Jaki produkt jednak wybrać do codziennego użytku, tak by spełniał wszelkie oczekiwania i realizował wyznaczone mu zadania, a jednocześnie mieścił się w założonych widełkach cenowych?
- Drukarka do biura – na co warto zwrócić uwagę?
- Drukarka wielofunkcyjna – drukarka laserowa i atramentowa
- Co musisz wiedzieć – drukarki i sprzęt biurowy
Drukarka do biura – na co warto zwrócić uwagę?
Szukając odpowiedniego sprzętu do pracy biurowej warto w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jego wydajność. Istotny w tym przypadku może okazać się argument, że sprzęt biurowy taki jak drukarka będzie dużo bardziej eksploatowany niż zwykła drukarka wykorzystywana w domowych warunkach, dlatego warto zadbać o jej wysoką jakość oraz niski koszt późniejszego użytkowania w postaci uzupełniania tuszy, czy ewentualnych napraw. Na rynku istnieje wiele urządzeń drukujących, dlatego przed zakupem warto porównać kilka istotnych aspektów, które finalnie pomogą ci wyłonić idealnego kandydata do długofalowej współpracy.
Chcąc stworzyć własny ranking drukarek weź pod uwagę takie parametry, jak możliwość automatycznego druku dwustronnego. W ten sposób zaoszczędzisz czas nie musząc ręcznie przekładać poszczególnych kartek papieru w trakcie pracy. Kolejnym ważnym elementem może okazać się głowica urządzenia, która w zależności od dokonanego wyboru może być niezwykle precyzyjna i co najważniejsze trwała. Niepozornie błaha rzecz, w biurze może odgrywać ogromne znacznie. Mowa tutaj o maksymalnym rozmiarze papieru, który możesz włożyć do podajnika. Jeżeli w twojej pracy wykastrujesz niestandardowe formaty, warto zaznaczyć to w specyfikacji poszukiwanej drukarki. Czas drukowania to również kwestia, która ułatwi ci pracę, jeżeli ilość gotowych stron będzie wynosić od 36 w górę, drukowanych na minutę. Co najważniejsze, istotnym punktem, który niejednokrotnie wymaga dłuższej analizy jest podjęcie decyzji o tym, czy wybrana drukarka ma drukować przy pomocy tradycyjnego atramentu, czy wykorzystywać możliwość lasera.
Drukarka wielofunkcyjna – drukarka laserowa i atramentowa
Niegdyś wyłącznie atramentowe, dziś dostępne również w wersji laserowej. To jaki typ wybrać w dużej mierze zależy od twoich możliwości finansowych oraz potrzeb biura. Drukarki atramentowe działają na zasadzie wykorzystywania tuszu umieszczonego w kartridżach. Przesłany tekst lub obraz umieszczony jest na kartce papieru za pomocą drobnych kropelek atramentu, tłoczonych pod wysokim ciśnieniem. Nie a co ukrywać, główną zaletą drukarki atramentowej niepodważalnie jest cena, która w porównaniu do innych urządzeń może wydawać się mocno konkurencyjna. Co więcej, urządzenie po uruchomieniu niemal natychmiast jest gotowe do pracy, dzięki czemu twoja praca może okazać się dużo szybsza i wydajniejsza.
Biorąc pod uwagę wymienione zalety można powiedzieć, że drukarka atramentowa pozbawiona jest wad? Najczęstszym defektem wymienianym przez użytkowników jest koszt eksploatacji, a dokładniej wymienianych tuszy. O ile samo urządzenie dostępne jest w niezwykle atrakcyjnej cenie, to w przypadku poszczególnych kartridży nie można powiedzieć tego samego. Do często wymienianych wad zalicza się prędkość wydruku, maksymalna ilość stron na jednym tonerze i co najważniejsze – możliwość zaschnięcia atramentu na głowicy, co może skutkować niskiej jakości lub niepełnym wydrukiem.
Czy zatem drukarka laserowa będzie lepszym rozwiązaniem? Wbudowany laser umożliwiający wydruk z pewnością jest dużo dokładniejszy niż wyżej opisywany atrament. To właśnie dlatego takie rozwiązanie szczególnie sugerowane jest w branżach, które bazują na bardzo szczegółowych rysunkach, mapach, czy innych dokumentach, w których dokładność ma ogromne znaczenie. Tego typu urządzenia dostępne są w wersjach z możliwością druku kolorowego lub czarno białego, dlatego bez problemu dopasujesz sprzęt do indywidualnych preferencji i typu działalności firmy. W przeciwieństwie do drukarek atramentowych laserowe potrzebują nieco więcej czasu na rozgrzanie, jednak sam druk trwa o wiele krócej usprawniając tym samym twoją pracę. Na szczególną uwagę zasługuje jej wydajność, która pozwala na przygotowanie nawet 700 dokumentów w standardowym formacie A4.
Co musisz wiedzieć – drukarki i sprzęt biurowy
Jednym z odwiecznych pytań zadawanych przez wielu konsumentów jest tusze i tonery, czym właściwie się różnią. Toner jest dużo bardziej wydajny niż tradycyjny tusz, co więcej nie zasycha, dlatego jest dużo korzystniejszy przy długotrwałej eksploatacji. Warto zaznaczyć, że sprzęt laserowy wykorzystuje tonery do stworzenia wydruku. Tusz atramentowy jest dużo mniej wydajny, a koszt eksploatacji przewyższa koszt zakupu samego urządzenia. Ostateczna decyzja dotycząca wyboru należy jednak stu procentach do ciebie.