Konkurs „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” został zorganizowany przez miesięcznik Forbes. Patronat nad nim objęli: PriceWaterhouseCoopers, United Nations Development Programme, Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny. Wzięło w nim udział ponad 70 firm, z których nagrodzono siedem: Barlinek, Cemex, Ecotech, Proflower, Skanska Property, 3M Poland oraz Radisson Blu Hotel Kraków. Sześcioosobowa kapituła ekspertów wyróżniła dodatkowo: General Motors Manufacturing oraz serwis SiePomaga.pl.
Forbes docenił krakowski Radisson Blu za zdobycie, jako pierwszy hotel na świecie i jednocześnie pierwsza firma w Polsce, certyfikatu BS 8901. Certyfikat jest obecnie najbardziej wymagającą międzynarodową normą przyznawaną w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Sześcioosobowa kapituła konkursu „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” doceniła prospołeczne i proekologiczne aspekty tego osiągnięcia. Zwróciła także uwagę na świadome budowanie przez hotel własnej przewagi konkurencyjnej opartej na zintegrowaniu działań CSR ze strategią biznesową. W jaki sposób? Uzyskanie certyfikatu BS8901 pozwoliło Radisson Blu w Krakowie rozbudować swoją ofertę o pakiet Zielonych Spotkań.
Jak twierdzi Wojciech Liszka, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu – „Zielony pakiet proponujemy głównie firmom głęboko zaangażowanym w CSR i ekologię ale także tym, które w ten sposób już teraz chcą się wyróżnić na rynku. Sądzę, że za rok lub dwa takie właśnie ‘odpowiedzialne’ spotkania będą standardem, a nie wyjątkiem”.
Jak w praktyce wygląda takie spotkanie?
Już na samym początku współpracy pomiędzy hotelem, a klientem ustalona zostaje Polityka Zrównoważonego Spotkania. W nim zawierają się podstawowe zasady określające:
-
Sposoby zmniejszenia negatywnego wspływu na środowisko naturalne
-
Pozytywne oddziaływanie na lokalną społeczność
-
Redukcję kosztów produkcji i eksploatacji
Zależnie od rodzaju działalności klienta i specyfiki spotkania hotel organizuje spotkania, w trakcie których obowiązują restrykcyjne zasady segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2, a posiłki – by nie marnować żywności ani energii. Ponadto wszystkie produkty zamawiane są lokalnie, hotel raportuje zużycie surowców, współpracuje z regionalnymi dostawcami i wspiera lokalną społeczność.
Po spotkaniu klient otrzymuje certyfikat i raport emisji CO2. W dowód troski o otoczenie może zasadzić taką liczbę drzew, jaka szybko zniweluje negatywny wpływ imprezy na środowisko naturalne.
„Nagroda magazynu Forbes została przyznana firmom, których działania są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie przyczyniają się do sukcesu biznesowego przedsiębiorstw” – mówi Nino Rosenlund, Dyrektor Generalny hotelu. „Jest to racjonalna droga, którą, mam nadzieję, w najbliższych latach podąży większość polskich firm” – dodaje.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się w lipcowym wydaniu magazynu Forbes oraz na stronie:
źródło: PR