Rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń wystawców do udziału w największych w Polsce targach turystycznych – Targach Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2009, które w tym roku obchodzić będą jubileusz 20 – lecia.
Do udziału w targach zapraszani są przedstawiciele wszystkich polskich regionów – miasta, gminy, powiaty, a także narodowe organizacje promocji turystycznej z całego świata, biura podróży i touroperatorzy, gestorzy bazy noclegowej, przewoźnicy, itd. Tradycyjnie na targach wyodrębnione zostaną także ekspozycje specjalne: „WySPA Zdrowia”, „Turystyka Biznesowa” oraz „Turystyka Aktywna – Extreme”. W tym roku rozwijany będzie także nowy projekt pod nazwą Port Lotniczy TOUR SALON. Z prognoz wynika, iż zmiany na rynkach globalnych nie będą miały większego wpływu na liczbę firm uczestniczących w najbardziej liczących się dla branży targach turystycznych, jakimi niewątpliwie jest TOUR SALON. Branża myśli perspektywicznie o tym, co będzie w kolejnych latach, nie skupiając się wyłącznie na roku bieżącym. Marketing targowy jest bardzo ważnym, a dla niektórych firm w branży kluczowym elementem strategii promocyjnej. W tym trudnym okresie przemyślane działania wizerunkowe i marketingowe pomagają nie tylko utrzymywać pozycję, lecz wręcz ją umacniać – mówi Magdalena Halicka – Gołębiowska, Dyrektor Targów TOUR SALON.
Wspomnień czar
Na 20 – lecie targów planowanych jest wiele atrakcji i nowości. Będą wśród nich konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, pokazy i wystawy – Chcemy zabrać naszych gości w „podróż sentymentalną” i pokazać, jak TOUR SALON zmieniał się, rozwijał i utrzymywał pozycję lidera na przestrzeni tych wszystkich lat – mówi Magdalena Halicka – Gołębiowska. W tym roku planowane są zmiany m.in. formuły targowych „Nowości”, a także – na życzenie wystawców – konkursu Acanthus Aureus na najlepsze stoisko targowe.
Promocja i biznes
TOUR SALON to z jednej strony miejsce promocji krajów, miast, najnowszych ofert i atrakcji turystycznych, z drugiej zaś targi biznesowe, które mają ułatwić przedstawicielom branży nawiązywanie nowych kontaktów handlowych i prowadzenie rozmów w jednym miejscu i czasie z klientami i partnerami biznesowymi. Międzynarodowe Targi Poznańskie wprowadzają coraz to nowe rozwiązania, które takie spotkania mają ułatwić. W roku 2009 kontynuowany i rozwijany będzie rozpoczęty ostatnio program wcześniejszego umawiania spotkań z wystawcami, tzw. Business Planner, który umożliwi stworzenie profesjonalnego grafiku rozmów prowadzonych na stoiskach. Nowością będzie z kolei oparty na matchmakingu workshop DISCOVER POLAND w nowatorskiej formule, który jest odpowiedzią na potrzeby rynku i oczekiwania uczestników TOUR SALONU – mówi Ewa Bartkowiak, Dyrektor ds. Organizacji Spotkań Biznesowych MTP.
Partnerskie Pomorze Trwają ustalenia dotyczące programu wydarzeń towarzyszących. Wśród najważniejszych z pewnością nie zabraknie Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR FILM. W planach jest także zorganizowana na dużą skalę konferencja, która z pewnością cieszyć się będzie zainteresowaniem branży turystycznej oraz hotelarskiej. Jako Polski Region Partnerski na targach zaprezentuje się Pomorskie, które w roku 2009 było także polskim partnerem berlińskich targów ITB. Wśród wydarzeń przygotowywanych przez region z pewnością znajdzie się wiele atrakcji – prezentacji, degustacji, konkursów i pokazów.
Termin zgłoszeń dla wystawców, który gwarantuje możliwość wyboru najlepszych lokalizacji, upływa 21 maja br.
W tym roku targi TOUR SALON odbędą się w dniach 21 – 24 października br., tradycyjnie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. W tym samym czasie odbędą się także Targi Wyposażenia Hoteli INVEST-HOTEL 2009.
TOUR SALON 2008 w liczbach:
-
749 wystawców…
-
… z 39 krajów
-
214 wystawców z zagranicy
-
8.000 mkw. netto
-
20.000 zwiedzających…
-
… a wśród nich 11.000 profesjonalistów z branży
Więcej informacji: www.tour-salon.pl
Źródło: PR