Targi Event – podsumowanie

Właśnie takich targów potrzebowała branża – to główna myśl, która nasuwa się po pierwszych Targach Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event, które odbyły się w dniach 6-8 października 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Wzięło w nich udział 85 wystawców oraz 2665 zwiedzających.

Właśnie takich targów potrzebowała branża – to główna myśl, która nasuwa się po pierwszych Targach Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event,  które odbyły się w dniach 6-8 października 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Wzięło w nich udział 85 wystawców oraz 2665 zwiedzających.

 

 

Premierze jakiegokolwiek wydarzenia zawsze będzie towarzyszyć klimat niepewności i oczekiwania na efekt końcowy, który ostatecznie w odniesieniu do Targów Event, został oceniony jako pozytywny. Uczestnicy targów wielokrotnie wspominali, że impreza niesie ze sobą olbrzymi potencjał,  którym należy jednak właściwie pokierować, aby targi rozwijały się zgodnie z oczekiwaniami branży. Jedno jest pewne – impreza stała  się  miejscem  cennych spotkań, przekazania najnowszej wiedzy o rynku oraz  nawiązania kontaktów handlowych, a nawet podpisywania umów i kontraktów – opinie po targach. 

 

Od pomysłu do realizacji

W targach wzięło udział 85 wystawców –  zobacz listę, którzy zaprezentowali niemal wszystko, co jest niezbędne do właściwego przeprowadzenia eventu: od pomysłu zaczynając, poprzez promocję, a na realizacji kończąc. Na targach pojawiła się oferta obejmująca: obiekty targowe i konferencyjne, techniki eventowe (w tym organizacja sceny, oświetlenie, nagłośnienie), atrakcje eventowe, gadżety reklamowe i nośniki reklam, zabudowę stoisk i scenografię targową, a także obsługę personalną, cateringową oraz utrzymanie  bezpieczeństwa i porządku.  Wielu wystawców przygotowało prezentacje nowości, jak m.in. nowoczesnego systemu umożliwiającego szybką rejestrację uczestników dużych wydarzeń, a także  atrakcje eventowe. Dzięki temu targi były wydarzeniem samym w sobie, kolorowym, hucznym i przyciągającym uwagę zwiedzających – zobacz informacje o ofercie. 

 

Konkretni odbiorcy

Targi event zostały stworzone dla tych,  którzy organizują wydarzenia, bezpośrednio lub pośrednio przy nich współpracują, potrzebują niezbędnego sprzętu, pomysłów oraz wiedzy i takich przedstawicieli branży było najwięcej. Nie zabrakło również firm konkurencyjnych, które z ciekawością przyglądały się pierwszej edycji imprezy oraz biorącym w niej udział wystawcom. Ogółem w Targach Event wzięło udział 2665 branżowych zwiedzających, reprezentujących następujące grupy:

  • przedstawiciele agencji eventowych, reklamowych i PR-owych

  • organizatorzy targów i kongresów, wydarzeń sportowych, politycznych i kulturalnych

  • event menadżerowie korporacji oraz dużych firm

  • agencje artystyczne

  • przedstawiciele samorządów i biur promocji odpowiedzialnych za promocję regionów, gmin i miast

  • przedstawiciele firm oferujących:

        – systemy audiowizualne i multimedia

        – usługi pirotechniczne

        – artykuły reklamowe oraz akcesoria

        – ubezpieczenia, ochronę i systemy alarmowe

        – bazę noclegową (hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe).

 

Potrzeba wiedzy

Olbrzymim zainteresowaniem cieszyły się wydarzenia towarzyszące targom, co było jedynie potwierdzeniem, że polska branża eventowa jest jeszcze bardzo młoda, rozwija się i potrzebuje fachowej wiedzy.  – Frekwencja  w salach konferencyjnych przeszła nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Joanna Sawicka-Mordak bezpośrednio odpowiedzialna za konferencje, prezentacje i szkolenia – Musieliśmy usuwać ścianę akustyczną, aby powiększyć salę oraz dostawiać krzesła – dodaje. W prezentacjach:  Event doskonały technicznie – jak to zrobić? zorganizowanej przez miesięcznik Muzyka i Technologia oraz Kryzys w trakcie eventu  przygotowanej przez ITBC Communication (członek Związku Firm Public Relations) uczestniczyło blisko 160 osób! Materiały z konferencji do pobrania.

