Artykuł:
Promocja konferencji w mediach społecznościowych a strach przed porażką
Napisany przez wp, dnia 2017-09-12 08:53:58
Jak zniwelować obawy przed pojawieniem się w sieciach społecznościowych? Czy mniej popularne branże rynkowe mają szansę na wyraźne zaistnienie na Facebooku? Od czego zacząć i jakie korzyści przynosi taka aktywność? Wyjaśnia Paweł Nowakowski z firmy SuperFanpage.pl
Redakcja:
Deklaruje Pan, że każdy rodzaj działalności biznesowej można w odpowiedniej formie przedstawić w ramach fanpage’a firmowego. Zatem prowadzenie Facebooka i strony firmy jest dla każdej branży?
Paweł Nowakowski:
Tak, zgadza się. Jestem pewien, że nie ma tu większych ograniczeń czy jakiejś kategorii usług, które powiedzmy nie będą pasować do charakterystyki Facebooka. Warunkiem, który należy spełnić jest odpowiednia jakość i aktywność fanpage’a danej firmy czy instytucji.
Redakcja:
Podjął się Pan promowania fanpage’a takiej działalności, jak biuro rachunkowo-księgowe. Czy działanie tej strony ocenia Pan pozytywnie?
Paweł Nowakowski:
Myślę, że miarą sukcesu jest zadowolenia klienta. A jak dotychczas obsługiwane przez SuperFanpage biuro ma jak najbardziej powody do satysfakcji ze sposobu, w jaki przedstawiamy je na płaszczyźnie serwisu Facebook.
Redakcja:
Czy może Pan wyjawić, w czym tkwi sekret powodzenia?
Paweł Nowakowski:
Oczywiście, to żadna tajemnica, tym bardziej, że fanpage biura jest ogólnodostępny na Facebooku. O popularności tej strony zadecydowały dwa czynniki - aspekt edukacyjny oraz lekka tonacja przekazu.
Redakcja:
Czym postanowili Państwo przyciągnąć uwagę odbiorców?
Paweł Nowakowski:
Kwestia rozliczeń podatkowych oraz ubezpieczeń społecznych jest w sieci opisywana w bardzo sformalizowany sposób. Dlatego też, w porozumieniu z klientem, postanowiliśmy w lekki i przystępny sposób omawiać najbardziej istotne zagadnienia z tej dziedziny. Często stosujemy także podejście humorystyczne w postaci memów oraz komentarzy. Zapewniam, że jest to możliwe bez narzutu jakichś całkowicie zbędnych frustracji czy złośliwości pod adresem administracji skarbowej.
Redakcja:
Czy coś jeszcze wyróżnia taki fanpage?
Paweł Nowakowski:
Ludzie. Pracownicy biura i ich klienci to realne osoby. Często znają się jedynie na płaszczyźnie formalnej, a fanpage jest sposobnością, aby pokazać ich charaktery, zainteresowania czy osiągnięcia. Powiedzmy, że ktoś pasjonuje się fotografią i spędził właśnie parę dni w Tatrach. Po takiej wyprawie fotorelacja z górskiej wyprawy może być nadzwyczaj efektownym ubarwieniem fanpage’a, wzbudzającym i zainteresowanie, i sympatię do autora tychże zdjęć. Jest to, szerzej nieco spoglądając, element budowania więzi z klientem czy zwykłymi sympatykami strony, a w końcu temu przede wszystkim służą media społecznościowe.
Redakcja:
To prawda. Ale czy fanpage, który przecież wymaga jakiegoś zaangażowania także ze strony klienta odgrywa określoną rolę pod względem efektywności ekonomicznej?
Paweł Nowakowski:
Oczywiście. Dobry fanpage będzie korzystnie wpływać na przebijanie się marki w sieci. Mam na myśli kwestię pozycjonowania. Ponadto, rosnąca liczba sympatyków to fizycznie zwiększający się zasięg, a tym samym znajomość marki. Pamiętać przy tym należy, że klient powinien dysponować dobrą witryną firmową. Nie powinna mieć miejsca sytuacja, że firma posiada efektowny fanpage, a jej strona jest mało interesująca i od strony merytorycznej, i wizualnej.
Redakcja:
Jak wobec tego sprawić, aby fanpage był rzeczywiście ciekawy i wyróżniający się?
Paweł Nowakowski:
Jako wyspecjalizowana firma wiemy, jak o to zadbać. Z kilkutygodniowym wyprzedzeniem planujemy emisję postów i uzgadniamy ich treść oraz czas publikacji z klientem. Staramy się, aby nasycenie publikacjami było w miarę równomierne i nie bazowało na schemacie - w piątek po południu rzućmy coś na Facebook. To nie tak. Ponadto, dbamy wyjątkowo o atrakcyjność wizualną zamieszczanych publikacji. Zależy nam również, aby posty swą treścią czy nawet formą zachęcały do polubień oraz wywoływały komentarze lub całe dyskusje. Tak prowadzony fanpage żyje i ma siłę przebicia nie tylko w ramach serwisu Facebook, ale i w całej sieci.
Redakcja:
Dziękuję za rozmowę.
Paweł Nowakowski:
Dziękuję bardzo.
-------------------------------------------------------------
Komentarz - Paweł Nowakowski z firmy SuperFanpage.pl
"Obawa przed negatywnym odbiorem zniechęca wiele firm do zaistnienia w mediach społecznościowych. Takie nastawienie to rezultat braku wiedzy i doświadczenia w tym obszarze działań marketingowych. Firma SuperFanpage.pl przygotowuje dla każdego klienta odrębny plan działań z uwzględnieniem charakterystyki działania i grupy docelowej. Prowadzenie fanpage’a wymaga zaangażowania, pomysłowości i planowania. Te trzy składowe, z dozą odpowiedniej dbałości, zapewnią właściwą pozycję fanpage’a oraz zbudują jego popularność, która przełoży się na wymierne efekty biznesowe."
Użyte tagi: SuperFanpage.pl, fanpage, dobry fanpage, socialmedia, wp, prowadzenie facebooka