Ponad 6000 spotkań i wydarzeń biznesowych w Katowicach w 2013 roku

Raport - turystyka biznesowa Katowice 3013.

W 6033 spotkaniach biznesowych w stolicy Górnego Śląska w 2013 roku uczestniczyło ponad pół miliona uczestników.  Średnie wydatki uczestnika spotkania konferencyjnego nie korzystającego z noclegu w Katowicach kształtowały się na poziomie 140 zł,  natomiast delegaci nocujący wydali średnio 580 zł, w tym na nocleg ok. 280 zł. Główne powody uczestnictwa w spotkaniach konferencyjnych w Katowicach: zdobywanie wiedzy, nawiązywanie nowych kontaktów, stosunkowo niskie koszty uczestnictwa, dogodna odległość od miejsca zamieszkania. 

Ponadto:

Podobnie jak rok wcześniej zliczono spotkania z 24 obiektów (8 – hoteli; 2 – biurowce z salami konferencyjnymi; 14 – instytucji publicznych, w tym uczelnie, urzędy, obiekty kultury). Łączna liczba spotkań konferencyjnych w tych obiektach w Katowicach w 2013 wyniosła: 6 033, w tym 1 013 trwało dwa dni i dłużej w porównaniu do roku 2012 oznacza to spadek liczby spotkań konferencyjnych o 1,40 %. Przy czym liczba spotkań trwających dwa dni i dłużej zmniejszyła się o ponad 10 %, a liczba spotkań jednodniowych nieznacznie wzrosła (o 0,42%).

Wśród 24 obiektów raportujących liczby spotkań konferencyjnych, były też takie obiekty gdzie liczba spotkań u nich zrealizowanych wzrosła o ponad 20%. Nie mniej w ogólnej liczbie spotkań w tych obiektach odnotowano niewielki spadek w porównaniu rok do roku.

Ciekawie prezentują się również oficjalne i nieoficjalne powody uczstnictwa w konferencjach w Katowicach.

 

 

Uczestnicy reprezentujący firmy

Uczestnicy z org. non-profit i administracji

 

Uczestnik bez noclegu

Uczestnicy korzystający z noclegu

zdobywanie wiedzy

       4,68          

4,72

4,62

4,70

4,64

nawiązywanie nowych kontaktów służbowych

       3,93

3,91

3,97

3,91

4,00

stosunkowo niskie koszty uczestnictwa

     3,42

3,30

3,62

3,46

3,29

odległość od miejsca
zamieszkania

    3,27

3,24

3,32

3,35

3,04

certyfikat uczestnictwa/ dyplom

    3,24

3,57

2,66

3,17

3,45

wiedza o działaniach konkurencji

   3,22

3,44

2,84

3,01

3,80

aspekt towarzyski i osobisty Public
Relations

   3,15

3,11

3,23

3,11

3,25

renoma konferencyjnego obiektu

    3,03

3,10

2,91

3,03

3,02

promocja własnej firmy / instytucji

2,98

3,01

2,92

2,97

2,98

możliwości rekreacji i wypoczynku w czasie wolnym

2,32

2,36

2,24

2,28

2,43

inne atrakcje np.: karty członkowskie, bonusy, rabaty zakupowe

2,08

2,21

1,85

2,06

2,15

zakupy w mieście konferencyjnym

1,79

1,85

1,68

1,73

1,96

 

Pełny raport dostępny jest pod tym linkiem.

 

Źródło:

www.katowice.eu

www.convention.katowice.eu 


Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do odwiedzenia Pałacyku Otrębusy. Jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych jak również przyjęć i bankietów okolicznościowych.
Funkcjonalne wnętrza i sale naszego Pałacyku pozwalają na organizację konferencji do 200 osób.

Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.