Analizę pierwszej prezentacji pt.: „Świat podroży motywacyjnych – mity i rzeczywistość” wygłosił Tasso Pappas, były prezydent The Society of Incentive Travel Executives, który skupił się głównie na podstawowej charakterystyce turystyki motywacyjnej oraz przestrzeni, w jakiej poruszają się organizatorzy z nią związani. Szczególną uwagę zwrócił na motywowanie pracowników, czyli przede wszystkim na wynagrodzenia finansowe, podarunki czy też właśnie wycieczki i podróże.
Nicola Chater, prezydent oddziału SITE w Wielkiej Brytanii, poruszyła tematykę o najczęściej wybieranych miejscach w trendach w podróży motywacyjnych i o perspektywach rozwoju branży. Pokazała gdzie aktualnie firmy organizujące wyjazdy motywacyjne wybierają się na szkolenia, konferencje czy spotkania motywacyjne. Wymieniła takie kierunki jak RPA oraz Mauritius, a do grona krajów często odwiedzanych zaliczyła Wietnam, Zimbabwe, Chorwacje i Polskę. Tak więc widać z tego, że organizatorzy wyjazdów motywacyjnych skłonni są odwiedzać miejsca powszechnie uznawane za niebezpieczne, biedne lub też takie, które dopiero są w trakcie budowania swojego wizerunku na arenie międzynarodowej . Nicola Charter wspomniała także o tym, iż podróże motywacyjne nie muszą być wcale długie albo organizowane dla całej organizacji czy firmy. Wręcz powinny być częstsze, w mniejszym gronie i nie muszą trwać długo.
Podsumowanie spotkania przeprowadziła Lesley Maltman, dyrektor MCI Belfast w którym przypomniała o kluczowym elemencie powodzenia turystyki biznesowej czyli o dobrej reklamie. Branże zajmujące się turystyką w szerokim tego słowa znaczeniu powinny stale promować swój region nie tylko w ujęciu wyeksponowania walorów swoich miast pod kątem krajobrazu czy historii, ale także pod kątem organizowania konferencji, seminariów czy imprez integracyjnych.
Źródło: MICE Poland „Świat podróży motywacyjnych – mity i rzeczywistość”, Tour Salon
M-S-M