Recykling papieru w firmie – jak wprowadzić?

Najprostszą metodą pozwalającą na ponowne wykorzystanie już raz użytego papieru jest np. wykorzystanie zadrukowanego z jednej strony arkusza jako brudnopisu lub pod kolejny wydruk czy kserokopię. Jeżeli dokument nie jest istotnym pismem, a zaledwie notatkami z konferencji dla własnego użytku, warto się zastanowić nad tego rodzaju rozwiązaniem.

Oszczędzanie papieru w firmie

Mniejsze zużycie papieru w przedsiębiorstwie nie tylko (niemal natychmiast) będzie zauważalne w postaci zmniejszenia kosztów prowadzenia działalności, ale przyczyni się również do redukcji ilości produkowanych odpadów, tym samym wpływając pozytywnie na ochronę środowiska naturalnego. Recykling papieru to kolejna istotna kwestia, którą można wprowadzić na poziomie danego podmiotu – np. oddając do utylizacji zniszczone dokumenty lub całkowicie delegując te obowiązki firmie zewnętrznej specjalizującej się w tego rodzaju usługach.


Sposoby na oszczędzanie papieru w firmie – filozofia „paperless”:

  • Ograniczenie do minimum drukowania wiadomości e-mail. Gdy istnieje taka konieczność, lepiej jest skopiować maila do edytora tekstu w celu zmniejszenia czcionki, a tym samym liczby stron potrzebnych do zadrukowania treścią.
  • Zamiana wszystkich rachunków i płatności na elektroniczne z możliwością uiszczania za nie opłat online lub telefonicznie.
  • Zamiana wszelkich raportów i sprawozdań z formy papierowej na elektroniczną – nie tylko tych sporządzanych przez pracowników, ale także zestawień generowanych przez systemy bankowe, np. w formie wyciągów z konta.
  • Przenoszenie archiwów na nośniki elektroniczne – nie tylko dodatkowo zabezpieczy dane, ale również zwolni miejsca, które dotychczas zajmowały regały z dokumentami.
  • Kupowanie papieru wyłącznie z recyklingu.
  • Usunięcie spod biurek pracowników koszy na śmieci – to proste rozwiązanie, które powoduje, że pozbycie się zużytego papieru wymaga więcej wysiłku, dzięki czemu zaczyna być on bardziej szanowany i znacznie chętniej ponownie wykorzystywany.
  • Rezygnacja z papierowych prenumerat czasopism – nawet branżowe periodyki mają opcję subskrypcji w wersji elektronicznej.
  • Zmniejszenie marginesów (margines 0,75 cala staje się coraz bardziej powszechny) i zmniejszanie czcionki oraz opcja wydruku dwustronnego. W większości przypadków najkorzystniejszym rozwiązaniem jest rezygnacja z opcji drukowania, szczególnie gdy dany dokument nie zawiera wiele treści i można go przeczytać w formie elektronicznej.
  • Nieumieszczanie na wizytówkach adresu pocztowego – jeśli nie jest to konieczne – tylko numeru telefonu i adresu mailowego.

Ponadto, aby uniknąć gromadzenia w skrzynce pocztowej ulotek i ofert reklamowych na papierze, wystarczy przykleić na niej kartkę z napisem „Dziękuję za ulotki”. W przeważającej części przypadków taki zabieg jest skuteczny.

Czytaj także: Zrównoważony rozwój – co to jest?

Strefa biurowa znajduje się w nowoczesnym,przestronnym i w pełni wyposażonym trzykondygnacyjnym budynku.Oferujemy ponad 40 przestrzeni różnych rozmiarów od 25m2 do 58m2 mieszczących od 4 do 12 biurek,które mogą być idealnym miejscem dostosowanym do potrzeb zarówno niewielkich firm jak i większych organizacji.

Hotel Amber*** usytuowany jest na wzgórzu w samym środku Gdańska, zaledwie 2 km od Głównego Miasta w spokojnej dzielnicy Suchanino, przy ul. Powstańców Warszawskich 45. Oferujemy zakwaterowanie w standardzie trzygwiazdkowym dla osób podróżujących biznesowo oraz turystycznie. Hotel posiada własny duży parking również dla autokarów bezpłatny dla gości hotelowych.

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.