Ich funkcja reklamowa umożliwia budowanie tożsamości marki. Wystarczy, jeśli są opatrzone logo firmy pasującego do koncepcji wizualnej przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto drukować teczki firmowe?
Teczki firmowe to przede wszystkim praktyczny produkt, który bardzo często się przydaje, wszyscy bez wyjątku używają teczek do przenoszenia jakichś dokumentów, albo ich rozdzielania i segregowania dla zachowania porządku, albo do przechowania jakichś istotnych materiałów edukacyjnych. Jeśli są wytrzymałe i wykonane z solidnego materiału i mają interesującą wizualnie oprawę, to reklama niejako sama się roznosi. Właściwie zaprojektowana teczka kreuje i wywołuje pozytywne odczucia. Efektywne opakowanie gwarantuje dostrzeżenie produktu przez klienta oraz zainteresowanie się nim i chęć zakupu. Teczki firmowe są skutecznym nośnikiem reklamowym dzięki temu, że czasami nawet nieświadomie są przekazywane dalej. Druk teczek dzięki odpowiedniemu dobraniu elementów graficznych i opisanych treści komunikuje poziom jakości usług firmy. Teczka przekazywana kontrahentowi z ofertą może pomóc w nawiązaniu współpracy. Dlatego warto powierzyć druk teczek firmie z umiejętnościami i doświadczeniem jak np. https://www.drukomat.pl/produkty/teczki-ofertowe.
Do czego teczki firmowe się przydają?
Teczki firmowe są wykorzystywane w czasie różnego rodzaju spotkań firmowych, konferencji, spotkań i szkoleń. Umożliwiają przechowanie lub przekazanie materiałów niezbędnych podczas wygłaszania przemówień, lub dokonywania prezentacji. Można w nich umieścić wszystkie materiały przeznaczone dla uczestników spotkania. Są one niezastąpione w każdej firmie, ponieważ teczki firmowe pomagają w utrzymaniu porządku zarówno tych używanych przy codziennej pracy, jak i tych objętych archiwizacją.
Z jakiego materiału i w jaki sposób wykonuje się teczki firmowe?
Najbardziej popularne materiały, z których wytwarzane są teczki firmowe to:
– tektura biała, szara lub kolorowa, z której wykonuje się model miękkie, sztywniejsze i laminowane,
– tworzywa sztuczne, takie teczki są zazwyczaj nieprzezroczyste i występują w szerokiej gamie kolorystycznej.
Ważnym parametrem przy druku teczek jest grubość jej grzbietu, od tego zależy czy teczka firmowa będzie teczką na pojedyncze dokumenty, czy będzie dużą teczką ofertową mieszczącą nie tylko dokumenty w formacie A4, ale również katalogi, oferty i ulotki. Teczki firmowe o dużej objętości mogą być modelem dwubigowym. Technika bigowania to proces introligatorski polegający na dokonaniu specjalnych wyżłobień, umożliwiających swobodne zginanie, bez ryzyka uszkodzenia warstwy wierzchniej i popękania farby. Efekt specjalny można uzyskać, stosując wybiórczy lakier UV. Pokryte nim niektóre elementy graficzne teczki firmowej, jak logo czy mniejsze detale pozwalają na uzyskanie efektu głębi.
Teczki firmowe mogą również uzyskać większą wytrzymałość dzięki zastosowaniu uszlachetnienia. Najpopularniejszą metodą z tej serii jest pokrywanie teczek folią, która pełni nie tylko funkcję estetyczną, ale wpływa również na wytrzymałość i trwałość kolorów. Pokrycie produktu folią aksamitną soft touch daje bardzo przyjemne odczucie w dotyku, jakby się dotykało skórki brzoskwini. Aby podkreślić dynamikę kolorów warto zastosować folię błyszczącą, natomiast aby stonować kolory i uzyskać elegancką teczkę firmową lepiej zastosować folię matową. Profesjonalny i jednocześnie zwracający uwagę efekt to wykonanie specjalnego wcięcia na wizytówkę albo ulotkę. Zazwyczaj znajduje się ono na wewnętrznej stronie skrzydła teczki firmowej i pozwala na subtelne i taktowne przekazanie danych kontaktowych firmy.