Konsument nie wyszukuje po ogłoszeniach w gazetach lokalnych restauracji, kawiarni, czy gabinetów SPA. Wpisuje frazę w wyszukiwarkę i dostaje odpowiedź. Przegląda oferty, wybiera jego zdaniem najciekawszą. Obecność pięknie wyglądającej strony w sieci to obowiązek każdego właściciela lokalu gastronomicznego. Powstaje pytanie: jak najlepiej uatrakcyjnić stronę w internecie? Jednym ze sposobów na podwyższenie konkurencyjności oferty jest wirtualny spacer Kraków.
Możliwości wirtualnego spaceru
Wirtualny spacer to oprowadzenie użytkownika po lokalu przez internet. Za pomocą techniki panoramy 360 stopni wprowadza się internautę w wirtualny świat- pokazuje się wnętrze obiektu. Osoba oglądająca może w każdej chwili powiększyć przedmiot, przybliżyć, oddalić, zajrzeć w każdy zakątek kawiarni lub restauracji. Wycieczki wirtualne są tworzone dla hoteli, restauracji, zabytków, centrów rozrywki, obiektów sportowych, mieszkań, domów, atrakcji przyrodniczych gmin. Wirtualne wycieczki najlepszy sposób na pokazanie odbiorcy w interesujący sposób wnętrza restauracji. Doskonale oddają klimat lokalu, wystrój i atmosferę, która może udzielić się oglądającym w czasie oglądania prezentacji i zachęcić ich do osobistego odwiedzenia miejsca. Człowiek oglądający wirtualną wycieczkę może w dowolny sposób przechodzić między pomieszczeniami.
Wirtualne oglądanie restauracji
Dobrze jest, jeżeli wirtualny spacer Kraków również informacje o miejscu, np.: o historii miejsca, serwowanych daniach, sukcesach kulinarnych kucharzy, znanych gościach, ciekawostkach z okolicy. Zaletą wirtualnego spaceru po restauracji jest to, że widz może zobaczyć prezentację dowolną ilość razy, polecić znajomym i dokładnie poznać miejsce, które ogląda. Obserwując wirtualną wycieczkę potencjalny klient wchodzi do środka lokalu. Prezentacja lokali gastronomicznych powinna rozpoczynać się od wejścia. Następnie widz ogląda bar, a później część kawiarnianą lub restauracyjną. Spacer wirtualny to świetna promocja miejsca. Spacer 3D pozwala potencjalnym klientom poczuć namiastkę atmosfery lokalu i jest zachętą do osobistego odwiedzenia miejsca. Warto pokazać tablicę z menu, szatnię i toalety. Dzięki takiej prezentacji konsument dowie się, gdzie znajdują się są poszczególne miejsca i kiedy zdecyduje się odwiedzić lokal będzie czuł się pewnie, co zwiększy poziom jego zadowolenia z pobytu w restauracji.
Różne potrzeby klientów
Badania konsumenckie udowodniły, ze wirtualny spacer Kraków pomaga podjąć przyszłym klientom decyzję o wynajęciu lokalu na większą imprezę: spotkanie biznesowe, wesele, komunię, urodziny. Spacer 3D pozwala zorientować się co do wielkości lokalu, wystroju i wyposażenia. Osoby, które planują zarezerwować stolik, np.: na kolację we dwoje również podejmują decyzję po zapoznaniu się z prezentacją. Szukają zacisznego i romantycznego stolika w lokalu. W wirtualnym spacerze warto pokazać także atrakcje jak: ogródek kawiarniany, czy należący do lokalu teren zielony, zwłaszcza, jeżeli znajduje się na nim plac zabaw dla dzieci. Jakie korzyści czerpie restauracja z wirtualnego spaceru? Podstawowym profitem z wirtualnego spaceru jest zwiększenie zasięgu i atrakcyjności reklamy, co w sposób naturalny przyczynia się do większej liczby gości. Lokale, które mają na swojej stronie wirtualny spacer odnotowują wzrost zamówień na imprezy okolicznościowe i przyrost gości- turystów, czyli osób mieszkających poza miastem. Klienci restauracji szukają konkretnej oferty, np.: strefy konesera win, czy lokalu z kącikiem dla dzieci.Chcą spróbować wyjątkowych dań: pierogów z nietypowym nadzieniem. W wirtualnej wycieczce klienci powinni znaleźć odpowiedź na swoje potrzeby.. Informacje prezentowane w trakcie spaceru 3D powinny być co jakiś czas aktualizowane.