A wiadomo, że dobra reklama regionalnych potraw zapewni zwiększone zainteresowanie na przykład ośrodkami agroturystycznymi, w których to ze szczególnym naciskiem stawia się na rodzime potrawy. Zyskać może także budżet poszczególnych miast, w których dzięki promocji poszczególnych potraw uda się wypromować region w skali całego kraju zapraszając choćby na jednodniowe spotkania z rodzimą tradycją regionu i adekwatną dla niego kuchnią.
We wtorek, 28 kwietnia 2008 roku w Warszawie rozpocznie się trzydniowa międzynarodowa konferencja naukowa na temat gastronomii jako ważnego składnika regionalnego produktu turystycznego.
Organizatorami konferencji będą: Wyższa Szkoła Turystyki i Rekreacji im. Mieczysława Orłowicza, Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. oraz Instytut Turystyki.
Dodatkowo omówione zostaną kwestie związane z oceną rozwoju gastronomii dla potrzeb rynku usług turystycznych oraz poziomu usług w polskiej kuchni. Do degustacji będą produkty lokalne i regionalne oraz tradycyjne napoje, nalewki i trunki.
Szeroko rozumiana gastronomia ukazuje się nam, jako przodujący produkt turystyczny, dzięki któremu możemy zwiększyć zainteresowanie turystów pod takim właśnie kątem podróżowania po Polsce. A różnorodność w kraju mamy ogromną, z której można korzystać podczas wakacyjnych urlopów, weekendowych wyjazdów np. majówkowych, czy biznesowych spotkań konferencyjnych w górach, nad morzem, czy nad jeziorami.
M-S-M