Recykling papieru w firmie – jak wprowadzić?

Najprostszą metodą pozwalającą na ponowne wykorzystanie już raz użytego papieru jest np. wykorzystanie zadrukowanego z jednej strony arkusza jako brudnopisu lub pod kolejny wydruk czy kserokopię. Jeżeli dokument nie jest istotnym pismem, a zaledwie notatkami z konferencji dla własnego użytku, warto się zastanowić nad tego rodzaju rozwiązaniem.

Oszczędzanie papieru w firmie

Mniejsze zużycie papieru w przedsiębiorstwie nie tylko (niemal natychmiast) będzie zauważalne w postaci zmniejszenia kosztów prowadzenia działalności, ale przyczyni się również do redukcji ilości produkowanych odpadów, tym samym wpływając pozytywnie na ochronę środowiska naturalnego. Recykling papieru to kolejna istotna kwestia, którą można wprowadzić na poziomie danego podmiotu – np. oddając do utylizacji zniszczone dokumenty lub całkowicie delegując te obowiązki firmie zewnętrznej specjalizującej się w tego rodzaju usługach.


Sposoby na oszczędzanie papieru w firmie – filozofia „paperless”:

  • Ograniczenie do minimum drukowania wiadomości e-mail. Gdy istnieje taka konieczność, lepiej jest skopiować maila do edytora tekstu w celu zmniejszenia czcionki, a tym samym liczby stron potrzebnych do zadrukowania treścią.
  • Zamiana wszystkich rachunków i płatności na elektroniczne z możliwością uiszczania za nie opłat online lub telefonicznie.
  • Zamiana wszelkich raportów i sprawozdań z formy papierowej na elektroniczną – nie tylko tych sporządzanych przez pracowników, ale także zestawień generowanych przez systemy bankowe, np. w formie wyciągów z konta.
  • Przenoszenie archiwów na nośniki elektroniczne – nie tylko dodatkowo zabezpieczy dane, ale również zwolni miejsca, które dotychczas zajmowały regały z dokumentami.
  • Kupowanie papieru wyłącznie z recyklingu.
  • Usunięcie spod biurek pracowników koszy na śmieci – to proste rozwiązanie, które powoduje, że pozbycie się zużytego papieru wymaga więcej wysiłku, dzięki czemu zaczyna być on bardziej szanowany i znacznie chętniej ponownie wykorzystywany.
  • Rezygnacja z papierowych prenumerat czasopism – nawet branżowe periodyki mają opcję subskrypcji w wersji elektronicznej.
  • Zmniejszenie marginesów (margines 0,75 cala staje się coraz bardziej powszechny) i zmniejszanie czcionki oraz opcja wydruku dwustronnego. W większości przypadków najkorzystniejszym rozwiązaniem jest rezygnacja z opcji drukowania, szczególnie gdy dany dokument nie zawiera wiele treści i można go przeczytać w formie elektronicznej.
  • Nieumieszczanie na wizytówkach adresu pocztowego – jeśli nie jest to konieczne – tylko numeru telefonu i adresu mailowego.

Ponadto, aby uniknąć gromadzenia w skrzynce pocztowej ulotek i ofert reklamowych na papierze, wystarczy przykleić na niej kartkę z napisem „Dziękuję za ulotki”. W przeważającej części przypadków taki zabieg jest skuteczny.

Czytaj także: Zrównoważony rozwój – co to jest?

Zorganizuj konferencję, event lub wypocznij w wyjątkowym miejscu, gdzie nowoczesność spotyka się z naturą i spokojem. Hotel VINNICA, położony w malowniczym Sygneczowie, niedaleko Krakowa i Wieliczki, oferuje przestronne sale konferencyjne, komfortowe pokoje i wyśmienitą kuchnię opartą na lokalnych produktach.

Dzięki profesjonalnej obsłudze, eleganckim wnętrzom i dogodnej lokalizacji, każda wizyta staje się wyjątkowym doświadczeniem. Szukasz miejsca, które zainspiruje i zachwyci? Hotel VINNICA to odpowiedź na Twoje potrzeby.

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Czterogwiazdkowy hotel ze spa, otoczony lasem, tuż nad rzeką Narew. Doskonały na wszelkiego rodzaju konferencje, bankiety, spotkania biznesowe - a także idealny dla rodzin, które szukają wypoczynku od zgiełku miasta.