Wzajemna pomoc, współpraca między firmami i instytucjami zajmującymi się promocją Śląska, a przede wszystkim odkrywanie potencjału regionu – takie cele przyświecają organizatorom konferencji SILESIA PLAY! Marketing/Events/Tourism, która odbędzie się 24 czerwca br. w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach.
– Dzięki kampanii promocyjnej Śląskie zaczyna być postrzegane jako dynamiczny i twórczy region, pełen atrakcji turystycznych i miejsc, w których można ciekawie spędzić czas. To jednocześnie ogromna szansa dla śląskich firm i instytucji. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się stworzyć konferencję, która ma stać się platformą dyskusji o nowoczesnych sposobach promocji Śląskiego. Chcemy przyjrzeć się stanowi śląskiej turystyki, branży eventowej i promocyjnej, wymienić pomysły, poszukać nowych ścieżek działania i zintegrować te środowiska – tłumaczy Adam Pisarek z Szafagra! Events, główny koordynator konferencji.
SILESIA PLAY! podzielona została na trzy bloki tematyczne – Kopalnia, Huta i Przetwórnia. W pierwszym z nich zaprezentują się osoby, dla których Śląsk jest sposobem na życie. Opowiedzą o swoich pasjach i o tym, jak dzięki nim można promować region. Wystąpienia w bloku Huta to próba odpowiedzi na pytania o drogi rozwoju i przyszłość Silesii. W ostatnim z bloków poruszone zostaną zagadnienia związane z obecną strategią promocji nie tylko całego regionu, ale też poszczególnych miast. Zaprezentowane zostaną instytucje, które nie boją się niekonwencjonalnych pomysłów i oryginalnych rozwiązań.
Specjalnym punktem programu będzie występ jednego z najciekawszych projektów bluesowych ostatnich lat – zespołu Marek „Makaron” Trio, łączącego pełne emocji tradycyjne teksty ludowe Górnego i Dolnego Śląska z zakorzenionym w delcie Missisipi bluesem.
Konferencja SILESIA PLAY! Marketing/Events/Tourism jest bezpłatna, by w niej uczestniczyć należy zarejestrować się przez formularz dostępny na stronie www.silesiaplay.pl. Zgłoszenia przyjmowane są tylko do 17 czerwca. Tam też można znaleźć szczegółowe informacje, wraz z programem.
Źródło: PR
PROGRAM:
9.00 9.10 Prezentacja Sponsora Głównego
Kopalnia: 9.10 – 10.40 *
Ludzie z pasją, pomysły z wykopem. Śląskie oczami osób z wizją.
9.10 – 9.40
Chaos i destrukcja, czyli o fotografowaniu miejsc, które już nie istnieją.
Marek Locher
Fotograf ZPAF-u
9.40 – 10.10
Top secret – o nieoczywistych miejscach, które czekają na dobre pomysły.
Marcin Nowak
MM Silesia
10.10 – 10.40
Off-marketing, czyli niekonwencjonalne formy promocji regionu.
Szymon Richter, Paweł Siarkowski, Artur Kępa
kolektyw Partyzantz
10.40 – 11.10 – Przerwa kawowa
Huta: 11.10 – 12.40 *
Dlaczego Silesia staje się modna? Jak rozwinie się w przyszłości?
11.10 – 11.40
TURYSTYCZNA INDUSTRIA – odkrywanie cywilizacji techniki dla turystyki.
Dariusz Walerjański
Międzynarodowe Centrum Dokumentacji Zabytków Poprzemysłowych dla Turystyki
11.40 – 12.10
Pozytywne nakręcanie – o zmianach w wizerunku Śląskiego.
Tomasz Stemplewski
Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Wojewódzkiego
12.10 – 12.40
Magnetyzm technologii – o stworzeniu i promocji Szlaku Zabytków Techniki.
Adam Hajduga
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego
12.40 – 13.10 – Koncert Marek Makaron Trio.
Przetwórnia: 13.00 – 14.30 *
Jak tworzy się nowa wizja promocji i rozwoju Silesii? Praktycy o praktyce.
13.10- 13.40
Smaki śląskiego, czyli promocja ze smakiem.
Agnieszka Sikorska
Śląska Organizacja Turystyczna
13.40 – 14.10
Tour de RUDA – miasto to plansza, Ty jesteś bohaterem.
Renata Młynarczyk i Artur Kępa
Urząd Miasta RUDA Śląska i kolektyw Partyzantz
14.10 – 14.40
Miasto przyszłości – o wizjach architektonicznych Katowic.
Robert Konieczny, Henryk Piątek
Architekt
*Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w programie.