezentacjach odpowiedzieli między innymi na pytania: czy równowaga środowiskowa jest istotna dla branży spotkań, jak zorganizować event zgodnie z proekologicznymi zachowaniami i społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także jakie korzyści przynosi wprowadzanie ekologicznych rozwiązań do branży turystyki biznesowej. O polskich doświadczeniach dotyczących ECO MICE opowiedziały: Monika Krusiewicz (właścicielka PRimavera PR&Events) oraz Katarzyna Parysek (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania, Szef Miejskiego Zespołu ds. Organizacji Konferencji Klimatycznej). Podczas targów odbyła się także organizowana przez Event Managers Club oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie konferencja „Przyszłość w eventach”. Nie sposób wymienić wszystkich konferencji i prezentacji przygotowanych przez wystawców targów TOUR SALON. Była wśród nich m.in. konferencja Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej nt. premiery mapy topograficznej GPS Wielkopolska, a także konferencja International Gay and Lesbian Travel Association poświęcona turystyce gejowskiej. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele firm turystycznych: touroperatorzy, agenci turystyczni, internetowe biura podróży, hotelarze, przedstawiciele linii lotniczych oraz firm marketingowych. Licznie reprezentowane były również media. W konferencji wzięło udział 6 prelegentów: Dariusz Pałęcki (prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o.), Tom Nibbio (Globalny Ambasador IGLTA), Iva Trifonov (Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel), Ian Johnoson (Out Now Consulting), Julian Cotignola (Dyrektor Marketingu Czech Airlines) oraz Maciej Zimowski (Dyrektor Bird Service z Krakowa).

Atrakcje TOUR SALON 2008

TOUR SALON to nie tylko targi branżowe, lecz także miejsce, w którym we wspaniałej atmosferze spotykają się kultury i tradycje z całego świata, a na gości czeka wiele niespodzianek i atrakcji. Podczas tegorocznych targów można było m.in. wziąć udział w Otwartym Turnieju Speedmintona, obejrzeć mecz mistrzów (Daniel Gossen, 1 – sze miejsce w rankingu światowym vs. Rene Lewicki, 3 rakieta świata), pokazy akrobacji rowerowej w wykonaniu wicemistrza świata Marcina Bugajewskiego, Makietę Stadionu Miejskiego w Poznaniu na EURO 2012, wysłać bezpłatnie pocztówkę z pozdrowieniami z targów na stoisku portalu Allewakacje.pl, wziąć udział w bezpłatnych wycieczkach objazdowych po Poznaniu zabytkowym autobusem (atrakcja zorganizowana przez Miasto Poznań) i wygrać atrakcyjne nagrody ufundowane przez Wizz Air, Jet Air, Trade&Travel Company Konsorcjum Polskich Biur Podróży oraz wydawnictwo Pascal w Wielkim Konkursie Międzynarodowych Targów Poznańskich „Hasło na Jubileusz 20 – lecia TOUR SALON”. Na teren targów gości bezpłatnie woził „Wesoły tramwaj TOUR SALON”. A o wszystkich wydarzeniach, atrakcjach i nowościach można było dowiedzieć się ze specjalnych wydań „Wiadomości Turystycznych Codziennie na TOUR SALON 2008”.

Tegoroczne targi odbywały się pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Izby Turystyki.

TOUR SALON to także prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Już po raz jedenasty podczas uroczystej Gali Finałowej nagrodzone zostały najpiękniejsze filmy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR FILM 2008. Jury przyznało nagrody w 4 kategoriach, nie zabrakło także nagród specjalnych.

Źródło:pr

Rubbens & Monet Centrum Hotelowo Konferencyjne znajduje się 5 km od serca Torunia – Starówki.

- Łatwy dojazd
- Dostępność wszelkich usług włączenie ze SPA, gastronomią, parkingiem, Internetem
- 2,5 ha powierzchni dostępnej dla organizacji eventów
- 1700 m2 sal konferencyjnych
- komfortowe pokoje w przystępnej cenie

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Dogodnie położony, trzygwiazdkowy hotel Śląsk jest idealnym miejscem na organizację konferencji i szkoleń w centrum Wrocławia.

Nowy Hotel Śląsk posiada ponad 100 miejsc noclegowych w pokojach 1 i 2 osobowych oraz apartamentach, składających się z pokoju dziennego z w pełni wyposażonym aneksem kuchennym, osobnej sypialni oraz łazienki.