ICCA (International Congress & Convention Association) jest największym na świecie stowarzyszeniem skupiającym ponad 1000 członków z 90 krajów na całym świecie. Członkami ICCA są hotele, centra konferencyjne, convention bureaux, PCO/DMC i inne podmioty związane z przemysłem spotkań. Również, Gdańsk Convention Bureau/GOT od 2007 roku jest aktywnym członkiem ICCA (uczestniczy w organizowanych przez ICCA wydarzeniach, z kolei Anna Górska Prezes GOT/GCB jest Przewodniczącą Oddziału Europy Centralnej ICCA).
Statystyki ICCA
Każdego roku ICCA publikuje raport statystyczny podsumowujący globalny przemysł spotkań w danym roku. Dane są zbierane głównie w oparciu o informacje dostarczane przez miejskie, regionalne i krajowe convention bureaux. Dokument, choć zawiera informacje dot. jedynie spotkań stowarzyszeń (bez uwzględniania spotkań korporacji), jest wciąż ważnym wyznacznikiem kierunków rozwoju przemysłu spotkań.
W raporcie ICCA uwzględniane są wydarzenia spełniające trzy kryteria:
– spotkanie musi odbywać się regularnie,
– musi rotować pomiędzy min. 3 krajami,
– musi w nim wziąć udział min. 50 uczestników.
W tym roku, w związku z 50. leciem istnienia ICCA stowarzyszenie opublikowało specjalny dokument podsumowujący ostatnie pół wieku w przemyśle spotkań. Jak podkreślił we wstępie do raportu Martin Sirk, Prezes ICCA, analiza turystyki biznesowej w tak długim okresie czasie lepiej niż coroczne raporty oddaje dynamikę rozwoju branży.
Kilka wybranych danych z raportu ICCA:
W latach 1963-2012 odbyły się 173 432 spotkania międzynarodowych stowarzyszeń
(co kolejne 10 lat liczba zarejestrowanych w bazie ICCA spotkań podwajała się)
Przez ostatnie 50 lat Europa przyciągała największą liczbę spotkań międzynarodowych stowarzyszeń
(54% spotkań w latach 2008-2012 była zorganizowana w Europie, choć ostatnie raporty wyraźnie pokazują wzrost znaczenia Azji i Ameryki Łacińskiej)
84 683 936 delegatów wzięło udział w spotkaniach międzynarodowych stowarzyszeń w latach 1963-2012
(w tym 22 000 000 w latach 2008-2012 ze średnią liczbą 424 delegatów na spotkanie)
Średnie wydatki delegata na spotkanie w latach 2008-2012 wyniosły 678,00 USD
(w latach 1993-1997 było to 440,00 USD)
56,4 mld USD – to łączna suma wydatków delegatów w latach 2008-2012
(18,8 mld USD w latach 1993-1997)
Nawet, jeżeli wziąć pod uwagę że powyższe dane dotyczą jedynie spotkań stowarzyszeń i nie obejmują spotkań korporacji, są to wciąż liczby znaczące, świadczące o dynamicznym rozwoju branży w ostatnich kilkudziesięciu latach.
Badania statystyczne Gdańsk Convention Bureau / GOT
Od 2010 Gdańsk Convention Bureau/GOT prowadzi własne badania statystyczne. We współpracy z lokalną branżą – hotelami, centrami konferencyjnymi i innymi obiektami badana jest liczba zorganizowanych w Gdańsku i Regionie konferencji i innych spotkań, liczba uczestników, średni czas trwania spotkań i wiele innych.
W 2012 roku w Gdańsku i Regionie odbyło się ponad 5 000 spotkań o charakterze biznesowym, w których łącznie uczestniczyło ponad 44 000 uczestników z całego świata. Ten wynik pozwolił utrzymać miastu Gdańsk trzecią pozycję w Polsce – po Warszawie i Krakowie.
Badania statystyczne Gdańsk Convention Bureau/GOT będą kontynuowane również w roku 2013. We wrześniu odnotowaliśmy wzrost liczby podmiotów, które przekazały wypełnione ankiety statystyczne. To pozytywny sygnał, ale wciąż, aby raport statystyczny był kompletny i przedstawiał wiarygodny obraz przemysłu spotkań w Gdańsku i Regionie potrzebne jest większe zaangażowanie lokalnej branży. Dlatego zachęcamy hotele, centra konferencyjne i inne obiekty do włączenia się do projektu – ważnego z punktu widzenia całej branży.
Więcej informacji dotyczących badań statystycznych Gdańsk Convention Bureau/GOT można uzyskać pod adresem: sudakowska@gdanskconvention.pl Raporty statystyczne Gdańsk Convention Bureau/GOT są dostępne TUTAJ
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA – największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.
Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau
TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB
SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB
Gdańska Organizacja Turystyczna / Gdańsk Convention Bureau
tel.: +48 58 300-06-59, fax: +48 58 301-66-37
ul. Długi Targ 28/29, 80-830 Gdańsk, Polska
www.gdanskconvention.pl