 

Na pozostałych spotkaniach sale konferencyjne również były pełne. Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało konferencję  Event w strategii biznesowej firmy, natomiast na przedstawicieli samorządów czekała prezentacja Event PR jako doskonałe narzędzie promocji regionu, miasta, instytucji, przygotowana przez  firmę Telma Group Communications (członek Związku Firm Public Relations). Ponadto podczas konferencji na temat organizacji i oddziaływania eventu w miejscu sprzedaży zorganizowanej przez magazyn Trade Marketer, został zaprezentowany najnowszy raport na temat rynku eventów w Polsce. W programie targów znalazły się również: Potrzeby i oczekiwania klientów kontra codzienność życia agencji (Agencja EmLab) oraz prezentacja dotycząca systemów monitorowania uczestników eventów (Infrared Group) –  zobacz pełny program targów. 

 

Strefa rozrywki

Targi eventowe, zgodnie z panującym przekonaniem i przykładami imprez tego typu na świecie, to wielki show i widowisko. Tak było i w przypadku Targów Event, na których nie zabrakło „strefy rozrywki”. W oddzielnym sektorze można  było zapoznać się w propozycjami grup artystycznych, a także ofertą usług barmańskich.  Jednym z głównych elementów targów była profesjonalna scena postawiona  przez Stołeczną Estradę, a nagłośniona i oświetlona przez J&J Music Art. Wystąpili na niej znani soliści i zespoły polskiej estrady: Patrycja Markowska, Jacek Stachursky, Szymonersi, Papa D (zespół znany dawniej jako Papa Dance, obchodzący już 25-lecie swojego istnienia), a także  trio akustyczne Free Your Mind.  

 

Drugiego dnia targów można było usłyszeć muzyków rockowych, biorących udział w  przedsięwzięciu Stołecznej Estrady pt. „Rock Loves Chopin”. Aranżacje znanych utworów Chopina wykonali:  Radosław Chwieralski, Wojciech Pilichowski, Tim Flavio, Rafał Bajus, Tomasz Mądzielewski oraz Anna Serafińska. Swoje umiejętności zaprezentowały również zespoły: latynoski Siesta Fiesta, perkusyjny Ritmodelia, reggaetonowy z Kuby La Formula, taneczno-muzyczny Secret, folkowy Samokhin Band oraz taneczny Samba Art. Nie zabrakło międzynarodowej rewii karnawałowej Afro Carnaval z udziałem tancerzy z Meksyku, Kolumbii, Kuby, Tunezji i Brazylii, a także mistrzowskiej jazdy na bicyklach oraz pokazów wyjątkowych umiejętności  barmanów – zobacz galerię zdjęć.  

 

Wszystkim firmom i stowarzyszeniom współpracującym oraz wystawcom i zwiedzającym, którzy współtworzyli z nami Targi Event 2009 serdecznie dziękujemy i już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji imprezy. 

 

                                                                                                                                                                                                                               Zespół Targów Event


Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.

Idealne miejsce do zatrzymania się podczas imprez na Stadionie Narodowym. Niedaleka stacja metra Trocka umożliwia szybki dojazd do centrum. Stare Miasto w zasięgu ręki. Dogodny dojazd do centów handlowych Arkadia i M1.

EVA Park Life & SPA, położony w Parku Zdrojowym w Konstancinie-Jeziornie, to nowoczesny obiekt oferujący komfortową bazę noclegową, strefy SPA, wellness oraz zaplecze gastronomiczne.

Dzięki nowoczesnym salom konferencyjnym – Szklanym A, B i C z możliwością łączenia, oraz kameralnej sali Tężnia z panoramicznymi oknami – jest idealnym miejscem na organizację spotkań biznesowych i konferencji. Sale są w pełni wyposażone w rzutniki, ekrany, nagłośnienie i dedykowane Wi-Fi, a przeszklone wnętrza z widokiem na zieleń sprzyjają koncentracji i kreatywności uczestników.