Turystyka motywacyjna – o tym warto ciągle pamiętać

Seminaria poświęcone wyjazdom motywacyjnym to stały element targów Tour Salon w Poznaniu. Organizatorzy zaprosili kluczowych ekspertów w dziedzinie kreowania wizerunku medialnego turystyki biznesowej, którzy to przekazali cenne uwagi będące kluczem do sukcesu turystyki motywacyjnej. Przeanalizujmy jeszcze raz najważniejsze punkty tego wykładu.

Analizę pierwszej prezentacji pt.: „Świat podroży motywacyjnych – mity i rzeczywistość” wygłosił Tasso Pappas, były prezydent The Society of Incentive Travel Executives, który skupił  się głównie na podstawowej charakterystyce turystyki motywacyjnej oraz przestrzeni, w jakiej poruszają  się organizatorzy z nią związani. Szczególną uwagę  zwrócił na motywowanie pracowników, czyli przede wszystkim na wynagrodzenia finansowe, podarunki czy też właśnie wycieczki i podróże.

 

Nicola Chater, prezydent oddziału  SITE w Wielkiej Brytanii, poruszyła tematykę o najczęściej wybieranych miejscach  w trendach w podróży motywacyjnych i o perspektywach rozwoju branży. Pokazała gdzie aktualnie firmy organizujące wyjazdy motywacyjne wybierają się na szkolenia, konferencje czy spotkania motywacyjne. Wymieniła takie kierunki jak RPA oraz Mauritius, a do grona krajów często odwiedzanych zaliczyła Wietnam, Zimbabwe, Chorwacje i Polskę. Tak więc widać z tego, że organizatorzy wyjazdów motywacyjnych skłonni są odwiedzać miejsca powszechnie uznawane za niebezpieczne, biedne lub też takie, które dopiero są w trakcie budowania swojego wizerunku na arenie międzynarodowej . Nicola Charter wspomniała także o tym, iż podróże motywacyjne nie muszą być wcale długie albo organizowane dla całej organizacji czy firmy. Wręcz powinny być częstsze, w mniejszym gronie i nie muszą trwać długo.

 

Podsumowanie spotkania przeprowadziła Lesley Maltman, dyrektor MCI Belfast w którym przypomniała o kluczowym elemencie powodzenia turystyki biznesowej czyli o dobrej reklamie. Branże zajmujące się turystyką w szerokim tego słowa znaczeniu powinny stale promować swój region nie tylko w ujęciu wyeksponowania walorów swoich miast pod kątem krajobrazu czy historii, ale także pod kątem organizowania konferencji, seminariów czy imprez integracyjnych.

 

 

Źródło: MICE Poland „Świat podróży motywacyjnych – mity i rzeczywistość”, Tour Salon

M-S-M 

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.

Hotel Alpin to miejsce dla każdego. Bliskość stacji narciarskich, szlaków turystycznych, bezpośrednie wyjście z Hotelu na deptak ciągnący się wzdłuż górskiego potoku Żylicy oraz malowniczych pagórków, sprawia, iż z łatwością można korzystać z uroków Szczyrku oraz jego okolicy.

Hotel Wyspiański to 3-gwiazdkowy obiekt, położony jest w świetnej lokalizacji, w sąsiedztwie Plant okalających Stare Miasto, co sprawia, że wszystkie główne atrakcje Krakowa są łatwo dostępne.