Wśród nich bardzo ważne miejsce zajmuje skutecznie przeprowadzony link building. Wybór miejsc publikacji nie może być jednak przypadkowy. W grę wchodzi walka o wiarygodność witryny i zwiększenie ruchu organicznego. Czym się kierować przy planowaniu link buildingu, jak pozyskać mocne linki? Sprawdź!
Mocny link – czyli jaki?
Pierwszym krokiem na drodze do odpowiedzi na pytanie, czy mamy do czynienia z mocnym linkiem jest weryfikacja tego, czy pochodzi z domeny zajmującej wysoką pozycję w wyszukiwarce. Co istotne – liczy się nie tylko jej obecna pozycja, ale ta na przestrzeni czasu. Konieczna jest więc analiza jej wzrostów lub spadków. Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia autorytetu domeny.
Mocny link jest przede wszystkim dopasowany semantycznie do treści naszej strony internetowej. W skutecznym link buildingu nie ma miejsca na przypadkowe działania. Ważne jest także miejsce publikacji. Jakie są rodzaje linków? Mowa przede wszystkim o takich jak:
-
linki wewnętrzne – linkujące do podstron w obrębie Twojej domeny,
-
linki zewnętrzne – linki, które prowadzą z innych stron do Twojej witryny,
-
linki dofollow – przekazują część swojej ,,mocy” linkowanym stronom,
-
linki nofollow – ich atrybut informuje roboty o tym, aby nie śledziły linka,
-
linki z pochodzące z portali społecznościowych – wśród nich np. Facebook,
-
linki z katalogów branżowych i tematycznych stron.
Mocne linki pozycjonujące – jak wpływają na link building?
Właściwa weryfikacja jakości danego odnośnika mocno przyczynia się do stworzenia skutecznego profilu linków. Ich jakość jest ogromnie ważna na drodze do zwiększania widoczności witryny w wyszukiwaniu organicznym. Mocne linki to magnes na użytkowników i algorytmy, który ,,podpowiada im”, że warto odwiedzić Twoją stronę. Jest ona wartościowa, a tym samym wiarygodna. Częste odwiedzanie jej można porównać do wspinania się po drabinie – zdobywaniu coraz wyższych szczebli – pozycji w wynikach wyszukiwania.
Należy pamiętać o tym, że o ile liczba mocnych linków bardzo mocno wpływa na widoczność strony, o tyle przesadna – może doprowadzić do jej spadku. Aby tego uniknąć trzeba znaleźć tzw. złoty środek. Postawić na odpowiednią ilość w duecie z wysoką jakością.
Mocne linki SEO – jak je pozyskać?
Jedną z najbardziej skutecznych metod na pozyskanie mocnego linka pozycjonującego jest skorzystanie z usług specjalistów SEO, którzy oferują sprzedaż linków. Ich wiedza i doświadczenie w link buildingu pozwalają na zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, przyczynienie się do większej ilości odwiedzających jej użytkowników. Doskonale wiedzą, jak ocenić moc linków i dobrać je do indywidualnych potrzeb.
Działanie na własną rękę bez znajomości zasad SEO może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego – osłabienie profilu linkowego Twojej strony internetowej, a co za tym idzie, spadku jej widoczności.