Zielony Courtyard by Marriott Warsaw Airport

Hotele sieci Marriott z całego regionu wprowadzają serię przyjaznych środowisku spotkań i konferencji pod nazwą Green Events.

To największe tego typu przedsięwzięcie w branży hotelarskiej, którego podstawą jest intensywna strategia ochrony środowiska poprzez szereg działań proekologicznych. Jednym z nich jest oferowanie klientom i organizatorom konferencji pakietów Green Events. Hotele sieci Marriott na terenie Stanów Zjednoczonych wprowadziły „Zielone Spotkania” jako pierwsze i odebrano je na tyle pozytywnie, że postanowiono rozszerzyć akcję na cały świat, zaczynając od Europy. Courtyard by Marriott Warsaw Airport przyłączył sie do tej globalnej inicjatywy i dokonał wielu zmian, by konferencja w hotelu była zielona.

O tym, czy będzie zielona decyduje sam organizator, mając do wyboru opcję tradycyjną lub ekologiczną. Coraz więcej firm, prowadząc świadomą i odpowiedzialną politykę proekologiczną, pyta o „zielone oferty”, nawet jeśli uczestnikom konferencji mało eleganckie wydaje się na przykład zasiadanie do stołu bez obrusa. Wówczas niezbędne jest wyjaśnienie, że obrus trzeba wyprać, zużywając wodę i chemiczne środki piorące.
W ramach pakietu Green Events Courtyard by Marriott Warsaw Airport proponuje między innymi zdrowe owocowo-mleczne przerwy kawowe zamiast ciastek; menu dla wegetarian (opcjonalnie) przygotowane z lokalnych/sezonowych produktów; podawanie napojów w szklanych naczyniach; używanie flipchartów jedynie z ekologicznym papierem FSC (Forest Stewardship Council, certyfikat zrównoważonej gospodarki leśnej) lub zastąpienie ich białymi tablicami; używanie biodegradalnych długopisów, a także sortowanie śmieci na terenie bankietowym. Zadaniem Green Events jest propagowanie proekologicznych zachowań, dlatego hotel zachęca uczestników konferencji do korzystania z komunikacji miejskiej, a samochodom hybrydowym zapewnia bezpłatny parking.
 
Kierując się społeczną odpowiedzialnością, hotel chroni środowisko także na co dzień, poprzez ograniczenie codziennej wymiany pościeli i ręczników gościom, pozostającym w hotelu dłużej niż jedną dobę (hotel zostawia tę decyzję gościom); zainstalowanie w pokojach hotelowych wodooszczędnych pryszniców i toalet; wprowadzenie programu oszczędzania energii w wolnych pokojach hotelowych, pomieszczeniach służbowych i korytarzach; używanie biodegradalnych środków chemicznych; ograniczanie produkcji śmieci i ich segregacja w biurach i na zapleczu; wymianę tradycyjnych żarówek na energooszczędne; odzyskiwanie surowców wtórnych, itp.
Hotel dołączył także do akcji Godzina dla Ziemi i w dniu 27 marca 2010 o godz. 20.30 zgasły na godzinę iluminacje świetlne na zewnątrz budynku, światło elektryczne w miejcach publicznych (lobby, restauracja i bary) zastąpiło światło świec, a goście byli zachęcani do wyłączenia światła w pokojach hotelowych.
„Robimy i zrobimy wszystko, żeby hotel był zielony przez cały rok” zapewnia Aneta Stępkowska, dyrektor generalny hotelu.
 
# # #
 
 
Courtyard by Marriott Warsaw Airport jest hotelem czterogwiazdkowym, położonym bezpośrednio przy Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie, naprzeciwko hali odlotów. 236 klimatyzowanych pokoi, każdy wyposażony w linię telefoniczną z pocztą głosową, szybkie łącze internetowe, sejf wielkości laptopa, TV-Sat i Pay-TV, mini bar i zestaw do parzenia kawy/herbaty. Hotel oferuje swoim gościom restaurację Brasserie, Lobby Bar, Cyber Cafe, klub rekreacyjny, całodobowy sklep samoobsługowy z kawiarenką internetową. Internet bezprzewodowy (WiFi) dostępny jest w lobby hotelu oraz w salach konferencyjnych. Goście hotelowi mogą na bieżąco śledzić informacje o odlotach i przylotach samolotów, dzięki elektronicznemu Systemowi Informacji o Rejsach.
Hotel oddaje do dyspozycji firm 15 sal wielofunkcyjnych o łącznej powierzchni 950 m kw., w tym salę balową na 450 osób, oraz sale konferencyjne typu VIP boardroom z widokiem na płytę lotniska.
 
Courtyard by Marriott Warsaw Airport zarządzany jest przez polską firmę Port – Hotel Sp. z o.o., która jest jednocześnie właścicielem obiektu, www.port-hotel.pl
 
 
MARRIOTT INTERNATIONAL, INC. (NYSE:MAR) jest wiodącą korporacją hotelarską posiadającą ponad 3.400 hoteli w 68 krajach. Marriott International zarządza i udziela franczyzy hotelom marki Marriott, JW Marriott, The Ritz-Carlton, Renaissance, Residence Inn, Courtyard, TownePlace Suites, Fairfield Inn, SpringHill Suites i Bulgari; rozwija i zarządza własnymi obiektami wakacyjnymi, takimi jak Marriott Vacation Club, The Ritz-Carlton Destination Club, czy Grand Residences by Marriott; koncesjonuje i zarządza brandami rezydencyjnymi The Ritz-Carlton Residences, JW Marriott Residences i Marriott Residences; zarządza Marriott Executive Apartments; poprzez oddział Marriott ExecuStay wynajmuje mieszkania służbowe; prowadzi także centra konferencyjne.
Firma ma siedzibę w Bethesda, w stanie Maryland, USA i na koniec roku 2009 zatrudniała około 137 tys. pracowników. Przez magazyn FORTUNE® została uznana za jednego z najlepszych pracodawców, a przez Newsweek za jedną z najbardziej ekologicznych firm w Ameryce. W roku podatkowym 2009, Marriott International osiągnął przychód w wysokości prawie 11 miliardów USD. Więcej informacji i rezerwacje na stronie www.marriott.com, aktualności o firmie na www.marriottnewscenter.com.

Źródło: PR

Zespół Pałacowo-Parkowy w Wąsowie to idealne miejsce nie tylko do wypoczynku, ale także do organizacji szkoleń, konferencji, bankietów, imprez okolicznościowych i spotkań biznesowych. Obiekt dysponuje ośmioma profesjonalnie wyposażonymi salami konferencyjnymi, z których największa pomieści nawet 300 osób. W każdej sali dostępny jest bezprzewodowy Internet. Imprezy masowe organizujemy nawet dla kilku tysięcy osób!