Współpraca z grafikiem
Firmy dopiero wchodzące na rynek zatrudniają grafików, którzy projektują ich logo, strony internetowe, wizytówki, ulotki oraz wszelkie inne potrzebne elementy. Każdy z nich powinien być spójny z pozostałymi, aby klient bez trudu kojarzył znak marki. Jeśli kampania reklamowa firmy ma się opierać głównie na materiałach drukowanych, dobrze jest korzystać z usług grafików, których zatrudnia drukarnia. Jednym z miejsc, w których można zarówno zaprojektować, jak i wydrukować materiały reklamowe jest drukarnia online Diamond Druk.
Drukarnia internetowa projektuje i wykonuje wszystkie materiały, jakie można znaleźć w tradycyjnych, stacjonarnych drukarniach. Klienci mogą w niej zamówić ulotki tradycyjne i składane, wizytówki, kalendarze, pocztówki, bilety, torby, folie samochodowe, teczki i szereg innych produktów. Wszystkie materiały są wykonywane zgodnie z zasadami opisanymi w księdze znaku danej firmy, dzięki czemu pozwalają tworzyć spójny wizerunek marki wśród odbiorców jej produktów bądź usług.
Jeśli firma posiada już gotowy znak, ale nie stworzyła jeszcze brand booka, grafik zatrudniony w drukarni zajmie się jego przygotowaniem. Wskaże, jakie są minimalne wymiary logo oraz jakie jest jego pole ochronne. Określi niedozwolone modyfikacje i zastosowania znaku, a następnie stworzy jeden poprawny wzór papieru firmowego, wizytówek, kopert lub innych potrzebnych firmie materiałów. Dzięki profesjonalnie przygotowanej księdze znaku przedsiębiorstwo uniknie sytuacji, w której każdy wręczany przez nią produkt reklamowy będzie oznaczony logo wyglądającym inaczej niż poprzednio.
Niczym największe marki
Marki korzystające z materiałów reklamowych wykonanych zgodnie z zasadami tworzenia identyfikacji wizualnej uzyskują znacznie lepsze efekty promocji niż firmy, które się do nich nie stosują. Warto brać przykład z firm takich jak Nike, Apple, Puma, Coca-Cola czy Milka, których logo kojarzy niemalże każdy mieszkaniec Ziemi. Wszystkie produkty oraz materiały reklamowe tychże marek nie pozostawiają żadnych wątpliwości, jakie przedsiębiorstwo reklamują i do kogo kierowana jest jego oferta.