Wycena marki przedsiębiorstwa

Organizacje poświęcają wiele środków finansowych, starań i czasu na budowanie marki. Raz stworzona marka przynosi długoterminowe korzyści. Aby tak było marka musi pociągać za sobą pewien przekaz. Jednak czym jest marka i jej przekaz?

 

Marka to nazwa, wyrażenie, znak, symbol, wzór lub kombinacja niektórych lub wszystkich tych elementów, używanych do przekazania wizerunku produktów i usług klientom i odróżnienia tych produktów i usług od innych, reklamowanych przez konkurencję.

 

Przekaz marki to jej atrybuty, czyli specjalne cechy, elementy odróżniające markę od innych marek, a produkty, od innych produktów oferowanych na rynku. Atrybuty marki powinny prowadzić do korzyści jakie osiągają odbiorcy, np. styl, moda i nowoczesność, jakość, dostępność itd. Atrybuty powinny prowadzić do emocjonalnych korzyści, tak jak wysoka jakość prowadzi do korzyści użytkowych, dostępność i funkcjonalność do poczucia wygody itd.

 

 

 

 

Większości marek towarzyszy jakaś wartość. Zależy ona od korzyści finansowych jakie marka przynosi lub może przynosić jej właścicielowi. Korzyści takie są zazwyczaj wyrażone w wyższej cenie produktów markowych od ceny produktów nie markowych. Jeżeli produkt takiej samej jakości możemy sprzedawać po wyższej cenie, tzn. jeżeli więcej klientów wybiera taki sam produkt mimo że jest droższy, to możemy mówić o efekcie marki. Nie oznacza to, że produkty wyższej jakości nie mają marki. Owszem mają, jednak efekt tej marki będzie trudniejszy do identyfikacji bez porównania z produktem niemarkowym takiej samej jakości. 

 

Identyfikacja wartości marki to nic innego jak wycena marki. Istnieją liczne metody szacowania wartości marki, oparte na podejściu kosztowym, dochodowym lub porównawczym. Zwykle wymagają one dostępu do trudno dostępnych danych rynkowych i specjalistycznych umiejętności. Dlatego ich realizację warto powierzyć doświadczonym analitykom.

 

Istnieje bowiem kilka powodów, dla których warto sporządzić wycenę marki, należą do nich: transakcje sprzedaży lub zakupu marki, dokumentacja cen transferowych (ograniczenie ryzyka podatkowego), aport marki do przedsiębiorstwa, budowa strategii marketingowej, wycena przedsiębiorstwa, czy wycena zabezpieczenia zobowiązań finansowych w postaci znaku towarowego.

Czterogwiazdkowy Hotel Mrągowo Resort & Spa położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie czystego jeziora Czos, na skraju Mazurskiego Parku Krajobrazowego, w otoczeniu dziewiczej mazurskiej przyrody.

Q Hotel Plus Wrocław Bielany to idealne miejsce na konferencję.To najnowszy i największy z obiektów sieci Q Hotel. Zlokalizowany w pobliżu węzła komunikacyjnego, liczący 201 pokoi i 3700 m² powierzchni eventowej hotel zalicza się do najbardziej funkcjonalnych obiektów konferencyjnych w Polsce.

Fabryka Wełny Hotel & Spa to wielofunkcyjny i nowoczesny obiekt konferencyjny położony
w samym sercu Pabianic,w malowniczej okolicy tuż pod Łodzią.
Stworzony dla gości ceniących sobie komfort, relaks jak również lubiących aktywnie spędzać czas. Hotel idealnie nadaje się do organizacji różnego rodzaju konferencji, szkoleń oraz spotkań biznesowych czy bankietów.