Sprzedaż wina w Polsce

Okazuje się, że z roku na rok Polacy kupują coraz większą ilość wina. Najczęściej statystycznie wybieramy niedrogie półwytrawne czerwone wino. Jednak wzrasta też zainteresowanie winami z wyższej półki. Wygląda na to, że Polacy przekonali się do tego szlachetnego trunku.

Okazuje się, że z roku na rok Polacy kupują coraz większą ilość wina. Najczęściej statystycznie wybieramy niedrogie półwytrawne czerwone wino. Jednak wzrasta też zainteresowanie winami z wyższej półki. Wygląda na to, że Polacy przekonali się do tego szlachetnego trunku.


Jakie wino najbardziej lubią Polacy?

Z przeprowadzonych badań wynika, że nadal jeszcze najchętniej wybieramy tańsze wina. Najczęściej statystyczny klient kupuje wina kosztujące między 10 a 30 złotych. Wina te stanowią ponad połowę ilościowej sprzedaży. W ostatnich latach cena wina znacząco spadła. Wielu importerów pod wpływem działań konkurencji obniżyło ceny swoich produktów, co natychmiast przełożyło się na ceny detaliczne. Jeszcze kilka lat temu wino, które obecnie kosztuje 20 złotych były o dziesięć złotych droższe. Poprawił się też dostęp do wina. Obecnie ten szlachetny trunek jest dostępny praktycznie w każdym dyskoncie. Wszystko to wpłynęło znacząco na wzrost spożycia wina przez Polaków.

Jeśli chodzi o gatunki wina to zdecydowanie najbardziej popularne w Polsce jest wino czerwone. Jednak coraz chętniej kupujemy też wina białe i różowe. Polacy dużo bardziej lubią wina wytrawne i półwytrawne niż słodkie. Najchętniej kupujemy wina bułgarskie, francuskie, amerykańskie oraz hiszpańskie. Rośnie też sprzedaż win pochodzących z Włoch, Chile i Republiki Południowej Afryki.

Przy wyborze wina konsumenci nadal w dużym stopniu sugerują się jego ceną. Jednak dużą rolę odgrywa również wygląd. Okazuje się, że odpowiednio zaprojektowane etykiety termokurczliwe znacznie podnoszą atrakcyjność produktu. Klienci bardziej też sobie cenią wina sprzedawane w ładnych butelkach z klasycznym korkiem.

Gdzie najchętniej kupują wino Polacy?

Z przeprowadzonych badań wynika, że wino najczęściej kupujemy w dyskontach lub sklepach wielkopowierzchniowych. Stosunkowo rzadko Polacy dokonują zakupu w specjalistycznych sklepach z winami. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych oferujących wina, jednak ten kanał sprzedaży nie cieszy się jeszcze dużym zainteresowaniem klientów. Sprzedaż wina znacznie rośnie w okresie świątecznym. W tym czasie znacznie wzrasta też pobyt na wina musujące.

Mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży wina w naszym kraju, nadal spożywamy go znacznie mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Przeciętny Polak wypija około trzech litrów wina w ciągu roku natomiast przeciętny Francuz około pięćdziesięciu litrów. W dalszym ciągu najchętniej kupowanymi alkoholami w Polsce są piwo i wódka. Jednak udział wina w rynku systematycznie rośnie.

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Boss*** to stylowy i elegancki hotel ulokowany w otoczeniu malowniczego Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Dzięki swojej lokalizacji Hotel Boss*** jest doskonałym miejscem zarówno dla gości indywidualnych, jak i biznesowych. Wszechstronność naszego hotelu pozwala zaproponować Gościom idealne miejsce do pracy i odpoczynku oraz spotkań biznesowych, firmowych, czy też organizacji imprez rodzinnych.

Strefa biurowa znajduje się w nowoczesnym,przestronnym i w pełni wyposażonym trzykondygnacyjnym budynku.Oferujemy ponad 40 przestrzeni różnych rozmiarów od 25m2 do 58m2 mieszczących od 4 do 12 biurek,które mogą być idealnym miejscem dostosowanym do potrzeb zarówno niewielkich firm jak i większych organizacji.

Klub Golfowy ''Lisia Polana'' jest obiektem sportowo-konferencyjnym mieszczącym się w przepięknej Dolinie Wkry zaledwie 45 km od centrum Warszawy w drodze na Gdańsk. Poza zapleczem golfowym na jakie składa się Mistrzowskiej Klasy 18-sto dołkowe pole oraz tereny do ćwiczeń posiadamy dwa ziemne korty tenisowe oraz duży teren wokół budynku.