Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.
Chatbot – pomocne narzędzie w turystyce
Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.
Podróże, zwłaszcza w odległe zakątki świata, nie są proste z logistycznego punktu widzenia – loty z przesiadkami, transport z lotniska do docelowego miejsca, wybór hotelu bądź kwatery. W każdej z tych sytuacji trzeba zarezerwować bilety, miejsca, a także dogadać wszystkie szczegóły. Bot usprawnia procesy, które są powtarzalne w biurach podróży i dzięki temu odciąża osoby tam pracujące. Odpowiada na najczęściej zadawane pytania, przyjmuje rezerwacje, a także je realizuje. W sytuacji, kiedy chatbot nie potrafi zrealizować zadania, nie pozostawia klienta samego sobie, lecz przekierowuje sprawę do moderatora.
Jak chatboty mogą pomóc Twojej firmie turystycznej
-
Zaoszczędzą czas
Chatboty mogą zastąpić ludzi w kontakcie z klientami. Biura podróży, personel hoteli oraz linii lotniczych musi odpowiadać na ogromną ilość tych samych, zasadniczo prostych pytań. W takim przypadku, chatbot z łatwością mógłby w szybkim czasie odpowiadać na pytania turystów, a pracownicy mieliby czas na zajęcie się bardziej złożonymi kwestiami. Dzięki temu każdy oszczędza czas – klienci oraz personel.
-
Są dostępne 24/7
Branża turystyczna nigdy nie śpi. Podróże w różne strefy czasowe, a także nocne loty i zakwaterowania hotelowe są stresujące dla turystów. W razie jakichkolwiek problemów chatboty są dostępne o każdej porze i bardzo szybko są w stanie udzielić informacji użytkownikom. Firma, która natychmiastowo rozwiązuje problemy klientów jest dla nich wiarygodna i zyskuje lojalność.
-
Zbierają dane
Poprzez historię wiadomości, chatboty mogą personalizować oferty na ich podstawie i wysyłać najbardziej dopasowane oferty do klientów. Z biznesowego punktu widzenia jest to bardzo cenna wartość. Poprzez tego typu badania rynku przez chatbota, firmy turystyczne mogą ciągle udoskonalać swoje oferty i wprowadzać nowe zmiany.
-
Obniżają koszty
Nowocześni turyści bardzo lubią korzystać z chatbotów, przede wszystkim z wygody oraz oszczędności czasu. Firmy zyskują oszczędność pieniędzy, ponieważ nie muszą zatrudniać osób dedykowanych do podstawowej obsługi klienta, czyli najczęściej – odpowiadania na pytania. W szybkim czasie można zautomatyzować większość zapytań, a następnie już tylko ją ulepszać.
Posiadanie chatbotów turystycznych ma same zalety, od profesjonalnej i szybkiej obsługi klientów, po automatyczną rezerwację biletów i planowanie podróży. Zadowoleni klienci to powracający klienci.