Szkolenia dla handlowców – czy warto?

Osoby pracujące w handlu powinny się nieustannie szkolić i rozwijać.

Szkolenia mają za zadanie podnosić kwalifikacje osób, które biorą w nich udział. Można podzielić je na dwie podstawowe grupy:

– szkolenia podnoszące kwalifikacje (czyli szkolenia rozwijające tak zwane umiejętności twarde),

– szkolenia rozwijające umiejętności miękkie.

Szkolenia dla handlowców

Osoby pracujące w handlu powinny się nieustannie szkolić i rozwijać. Oprócz zdobywania kolejnych kompetencji twardych (czyli wiedzy na temat technik sprzedaży, wiedzy o oferowanych produktach), bardzo ważne jest szkolenie rozwijające tak zwane umiejętności miękkie, czyli:

– umiejętność autoprezentacji,

– umiejętność jasnego przedstawiania sytuacji,

– zdolność zachowania spokoju,

– pozytywne nastawienie do świata i ludzi,

– cierpliwość,

– asertywność,

– umiejętność rozmowy z drugim człowiekiem.

 

Szkolenia z zakresu umiejętności miękkich mają za zadanie wskazać sprzedawcy, które z jego zachowań są wskazane, by sprzedaż wzrosła. Wbrew pozorom to, w jaki sposób przedstawimy oferowany przez nas produkt, może mieć duży wpływ na to, czy i za ile zostanie on sprzedany.

 

Szkolenia dla handlowców z umiejętności twardych

Do tego typu szkoleń zaliczamy przede wszystkim szkolenia związane z:

– wiedzą o oferowanych produktach,

– technikami sprzedaży,

– nauką nowych języków obcych,

– nauką obsługi oferowanych produktów.

 

Nabywanie kolejnych umiejętności twardych może wpłynąć pozytywnie na umiejętności miękkie sprzedawcy. Handlowiec z większą wiedzą techniczną na temat produktu, który oferuje, jest w stanie mówić z większą pewnością siebie i otwartością na klienta. Wzrost ilości wiedzy praktycznej przekłada się bezpośrednio na wzrost komunikatywności oraz mniejszy stres przed pytaniem, które może zadać klient, a na które handlowiec nie będzie znał odpowiedzi.

 

Szkolenia z technik sprzedaży

Aby móc skutecznie sprzedawać oferowane przez siebie produkty, warto zapoznać się z najpopularniejszymi i najskuteczniejszymi technikami sprzedaży. Z pewnością zaliczają się do nich:

– metoda wzajemności, polegająca na odwdzięczaniu się za to, co się otrzymuje. Taka technika nie zawsze pozwala zarobić krocie już przy pierwszych transakcjach. Czasami trzeba poczekać, zanim inwestycja się zwróci. “Inwestując” w taką relację z klientem nie ma się nigdy pewności, czy się opłaci, jednakże nic nie można stracić.

– metoda pozytywnego nastawienia. Osoby uśmiechnięte potrafią sprzedać dużo więcej, niż osoby bardzo stonowane i ponure.

Na szkoleniu z zakresu technik sprzedaży można poznać znacznie więcej skutecznych metod. Dobry handlowiec będzie wiedział, którą technikę zastosować w zależności od sytuacji.

 

Czy opłaca się chodzić na szkolenia?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – zdecydowanie się opłaca. Niezależnie od zakresu szkolenia, rozszerza ono naszą wiedzę o danym zagadnieniu. Ponadto handlowiec, który odbywa szkolenia regularnie jest bardziej pewny siebie i otwarty na innych ludzi. Oznacza to, że nawet szkolenia z zakresu twardych kompetencji mogą mieć dobry wpływ na miękkie kompetencje handlowca. Dlatego warto się szkolić.

Hotel zlokalizowany jest na północny-wschód od Łodzi, 14 km od centrum miasta. Usytuowany jest przed wjazdem do Strykowa przy trasie Łódź - Łowicz - Warszawa. Stanowi doskonałą bazę dla odwiedzających nie tylko Łódź, ale także znane wsrod turystów miejscowości historyczne - Arkadię Nieborów, Żelazową Wolę czy Niepokalanów.

Hotel ma 194 miejsca noclegowe w

Nowoczesny 3-gwiazdkowy hotel „Arena” został zaprojektowany z myślą o wymagających gościach, którzy cenią wygodne i praktyczne rozwiązania oraz pragną spędzić czas w miłej atmosferze. Klimat pomieszczeń i dogodna lokalizacja hotelu gwarantują doskonałe warunki do wypoczynku, relaksu i pracy. Hotel posiada pełne zaplecze noclegowo- gastronomiczne, centrum konferencyjne oraz ogród z kominkiem

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.