Jak pokazują statystyki, przeciętnie podczas trzydniowego spotkania, w którym udział bierze 500 osób, wytwarza się 6 ton śmieci, 100 000 kilowatów energii i 200 000 litrów wody. Aby zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, pięć polskich obiektów sieci Starwood: hotele Sheraton w Warszawie, Krakowie i Poznaniu oraz The Westin Warsaw i Le Meridien Bristol wprowadziły do swojej oferty pakiet „Zielona Konferencja”.
Pakiet „Zielona Konferencja” oferuje:
-
kącik z przyborami biurowymi (zamiast notatników i długopisów rozłożonych przy każdym uczestniku)
-
wykorzystanie tablic wielokrotnego użytku (zamiast tablic z wielkimi arkuszami papieru)
-
wykorzystanie podczas spotkania tylko światła dziennego (zamiast sztucznego oświetlenia)
-
włączenie klimatyzacji tylko na prośbę uczestników spotkania, a także zachęcanie gości do otwierania okien
-
wodę mineralną w dużym dystrybutorze (zamiast serwowanej w małych butelkach)
-
śmietankę i mleko serwowane w dzbankach (a nie jednorazowych opakowaniach)
-
ekologiczną przerwę kawową z naturalnymi sokami owocowymi i ciasteczkami przygotowanymi
w hotelu z produktów ekologicznych -
ekologiczne menu lunchowe, przygotowane z lokalnych produktów sezonowych
-
usługę Green Meeting Concierge – jest to osoba, która przygotowuje salę i dba o przestrzeganie zasad Zielonej Konferencji
-
wykorzystanie mniejszej ilości obrusów i serwetek podczas spotkania
-
zachęcanie organizatorów spotkań do przesyłania materiałów konferencyjnych pocztą elektroniczną zamiast ich drukowania.
Koszt pakietu „Zielona Konferencja” wynosi w zależności od hotelu od 185 PLN do 216 PLN od osoby i obejmuje: wynajęcie sali konferencyjnej, 2 przerwy kawowe i lunch.
Wprowadzenie pakietu „Zielona Konferencja” to już kolejny krok sieci Starwood w kierunku ochrony środowiska.
Dotychczas sieć Starwood Hotels & Resorts wdrożyła następujące ekoinicjatywy:
-
uruchomienie Green Council – zespołów, które dbają o wdrażanie przedsięwzięć proekologicznych w hotelach
-
segregacja niebezpiecznych odpadów (świetlówki, baterie, sprzęt elektroniczny),
-
zbiórka materiałów do ponownego przetworzenia (szkło, papier, olej etc.),
-
oszczędzanie wody poprzez zainstalowanie na bateriach mieszaczy wody
z powietrzem oraz modernizację systemu uzdatniania wody, -
oszczędzanie energii elektrycznej dzięki sukcesywnej wymianie żarówek na układy energooszczedne,
-
ustalanie harmonogramu pracy urządzeń wentylacyjnych w zależności od zapotrzebowania
-
uzywanie detergentów przyjaznych środowisku
-
wprowadzenie programu Green Room, zachęcającego gości do powtornego używania ręczników i pościeli.
Ponadto sieć Starwood Hotels & Resorts blisko współpracuje z Fundacją Nasza Ziemia, a pracownicy hoteli w całej Polsce co roku uczestniczą w akcji „Sprzątanie Świata”.
Starwood Hotels & Resorts