Promocja Wrocławia i Dolnego Śląska jako centrum turystki biznesowej – sektora turystyki, który stanowi obecnie niszę, charakteryzującą się wysoką dochodowością i perspektywą rozwoju, to zadanie, jakie stawia sobie obecnie ten obszar naszego kraju. Planuje się realizację następujących działań promujących miasto Wrocław i Dolny Śląsk jako centrum turystyki biznesowej:
· budowa portalu internetowego dotyczącego turystyki biznesowej, a przez to promocja miasta w Internecie,
· promocja regionu w prasie i magazynach branżowych,
· planowany udział w zagranicznych targach turystyki biznesowej,
· opracowanie i rozprowadzenie materiałów promocyjnych o mieście i regionie (filmu, prezentacji multimedialnej, katalogu oraz broszur),
· organizacja warsztatów roboczych za granicą,
· marketing bezpośredni i warsztaty robocze we Wrocławiu,
Realizacja tych działań promocyjnych przyciągnie do Wrocławia i na Dolny Śląsk organizatorów konferencji i kongresów, a dzięki temu zostanie wykorzystany istniejący potencjał miasta i regionu do organizowania tego typu imprez. Wymaganymi standardami w tym obszarze są takie wytyczne jak: duża sala konferencyjna oraz hotele o wysokim standardzie. Jednakże Wrocław posiada w swojej ofercie odpowiednio dużą powierzchnię wystawienniczą – w Hali Stulecia oraz noclegi w hotelach o wysokim standardzie. Ponadto miasto posiada atuty, które przyciągają do miasta organizatorów tego typu imprez biznesowych, należą do nich: duża baza naukowa, duża liczba firm o różnych specjalnościach, dostępność komunikacyjna, bogata oferta kulturalna, artystyczna oraz atrakcyjność krajobrazu miejskiego z licznymi zabytkami.
Wrocław należy do województwa dolnośląskiego położonego na południowo-zachodnim krańcu Polski. Graniczy od zachodu z Niemcami oraz przez Sudety z Czechami. Takie położenie, w połączeniu ze stosukowo dobrze rozwiniętą infrastrukturą transportową daje spore szanse rozwojowe regionu.
Rozwój sektora turystyki w tym turystyki biznesowej zmniejszy dzielący Wrocław i Dolny Śląsk od innych regionów Europy dystans cywilizacyjny, polepszy jakość życia mieszkańców dzięki nowym miejscom pracy w branżach związanych z turystyką, zmniejsz utrzymujące się wciąż na wysokim poziomie bezrobocie.
Wizerunek miasta Wrocławia zyska na atrakcyjności, w tym także na atrakcyjności turystycznej. Miasto to wejdzie do grona miast reprezentacyjnych, gdzie organizowane imprezy biznesowe potwierdzą doskonałość tego regionu do organizacji wszelkiego rodzaju imprez korporacyjnych.
M-S-M