Strategia dla e-commerce – dlaczego warto ją mieć?

Sklepy internetowe zaczynają odgrywać coraz większą rolę w handlu towarami i usługami. Wpływ na to ma przede wszystkim rozwój technologii i szerszy niż kiedykolwiek dostęp do internetu.

 

To pozwala wiele biznesów przenosić do sieci, dzięki czemu można znacznie szybciej i łatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta. Opracowanie odpowiedniej strategii nie jest jednak takie proste, jakby się mogło wydawać. Wybór działań, które w dłuższej, jak i w krótszej perspektywie czasu, przyniosą oczekiwane zyski należy powierzać osobom, które mają o tym pojęcie. W przeciwnym wypadku istnieje duże ryzyko, że podjęte kroki będą działać na szkodę interesu, lub mimo dużego zaangażowania nie przyniosą efektów. Dlaczego warto więc mieć strategię dla e-commerce?

 

1.      Czym jest strategia marki?
2.      Co wyróżnia strategię dla e-commerce?

 

Czym jest strategia marki?

Strategia marki to zbiór działań, które mają na celu zbudowanie jej tożsamość. Tak można w skrócie określić jej definicję, która niestety nie jest szczegółowo opisana. Należy jednak wiedzieć, że strategia marki ma opierać swoje działania na celach, jakie wyznaczyła sobie firma, oraz uwzględniać jej kulturę organizacyjną i strukturę. Poddając analizie takie aspekty w firmie, można w bardzo szybko sposób określić jej słabe i mocne strony, unikatowość w stosunku do konkurencji, a także dostosować wszelkie działania do potrzeb klienta. 

 

Strategia marki oparta na mocnych fundamentach, a także odpowiednio przemyślana i dopracowana, jest jednym z najistotniejszych aspektów każdej firmy. Najważniejsze jest to, aby była ona spójna z wartościami przedsiębiorstwa i priorytetami, jakie sobie założyła. Niezbędna do uzyskania satysfakcjonujących wyników jest wnikliwa analiza. Zanim zostaną podjęte jakiekolwiek działania, należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na szereg pytań, które pozwolą określić target, jej największe wartości i emocje jakie wzbudza. 

 

Jak widać, strategia marki opiera się na wartościowych danych i informacjach. To właśnie dzięki nim można opracować plan, który będzie wartością dodaną i wzbudzi odpowiednie emocje wśród potencjalnych odbiorców. Co powinno się znajdować w szkielecie strategii? Jest to szereg czynników, na których będzie później bazować osoba odpowiedzialna za opracowanie planu doskonałego. Wśród nich wymienić należy:

 

  • postrzeganie firmy przez klienta        

  • kto jest klientem idealnym

  • czym wyróżnia się firma od konkurencji       

  • co sprzedaje        

  • co przyciąga klientów    

  • utrzymanie stałego kontaktu z klientami

 

Szczegółowa strategia dla e-commerce opisana na Harbingers.io

 

Co wyróżnia strategię dla e-commerce?

Firmy, które działają w branży e-commerce muszą mierzyć się z coraz większą konkurencją. Niezbędne więc jest w ich przypadku wypracowanie odpowiednich strategii, które pozwolą im uzyskać przewagę nad innymi firmami, działającymi w tej samej branży. Strategia e-commerce to szereg działań, dzięki którym będzie można szybciej dotrzeć do grupy docelowej i wybić się ponad konkurencję. Efekt taki można uzyskać dzięki wprowadzeniu content marketingu. To przede wszystkim budowanie trwałych relacji z klientami poprzez dostarczanie im wartościowych treści. Nic więc dziwnego, że od wielu lat można słyszeć krótkie, ale jakże ważne zdanie “content is the king”.

 

 

Kolejna strategia marki e-commerce to marketing poprzez polecenie. Wystarczy zbudować sieć zadowolonych klientów, którzy następnie dalej będą polecać usługi konkretnej firmy. 

Ponadto do jeszcze jednej i bardzo istotnej strategii należy zaliczyć e-mail marketing. Jest to nieco bardziej złożony proces pozyskiwania stałych i nowych klientów, jednak równie skuteczny. Prowadzenie newslettera to jedna z najlepszych form tego typu działań. Ważne, aby dostarczać klientom wiadomości możliwie jak najbardziej spersonalizowane i zachęcające do zakupu. W celu analizowania i podnoszenia efektywności kampanii mailingowych warto także zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia do działań analitycznych.

W budowaniu strategii marki coraz większą rolę odgrywają social media. Są one miejscem, gdzie wokół firmy buduje się zaangażowana społeczność, często stanowiąca reprezentację stałych klientów.

Zobacz więcej artykułów na: http://harbingers.io/blog

Znajdujący się na toruńskiej starówce Hotel Bulwar to 4-gwiazdkowy obiekt położony bezpośrednio przy Bulwarze Filadelfijskim nad Wisłą. W ciągu kilku minut z hotelu dojść można do Muzeum Piernika czy ścisłego centrum starówki. Historia Hotelu Bulwar sięga XIX wieku. Wnętrza są klimatyczne i łączą nowoczesność z historycznym charakterem miejsca.

Hotel Alpin to miejsce dla każdego. Bliskość stacji narciarskich, szlaków turystycznych, bezpośrednie wyjście z Hotelu na deptak ciągnący się wzdłuż górskiego potoku Żylicy oraz malowniczych pagórków, sprawia, iż z łatwością można korzystać z uroków Szczyrku oraz jego okolicy.

Hotel Tobaco to starannie zaprojektowane pokoje utrzymane w pofabrycznym, loftowym klimacie.
Nasz obiekt łączy industrialną surowość z funkcjonalnością.
Tobaco to idealne miejsce na organizację spotkań i szkoleń, pobyty biznesowe i turystyczne.
Zaznaj gościnności zabytkowych murów fabryki relaksu!