Turystyka biznesowa nakręca gospodarkę, ale nie polską.

Nie każdy wie, że to nie emeryci z Niemiec ani z USA są najlepszymi turystami. Zdecydowany prym pod tym względem wiodą turyści biznesowi. Biznesmen w podróży wydaje średnio w Polsce około 370 dolarów. Najnowsze dane Instytutu Turystyki mówią, że ich wydatki od ubiegłego roku wzrosły o 120-140 proc. Podróże służbowe to nie tylko odwiedzanie swoich klientów czy producentów. Coraz cenniejsze staje się uczestnictwo w branżowych targach, kongresie czy konferencji.

Nie każdy wie, że to nie emeryci z Niemiec ani z USA są najlepszymi turystami. Zdecydowany prym pod tym względem wiodą turyści biznesowi. Biznesmen w podróży wydaje średnio w Polsce około 370 dolarów. Najnowsze dane Instytutu Turystyki mówią, że ich wydatki od ubiegłego roku wzrosły o 120-140 proc. Podróże służbowe to nie tylko odwiedzanie swoich klientów czy producentów. Coraz cenniejsze staje się uczestnictwo w branżowych targach, kongresie czy konferencji.


W dzisiejszych czasach nikogo już nie dziwi wyścig największych miast Polski o klienta biznesowego. Turystyka biznesowa może też kwitnąć poza aglomeracjami. Wyjazdy typu Incentive dla pracowników czy szkolenia, kursy to łakomy kąsek, z którego zrezygnować nie chcą takie regiony jak: Tatry, Mazury, Pomorze. To sposób, aby swojej działalności nie zamykać „drzwi” również poza
sezonem.


Niestety Polska na dzień dzisiejszy nie może zorganizować prestiżowych wielkich kongresów. W Polsce imprezy powyżej 5 tys. uczestników nie zdarzają się, bo brakuje odpowiedniej lokalizacji. Nadzieje na poprawę tej sytuacji było wygranie przez Polskę i Ukrainę organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. Niestety jak do tej pory myśli się nad budową nowych stadionów a prace nad nowymi hotelami są czysto teoretyczne.

Warto, zatem pomyśleć nad konkretami, ponieważ jeżeli Polska nie wybuduje w najbliższym czasie nowych miejsc konferencyjnych, to największe imprezy będą organizowane „za plecami” naszego kraju.


Więcej na stronie portalu 
gazeta.pl.

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Niezależnie od pory roku Karpacz zapewnia idealne warunki do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń i aktywności outdoorowych. Lato to czas górskich wędrówek karkonoskimi szlakami, zima – integracja na stoku na dwóch lub jednej desce.

Hotel St. Bruno **** to jedyny tej klasy hotel położony na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. We wnętrzach tego czterogwiazdkowego hotelu odnaleźć można atmosferę kurortu okresu międzywojennego XX w., kiedy to Giżycko było modnym i prestiżowym mazurskim kurortem. Hotel pomieści jednocześnie 170 osób, w stylowych, klimatyzowanych apartamentach i pokojach, wyposażonych według najwyższych standardów.