Wyróżniamy następujące typu targów:
– Targi /wystawy dóbr inwestycyjnych – prezentujące maszyny i usługi niezbędne dla danej branży przemysłu wytwórczego.
– Targi /wystawy dóbr konsumpcyjnych – prezentujące wyroby i usługi dla szerokiego grona konsumentów (odbiorców finalnych).
– Targi /wystawy specjalistyczne – to targi skoncentrowane tematycznie, przeznaczone dla profesjonalistów z branży.
– Targi /wystawy wielobranżowe – prezentujące ofertę więcej niż jednej branż.
– Targi uniwersalne – prezentujące połączoną ofertę wyrobów z różnych dziedzin / branż.
– Targi firmowe – prezentujące wyroby i usługi tylko jednego producenta lub jednego hurtownika.
– Wraz z rozwojem Internetu odnotowujemy wzrost popularności targów wirtualnych, umożliwiających dostęp do ciągłej prezentacji wyrobów lub usług.
Podstawową funkcją jaką mają do spełnienia każde targi, to połączenie popytu z podażą,a więc dostarczanie informacji oraz prezentacja tendencji i najnowszych osiągnięć technicznych, w jednym czasie i miejscu, z zastosowaniem komunikacji bezpośredniej.
Targi i wystawy stwarzają niepowtarzalną okazję do osiągnięcia celów handlowych, ponieważ są najbardziej skutecznym sposobem na pozyskanie klientów w związanej z danym rynkiem i jednoczesne nawiązanie kontaktów stricte biznesowych.
Targi i wystawy są też wyznacznikiem tendencji gospodarczych i rynkowych, gdyż na targach widoczne są procesy zachodzące na rynku, typy, zakres, kierunki i tempo zmian. Targi i wystawy są nie tylko narzędziem marketingu, ale także odzwierciedlają one pełen obraz rynku.
Znaczenie targów i wystaw jako miejsca do nawiązywania kontaktów osobistych i komunikacji bezpośredniej są kolejnymi elementami przemawiającymi za skutecznością właśnie takiej formy prezentacji produktów i usług.
M-S-M
Sprawdź aktualne targi – http://www.targi24h.pl